2022. április 08. | 14:37

Drága szenzorok helyett inkább az olcsóbb kamerák adataira támaszkodnak.

A Toyota leányvállalata, a Woven Planet csatlakozott a Tesla azon célkitűzéséhez, hogy drága érzékelők, például LiDAR-ok nélkül fejlessze ki a teljesen önvezető járművek technológiáját. A Woven Planet a Reutersnek elárulta, hogy alacsony bekerülési költségű kamerákat használatával is képes begyűjteni a szükséges adatokat, valamint arra, hogy hatékonyan tanítsa az önvezető rendszert. A cég szerint ez jelentős áttörést hozhat, amely nemcsak a költségek csökkentésében, de abban is segít majd, hogy a technológia egyre szélesebb körben legyen alkalmazható.

Egy megbízható, stabil autonóm rendszer kifejlesztése szempontjából kulcsfontosságú, hogy a gyártó megfelelő mennyiségű vezetési adatot gyűjtsön össze. Ehhez azonban egy hatalmas flottára van szükség, ami rendkívül költséges az önvezető technológiához használt érzékelők és szenzorok miatt.

önvezető technológiával szerelt Lexus LS szedán
Kép: Toyota

Ugyanakkor a méregdrága kütyük helyett a Tesla például kamerákat használ, hogy az utakon lévő több mint 1 millió autója segítségével adatokat gyűjtsön az automatizált vezetési technológia fejlesztéséhez.

Michael Benisch, a Woven Planet mérnöki részlegének alelnöke elmondta, megpróbálják kiaknázni a Toyota flottájában rejlő előnyöket, melynek révén hatalmas mennyiségű, de kevésbé pontos adathoz juthatnak hozzá. Az ugyanis nem elég, ha csak kismennyiségű adat gyűjthető össze egy kisebb flottányi, de nagyon drága technológiával felszerelt autonóm járművek segítségével.

A Woven Planet olyan kamerákat használ, amelyek 90 százalékkal olcsóbbak, mint a korábban használt szenzorok, ráadásul egyszerűen beépíthetők az autókba. Benisch elmondta, hogy az olcsó kamerákból származó adatok felhasználásával a rendszer teljesítményét sikerült olyan szintre fejleszteni, mint amikor a rendszert kizárólag a magas költségű érzékelők adataival tanították.

közlekedés az önvezető technológia szemszögéből
Kép: Toyota

A szakember azt is elárulta, hogy a Toyota továbbra is számos szenzort, radart és LiDAR-t is használni fog a robotaxik és más, közúti használatra szánt autonóm járművek esetében, mivel jelenleg ez tűnik a legjobb és legbiztonságosabb megközelítésnek. Ugyanakkor hozzátette, elképzelhetőnek tartja, hogy néhány év múlva a kameraalapú technológia képességeit tekintve utoléri vagy megelőzi a most még sokkal kifinomultabb szenzorokat.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója korábban elmondta, kizárólag kamerák használatával még idén el fogják érni az 5-ös szintű önvezetést.

Nyitókép: Toyota