A Dacia arra törekszik, hogy a Duster megfizethető maradjon, miközben a cég az anyavállalat „Renaulution” átalakítási stratégiájának megfelelve bővíti és villamosítja termékpalettáját.

A Duster termékfőnöke, Julien Ferry kijelentette, hogy a jelenlegi modell utódjának sok tekintetben „ugyanolyan” autónak kell lennie, mint az aktuális kiadásnak.

„Ennek a járműnek az a szerepe a vállalaton belül, hogy nagyon jó ár-érték arányt nyújtson. Meg kell tudnia szólítania azokat a vásárlókat, akik egy egyszerű, terepjárásra alkalmas autót keresnek” – jegyezte meg Ferry.

Ferry hangsúlyozta, hogy a Duster terepjáró képessége prioritást élvez majd a jelenlegi modell utódjánál. A modell leköszönő 4x4-es változata az egyik legolcsóbb négykerék-meghajtású modell, amelyet Ferry „a legjobb nem speciális terepjáróként” emlegetett a brit Autocarnak adott interjújában. A Dacia ezért „megtartja a bevált receptet, és a vásárlói igényeknek megfelelően frissíti a Dustert”.

Az év elején Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója azt mondta, hogy a Duster kisebb testvére, a Sandero által már használt CMF-B architektúrát a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség "teljes mértékben kihasználja", annak a lépésnek a részeként, hogy a Dacia és a testvérmárka, a Lada összes modelljét egy platformra helyezze.

Ez megnyitja az utat a Duster következő generációja előtt (ami 2024-ben érkezhet), amely ugyanazt a plug-in hibrid hajtásláncot alkalmazza majd, mint a hasonló méretű Renault Captur crossover, valamint egy teljesen elektromos változatot, amely az új Renault 5 CMF-BEV platformjára épül, és amely az A- és B-szegmens megfizethető elektromos járműveit célozza meg.

A CMF-BEV architektúra szorosan kapcsolódik a hagyományos CMF-B platformhoz, ami lehetővé teszi, hogy a két platformra épülő autókat ugyanazon a helyen, sőt ugyanazon a gyártósoron gyártsák. A legfontosabb, hogy a méretek – beleértve a tengelytávot és a túlnyúlásokat is – nagyjából hasonlóak, ami költségcsökkentő erővel bír a karosszéria- és alvázmódosítások elvégzésekor, melyek elkerülhetetlenek lesznek a Duster villanyosítása során.

Ferry kiemelte a Dacia új Spring Electric európai bevezetését – amely a régió egyik legolcsóbb legolcsóbb mainstream elektromos autójának tekinthető – annak jeleként, hogy a vállalat a villanyosításra való átállás során is fenn kívánja tartani a megfizethetőséget.

A Dacia a felső kategóriában is bővíti termékkínálatát eddigi legnagyobb modelljének, a robusztus stílusú C-szegmensbeli Bigster SUV-nak a bevezetésével, amely a tervek szerint 2025-re jelenik meg a Nissan Qashqai és a Volkswagen Tiguan riválisaként. Ez is a CMF-B platformot használja majd belső égésű motoros és hibrid változatban, és lehetséges egy elektromos változat is, amely ezen alapok elektromos hajtásláncra képes változatát használja majd.