2020. április 20. | 15:30

A New Jersey-i társaság 140 000 dollárt, vagyis csaknem 45,5 millió forintot kér az 1500 lóerős modellért.

Ha eddig nem hallottál a Triton Solarról, akkor nem te vagy a hibás, sokan vannak ezzel így, többek között én is. A cég még teljesen ismeretlen az elektromos járművek területén, viszont nem is olyan régen létrehozott egy TritonEV nevű jármű-divíziót. Ráadásul egy olyan szegmensbe lépnének be, amely tele van újonnan érkező vállalatokkal, mint például a Rivian, a Lucid Motors és az LMC és mindegyiknek ugyanaz a célja, megszorongatni a Teslát. 

Az elkövetkezendő hónapokban sokkal többet fogsz hallani a Tritonról, leginkább a Model H névre keresztelt elektromos, 8 üléses SUV-ról, amely a Tesla Model X méltó vetélytársa lehet a specifikáció alapján.

A legmegkapóbb tulajdonsága a hatótávolsága lehet, ami a hatalmas, 200 kWh-os akkupakknak köszönhetően egy töltéssel akár 1100 km-nél is többet meg tud majd tenni, egyetlen feltöltéssel, vagyis több mint kétszer annyit, mint a legtöbb EV. Még a Tesla Model S Long Range is „csak” 628 km-t tud és nem is lehet annyi mindenre használni.

Emellett a Triton Model H 4 elektromotorral rendelkezik, melyek összteljesítménye 1119 kW, vagyis 1500 lóerő. A 0-100 sprintet pedig 2,9 másodperc alatt képes teljesíteni a nem éppen pillekönnyű modell. 

Nagyon örülnék neki, ha ez a modell valóra is válna, bár a technikai adatok kissé elbizonytalanítanak. Megszokott, hogy kérnek előleget a modellre, de egy olyan gyártó, aki nem tett még le semmit az asztalra, ne 5000 dollár (1,6 millió forint) előleget kérjen és ne szabja meg, hogy az első befizetéstől számított 5 munkanapon belül további 135 000 amerikai zöldhasút, vagyis 43,8 millió forintot utaljon át nekik a leendő tulaj... Ezek alapján elég kamu szaga van az egésznek.