A világ legjobb V12-es utcai autói - 2. rész

Közzétéve:
2019-08-19, 10:50

Ugyan még létező dolog, de egyre ritkább a V12, ebben a három részes írásban olyan utcai autókat találsz, amelyeket a legendás tizenkét hengeres éltet.

Szomorú, de igaz, hogy a következő években a gyártók biztosan nem fognak fejleszteni a tizenkét hengeres egységeken, mivel mindenki az elektromobilitásra fekteti a nagyobb hangsúlyt.

Az első részben egészen messzire visszanyúltam, hiszen minden 1915-ben kezdődött. Ezután kimaradt pár évtized ebből a listából, majd az 50-es évek első felétől a 80-as évek közepéig áttekintettem a legjobb V12-essel rendelkező modelleket. Ebben a részben az 1990-es éveket veszem gorcső alá.

BMW 850 (1990)

Az E31-es BMW tizenkét hengeres erőforrását sokan kritizálták, ugyanis hajlamos volt a melegedésre és egyéb problémák is jelentkeztek. A kasztni viszont kétség kívül remekre szabott. A 850-es 4,4 literes V8-asát nagyon eltalálták, addig az 5 literes V12 nem volt túl jó konstrukció. A 850 CS-ben található 5,6 literes tizenkét hengeres igazi ritkaságnak számít.

A BMW 850 menet közben hátulról fotózva

Bugatti EB110 (1991)

A Bugatti mindig azoknak az embereknek a márkája volt, akik nem érik be csupán a tökéletessel, az EB110 pedig tökéletesen megfelel ennek. Ettore Bugatti születésének 110. évfordulójára készült az összkerekes EB110, melynek motorházteteje alatt egy négy turbóval szerelt 550 lóerős V12 lapult. A 0-100 sprintet 3,2 másodperc alatt teljesítette.

A Bugatti EB110 elölről egy pályán

Mercedes S600 (1991)

A hírneve ellenére a Mercedesnek nem volt korábban tizenkét hengeres erőforrása, először 1991-ben az S600-ba pakolták, amely nem tudott vetekedni a 8-as BMW-vel, így a 750i vetélytársa lett. Az ebben található motor később a Maybach-ban is visszaköszönt.

A Mercedes S600 menet közben

McLaren F1 (1992)

Elérkezett a 90-es évek Autója, a McLaren F1, amelyből összesen 106 darab készült beleértve a prototípusokat és a pályára szánt példányokat is. A BMW V12-ese pedig csaknem 400 km/óráig repíti a kasztnit. Eddig nem készült még hozzá hasonló autó.

A McLaren F1 oldalról

Ferrari F50 (1995)

Ezen a ponton eltérek a forrástól, ugyanis az eredeti listában nem kapott helyet a Ferrari F50. Helyette viszont felvették a Vector M12-őt és a Lister Stormot. Lássuk be ezek annyira fontos mérföldkövek mint az F50. Alapját a négyszeres Forma-1-es világbajnok, Alain Prost V12-es erőforrással szerelt versenyautója képezi.

A Ferrari F50 oldalról

Toyota Century (1997)

Abban az évben a Toyota Century volt az egyik legérdekesebb autó, ami legördült a gyártósorról. Az első modellek V8-assal érkeztek, majd 1997-ben született meg az 5 literes V12-essel szerelt módozat, amely az egyetlen japán tizenkét hengeressel szerelt autó.

A V12-es Toyota Century elölről

Aston Martin DB7 Vantage (1999)

Az eredeti Aston Martin DB7 kompresszoros sor hatos blokkal volt szerelve, amely 335 lóerőt adott le. 1999-ben azonban minden érdekesebb lett, amikor a DB7 Vantage az 5,9 literes V12-esével szabályosan berúgta az ajtót. Ez 85 lóerővel erősebb volt az elődnél. A 2002-ben debütált DB7 GT már 435 lóerő leadására volt képes.

Az Aston Martin DB7 Vantage menet közben elölről

Pagani Zonda (1999)

Az argentín Horacio Pagani által alapított cég az 1999-es Genfi Autószalonon mutatta be a Zonda C12-őt, amely azonnal elragadtatta a nagyérdeműt. Több féle motorral szerelték, a kínálatban a 6 literes, a6,9 literes és a 7,3 literes V12 is szerepelt.

A Pagani Zonda C12 oldalról fotózva

Az utolsó részért látogass vissza holnap az Alapjárat weboldalára!

Az autós világ további híreiért pedig nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát!

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.