2019. október 31. | 09:59

A német autógyártó ambiciózus célokat tűzött ki maga elé elektromos autóinak gyártása szempontjából, melynek helyszíne a közeljövőben akár Kína is lehet.

Az utóbbi 1-2 évben a Volkswagen sorra mutatja be újabbnál-újabb elektromos modelljeit. A mozzanatot a szeptemberben lezajlott Frankfurti Autószalon különösen alá tudja támasztani, ugyanis az esemény nagy befutója az ID.3-as elektromos autó volt. A vadonatúj, Mk8-as Golfot már csak azért sem állították ki, nehogy elvonja a figyelmet az ID-család bármely tagjáról.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A német autógyártótól származó információk szerint két kínai gyár áll készen arra, hogy jövőre megkezdje elektromos járműveinek gyártását, összesen évi 600 000 jármű termelési kapacitással. Ezek az Antingban, illetve Foshunban található telephelyek elöljáróban már létrehozták azt a munkaerő-kapacitást, amely elősegíti az autógyártónak azt, hogy agresszív módon fel lehessen lendíteni a termelést, amikor arra a telephelyek is készen állnak.

A Volkswagen méretéből adódóan sokkal könnyebbé teszi az EV-k előállításának gyorsabb ipari felhasználhatóságát, szemben az olyan versenytársakkal, mint például a Tesla, amely továbbra is évi 500 ezer autóra növeli a gyártási kapacitást a Sanghajban újonnan épülő létesítményében. 

„Autót gyártani nehéz. Az elektromos járművekre való áttérés költséges lesz, ám valószínűleg a tradicionális gyártók lesznek az élmezőnyben” – hangzott el Max Warburtontól, a Bernstein Research elemzőjétől.

A német autógyártó 2023-ra számos gyártóüzemét átdolgozza egy 33 milliárd dolláros beruházás keretében, az e-mobilitás érdekében. Ennek eredményeként a VW Hannover és Zwickau németországi telephelyeit átalakítják elektromos járművek gyártására, miközben a fent említett kínai Anting és Foshun telephelyeket is átszervezés alá helyezik, a FAW és a SAIC vállalatokkal kiegészülve.

További telephelyek, amelyek érintettek az átdolgozásban például az emdeni és drezdai Németországban, a csehországi Mlada Boleslav, vagy Chattanooga városa az amerikai Tennessee államban.

Könnyen elképzelhető, hogy a Volkswagen-csoport 2025-re a világ első számú elektromos jármű gyártó vállalata lesz. Te mit gondolsz erről?