Később persze bemutatják a teljesen elektromos hajtású és plug-in hibrid kiviteleket is.
Négyhengeres motor nélkül, kétféle karosszériaváltozattal és bomba külsővel érkezik az új Ranger Rover, amely a brit gyártó luxusterepjárójának ötödik generációja. Az új modell szinte semmilyen szerkezeti megoldást nem tartott meg a leköszönő elődjéből, ami nem is csoda, hiszen a Porsche Cayenne és hasonló nagy SUV-k versenytársát öt éven át fejlesztették, és összesen hétmillió órán át tesztelték.
Az újdonság karosszériája továbbra is tömbszerű, ahogy ezt a konzervatív vásárlók el is várják, oldalnézete megtartotta az utóbbi két generációnál megszokott jelentős fényezett felületeket, ugyanakkor minden kivitele nagy szilárdságú üveg panorámatetőt kap, amely strukturális szerepet is játszik.
A tetőoszlopok így továbbra is keskenyek, a kilátás minden irányba ideális, a karosszéria pedig nyolcvan százalékban könnyűfém elemekből áll, csupán bizonyos merevítési pontokon alkalmaztak nagy szilárdságú acél elemeket. A gyáriak állítják, az ötödik generációs Range torziós merevsége ötven százalékkal múlja felül a leköszönő modellét.
A motorkínálat tökéletesen leképezi a 2020-as évek legnagyobb válaszútjait, hiszen a 400 lóerős, soros hathengeres turbós benzinmotorokon felül a Range Rovert pár hónap múlva rendelhetjük 440 és 510 lóerő összteljesítményű plug-in hibrid kivitelben is, sőt, 2024-ben érkezik a teljesen elektromos változat, amely a márka első villanyautója lesz. Érdekesség, hogy mind az sorhatos benzinesek, mind a szintén ilyen hengerszámú és elrendezésű dízelek 48 voltos mild-hibrid támogatást is kapnak, és az összes hétköznapi motorváltozat háromezer köbcentis. A dízelmotorok egyébként 250, 300 vagy akár 350 lóerősek lehetnek.
Az új Extended Range fantázianevű plug-in hibrid 38 kilowattóra kapacitású akkumulátorával akár 80 kilométert megtehet tisztán elektromos hajtással, természetesen visszafogott vezetési stílus mellett. Ilyenkor az autó csúcssebessége 140 kilométer óránként.
A csúcsmotor a BMW-től érkezik, de az 530 lóerős, kétturbós V8-as kapcsán a britek hangsúlyozzák, hogy fejlesztésében a kezdetektől fogva közreműködtek, így új munkakörnyezetében is kellően egyedi a karektere, miközben 4,4 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra a dögöt. Az összes belső égésű motorral szerelt változathoz nyolcfokozatú ZF-féle automata váltót illesztenek, persze eltérő, a motor jellegének megfelelő hangolással.
A Range Rover nem is volna többé önmaga, ha nem tartogatna megannyi luxust és kényeztetést az utastere, ilyen például az 1600 watt összteljesítményű Meridian Signature hangrendszer, amelyet felárért tovább fejleszthetünk a négy fejtámlába épített, egyenként 20 wattos hangszórókkal felszerelt, aktív zajszűrős kiegészítő megoldással.
Aki esetleg azt gondolná, hogy a rövid kivitelben szinte pontosan öt méter hosszúságú, 3 méteres tengelytávú és 2,5 tonna menetkész tömegű Ranger Rover már nem is terepjáró, csupán egy a végtelenül sokféle luxus-SUV közül, az nagyot téved.
Nem csak megtartották a rövid túlnyúlásokat és a piknikezéshez vagy nehéz tárgyak rakodásához ideális két fel- és lenyitható, védjegynek tekinthető hátsó ajtót, de nyugtatólag hathat az elöl 29, hátul 34,7 fokos terepszögek, a 900 milliméteres gázlómélység, illetve az, hogy az alul alaposan burkolt karosszéria szabadmagassága 295 milliméter, amely a légrugós futómű átállításával további 145 milliméterrel emelkedik, így a Range-dzsel igazán nehéz elakadni.
Az új modell ára rövid kivitelben körülbelül 44 millió forintnak megfelelő összegről indul, a csúcsverzió pedig közel 60 millióért lehet a miénk, de a pontos hazai árakról majd csak később lesznek pontos információk.
Ha érdekel a Range Rover unokatestvére, a Land Rover Defender, nézd meg ezt a bemutatót!