2022. január 07. | 12:23

A Volkswagen komoly időt, energiát és pénzt invesztál az önvezető tanulmány fejlesztésébe.

A 2015-ös dízelbotrányt követően a Volkswagen kiemelt figyelmet fordít az elektromobilitásra. A német konszernhez tartozó márkák egymás után dobják piacra a villanyautókat, a vállalat pedig elindította az Electrify America töltőhálózatot is. A VW folyamatosan bővíti a tisztán elektromos ID-paletta kínálatát: az ID.3 hatchback, az ID.4 crossover után 2021-ben megérkezett az ID.5 kupé SUV is, Kínában pedig már az ID.6 is elérhető.

A wolfsburgiak már a következő fontos projekt, az ID.Buzz elektromos kisbusz piacra dobására koncentrálnak. A CarBuzz magazin által közölt szabadalmi dokumentumok tanúsága szerint úgy fest, hogy gyártásba kerülhet a 2017-ben leleplezett önvezető autó koncepció, a Sedric is.

A Sedric debütálásakor a Volkswagen egy 5-ös szintű önvezető képességgel rendelkező járművet mutatott be, amelynek nagyon sok közös vonása van az ID.Buzz koncepcióval. Ilyen például a társalgószerű beltér kialakítása, ahol a négy utas egymással szemben foglal helyet, ám míg a kisbusz mindkét oldalon egy-egy tolóajtót kapott, addig a Sedric utasterébe dupla tolóajtón keresztül lehet bejutni.

A VW által a Szellemi Tulajdon Világhivatalához benyújtott és 2021 decemberének végén közzétett szabadalmi dokumentum bemutatja ezen ajtók zárszerkezetét, utalva arra, hogy a vállalat valóban elkezdte a Sedric sorozatgyártású változatának fejlesztését.

A dokumentumban, amely egy „beépített ütközésvédelemmel ellátott zárrendszert” mutat be, ugyanaz a kettős tolóajtó látható, amellyel a Sedric esetében is találkozhattunk. A szabadalom részletesebben leírja a reteszelő mechanizmust és azt, hogy hogyan lehetne azt biztonságosan használni a sorozatgyártású járművek esetében.

A rendszerrel kapcsolatban a legfontosabb kérdést az ütközésvédelem jelenti. Tekintettel arra, hogy a tolóajtó kevesebb ponton csatlakozik a karosszériához, így egy esetleges baleset során fennáll a veszélye, hogy az ajtók kinyílhatnak. Ugyanakkor a VW ennek elkerülése érdekében kifejlesztett egy lehetséges módot egy többirányú zármechanizmus formájában. Az első zár a karosszéria tetejéhez és a padlólemezhez rögzíti az ajtót, míg a második oldalirányban csatlakozik a kasztnihoz, illetve a másik ajtópanelhez. Ez pedig nemcsak a szerkezeti stabilitást, hanem a biztonságot is növeli.

A Sedric koncepciója az elmúlt négy év során több változáson is átesett, ezek alapján pedig úgy tűnik, a VW komoly időt, energiát és főleg pénzt invesztál az önvezető autó fejlesztésébe. Vagyis minden bizonnyal komolyak a szándékai azt illetően, hogy valóban piacra kívánja dobni a modellt. Legalábbis a jelek egyértelműen erre utalnak.