2020. március 09. | 12:17

Eddig a német tuningcég látta el erőforrásokkal a brit sportkocsik egy részét, de ez már nem sokáig lesz így.

Még 2013-ban jelentette be az Aston Martin, hogy közös munkába kezdenek az AMG-vel. Akkor arra született megállapodás, hogy a németek szállítanak V8-as motorokat a britek számára, hogy ne kelljen saját motort fejleszteniük. Ennek eredménye lett, hogy ma az Aston Martin DBX, a DB11 és a Vantage is kapható az AMG-származék 4,0 literes V8-as turbómotorokkal. Csak sajnos már nem sokáig lesz így.

Azt beszélik az AMG-nél, hogy a V8-as erőforrás napjai meg vannak számlálva, a jövőt számukra mindenféleképpen a fogyasztásban sokkal jobb hibrid rendszerek jelentik. Először a 6 hengeresek, majd egyszer talán csak a 4 hengeresek kiegészítve villannyal. Ezt a tendenciát lehet nem szeretni (csak nem szeretni lehet), de elkerülhetetlenül ezt hozza majd a következő néhány évtized.

Az exkluzív sportkocsikat gyártó Aston Martinnál azonban szóba sem jöhetnek a röhejes négyhengeresek, így ha az AMG már nem ad el nekik V8-ast, kénytelen-kelletlen váltaniuk kell. A megoldást valószínűleg egy saját fejlesztésű V6-os motor jelenti majd, melyet természetesen kiegészít egy elektromotor is. Ha az alacsony hengerszámtól érthető módon el is zárkóznak, a hibrid technológia bevetését nem kerülhetik el, hiszen nekik is meg kell felelniük a szigorodó normáknak.

Az erőforrás már fejlesztés alatt van, de a márkánál egyelőre nem árultak el további részleteket róla. A vásárlóik bizonyára nem értékelnék a visszalépést, így várhatóan a hibrid hajtáslánc felülmúlja majd az AMG motorok jelenlegi 510 és 550 lóerejét. Felmerült egyúttal az 5,2 literes V12-es biturbó sorsa is, amely a csúcsmodelleket hajtja. Paradox módon ez a motor tovább a kínálat részét képezheti, mint a V8, mert ha elegendő V6-os fogy, akkor azok alacsonyabb károsanyag-kibocsátása ellensúlyozza majd a V12-esét.

„Nyilvánvalóan nem tart örökké a V12-es motor sem, de az elkövetkező években azért még a kínálatban tudjuk tartani úgy, hogy folyamatosan fejlesztjük és javítunk a CO2-kibocsátásán. Az egy szomorú nap lesz, amikor végleg búcsút kell vennünk tőle” – kommentálta a fejleményeket Andy Palmer, az Aston Martin vezére.