2019. július 03. | 12:40

A világ egyik leggyorsabb limuzinja mostantól az egyik legszélesebbje is a Widebody kitnek köszönhetően.

A Dodge Charger az amerikai márka izmos sportlimuzinja. Már a leggyengébb verziót is egy 3,6 literes 292 lóerős V6-os motorral szerelik. Ezt követik a R/T és Daytona verziók melyek orrában egy 5,7 literes atmoszferikus V8-as található 370 lóval. A következő lépcsőfok egy 485 lóerős szívó V8-as, majd a típus csúcsán foglal helyet az SRT Hellcat, ami egy bestiális, 707 lovas szörnyeteget takar. A SRT Hellcat tehát az elérhető legerősebb verzió, orrában egy 880 Nm-t mozgósító 6,2 literes kompresszoros V8-as motorral.

Menetteljesítményei alapján a ma kapható leggyorsabb szedánok egyike, olyan típusok méltó ellenfele, mint a BMW M5 vagy a Mercedes-AMG E63. A Dodge most kicsit átgyúrta a típust és innentől kezdve az SRT Hellcat csak a 9 centiméterrel szélesített kivitelben lesz elérhető. A legerősebb Dodge Charger 3,6 másodperc alatt futja a 100 km/h-át, a negyed mérföld is meg van 10,96 másodperc alatt, a végsebessége pedig 314 km/h.

A látványon felül a lemezek alatt is kapott némi tuningot az autó: adaptív Bilstein lengéscsillapítók és áthangolt felfüggesztés gondoskodnak a megfelelő úttartásról illetve 6 dugattyús Brembo fékek fogják ki a szelet a vitorlákból. Az átalakításnak köszönhetően nagyobb (azaz inkább szélesebb) papucsok kerülhettek a kocsi alá, amivel jelentősen javult a tapadás. Ez és a nagyobb leszorítóerő együttesen jobb köridőket eredményez, ugyanakkor az elérhető legnagyobb sebesség csökkent valamelyest. A Widebody Kit kapható a gyengébb 485 lóerős verzióhoz is, de míg az SRT Hellcat alapból megkapja, addig ahhoz csak opcionálisan elérhető.