2020. május 09. | 02:22

30 év után tér vissza a gyártó a hátsókerék-hajtáshoz, így egy 302 lóerős RS változat debütál.

A Skoda nem épített hátsókerék-meghajtású járművet az 1990-es évek eleje óta, amikor a farmotorral felszerelt RWD-autók 105/120/125 sorozata a virágkorát élte, majd leállították, hogy teret engedjen az orrmotoros, elsőkerék meghajtásos Favorit számára. A Mladá Boleslav márka visszatér a gyökereihez, de egy elektromos csavarral, mivel az Enyaq iV-et nem belsőégésű motor hajtja.

A kisméretű Citigo iV a Skoda első EV-jeként vonul be a történelembe, de valójában az Enyaq iV-az, mivel már a kezdetektől elektromos járműnek fejlesztették és a Volkswagen Group MEB platformjára épül majd. A cseh autógyártó most végre megmutatott pár képet az álcázott prototípusokról és meg kell hagyni, hogy kimondottan kellemes látvány a szemnek.

A műszaki paraméterekkel sem fukarkodott a gyártó, elárulta, hogy az Enyaq 4648 milliméter hosszú, 1877 milliméter széles és 1618 milliméter magas, tengelytávja pedig 2765 milliméter. A csomagokat pedig az 585 literes csomagtartó simán elnyeli. 

Az Enyaq három akkumulátormérettel választható, az alapot képezi az 55 kWh-ás, amely a WLTP szerint 340 km megtételére képes egy feltöltéssel. Ez hátsókerék-meghajtású és hátul található a villanymotor is, amely 146 lóerő (109 kW) leadására képes. A középkategóriás modellben egy nagyobb, 62 kWh-ás akkumulátor található, amely már 390 km megtételére képes, a hátsó villanymotor pedig 177 lóerőt (132 kW-ot) termel. A csúcsot pedig a 82 kWh-ás változat jelenti, amely 500 km-re képes, miközben 201 lóerőt (150 kW-ot) állít elő az elektromotor.

A Skoda négykerék-hajtásos elrendezés kialakítására is képes, ebben az esetben két elektromotor található ( tengelyenként 1). Az összteljesítményük pedig 261 lóerő (195 kW). A legerősebb 302 lóerős (225 kW-os) változat pedig gyakorlatilag a  gyártó legerősebb utcai autója. Ez a két változat 460 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel. 

A tulajdonosok az akkumulátort hagyományos háztartási dugaszolóaljzaton keresztül is tölthetik 2,3 V váltakozó áramú kimenettel, vagy akár a 11 kW teljesítményű fali doboz segítségével. Az Enyaq-ot úgy fejlesztik, hogy támogassa a 125 kW teljesítményű gyors töltést, ebben az esetben az akkumulátor 80%-ra tölthető 40 perc alatt.

A belső térről sajnos még nem közöltek képeket, ugyanakkor a Skoda szerint az elektromos SUV-jának önálló 13 colos érintőképernyője van és opcionálisan rendelhető egy head-up display, amely támogatja a kiterjesztett valóságot. Az utcai autók közt elsőként az Enyaq belsejében oliva bőrt fognak használni a vállalat azon erőfeszítéseinek részeként, hogy fenntarthatóbb anyagokkal borítsa az egész belső teret.

A Skoda Enyaq gyártása 2020 végén kezdődik majd és jövő év elején fog forgalomba kerülni. A fantasztikus „Founder’s Edition” 1895 példányban készül majd, kissé eltérő megjelenéssel és extra felszereltséggel, így emléket állítva a márka 125 évvel ezelőtti születésének.