A Valeo új fejlesztése teljes megfigyelés alatt tartja az utasokat, de jó oka van rá.
Az embert megfigyeli az okostelefonja, az okosórája, az okos TV-je, az okoshűtője és most már az okosautója is. Gondolom senkinek nem újdonság, hogy adatokat gyűjtenek rólunk az okoseszközeink. Ezt részben kényelmünk érdekében teszik, részben pedig az adatkereskedelemmel és reklámok értékesítésével foglalkozó cégek anyagi megfontolásai miatt. Ez így van, senki ne legyen naiv!
A Valeo újdonsága esetében azonban az előbbiről és a hatékony energiafelhasználásról van csupán szó. A Smart Cocoon nevű fejlesztésük célja az elektromos autók hatótávjának megőrzése, melyet egy forradalmi koncepció segítségével igyekeznek elérni. Történetesen arról van szó, hogy nem fűtik-hűtik energiaigényesen egy autó teljes belső terét, amikor bőven elég csak a bent ülőkkel foglalkozni. Ehhez persze megfigyelés szükséges.
A már most működő rendszert egy átalakított Mercedes-Benz GLC-be szerelve mutatták be. Az autót felszerelték különféle, az utasokat monitorozó kamerákkal, infravörös érzékelőkkel és hőmérséklet szenzorokkal. A rendszer a beérkező adatokból képes megtudni, hogy hányan és hol ülnek az autóban, érzékeli az utasok testhőmérsékletét, sőt, képes regisztrálni azok szívműködését és légzésüknek ütemét is, melyből aztán következtet az utas életkorára, lelki állapotára.
Az összegyűjtött információk alapján az autó a sokzónás légkondicionáló berendezés és a legkülönbözőbb helyeken elhelyezett fűtőszálak illetve ventilátorok együttes segítségével képes személyre szabottan minden ülésnél külön szabályozni a hőmérsékletet és levegő befújás intenzitását. Olyan körülményeket teremt, ami az utas stressz szintjének, aktivitásának és fáradságának függvényében éppen ideális számára. Mindezt úgy, hogy közben 30%-kal kevesebb energiát fogyaszt, mint a hagyományos rendszerek.
A Valeonál még folynak a fejlesztések, a különleges berendezés még nincs teljesen kész. A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy olyan szoftverrel támogassák meg működését, amely mindig minden körülmények között eltalálja az utas igényeihez legtökéletesebben passzoló beállításokat. A mérnökök nincsenek egyszerű helyzetben, ugyanis az emberek hőérzete nem csupán nemenként, életkoronként vagy fáradtsági szintenként tér el egymástól, hanem attól is függ például, hogy ki milyen klímájú régióból származik. Egy az orosz tajgáról származó embernek mást jelent a hideg vagy meleg, mint egy délspanyolnak.