Arra biztosan, hogy az egyik leggyorsabb szabadidő-autó tulajdonosa legyen az, aki az ABT-hez viszi SQ7-ét.
Az Audinál az S betűvel jelölt modellek jelentik a második legsportosabb kiviteleket az RS-ek után, egy ideje pedig azt játsszák, hogy rendre dízel modellek érdemlik ki ezt az előkelő státuszt. Így van ez az S4, az S5, az S6, az SQ5 és az SQ7 modelleknél, de míg ez utóbbi egy 435 lóerős 4,0 literes V8-as dízelmotort kap, addig a többinek be kell érnie a 3,0 literes V6 dízel 347 lóerős kivitelével. Na persze ez utóbbi sem gyenge, főleg nem az a V8.
De még ekkora teljesítmény sem volt elég az Audik tuningolására szakosodott ABT-nek, akik kezelésbe vették a V8 TDI SQ7 szabadidő-autót és kihoztak belőle mindent, amit csak tudtak mind motorikusan, mind pedig optikailag. Az eredmény egy agresszív megjelenésű gőzmozdony lett, amivel aztán hatékonyan lehet takarítani a német Autobahn belső sávjában.
Mi változott a szériakivitelhez képest kívülről? Az autó kapott egy aerodinamikailag optimalizált küszöböt előre, markáns sárvédőszélesítést, új ajtópaneleket, új hátsó kötényt, spoliert, négy darab új kipufogót és természetesen a nagyobb, 22 colos ABT-felnik sem hiányozhatnak, amelyek három kivitelben érhetők el: fényes vagy matt fekete, sötét füstszínű és ezüstös fekete. De teljesen mindegy mitől, a lényeg, hogy nagyon ütősen néz ki az Audi.
A beltér sem maradt érintetlen, kérésre a gyárinál is finomabb bőrökkel, különleges alcantarával és karbonszálas kiegészítőkkel sportosítják azt. Mihez kezdtek a motorral? A gyári 435 lóerő 510-re, a korábbi 900 Nm-es forgatónyomaték pedig 970 Nm-re nőtt. Az eredmény pedig letaglózó 4,6 másodperces 100-ra gyorsulás, ami két tizeddel jobb a korábbi adatnál. Azt hiszem végül is jogos, hogy egy dízel is megkaphatja manapság az S betűt.
Mibe kerül mindez? Bizonyára nagyon sokba. Egy SQ7 V8 TDI gyárilag most 31,6 millió forintba fáj, de ha valaki nem elégedne meg az egyébként bőséges alapfelszereltséggel, akkor az ára gyakorlatilag a csillagos égig, a magyar konfigurátor szerint konkrétan 55 millió fölé is feltornázható. Az ABT beavatkozásának ára attól függ, hogy milyen kiegészítőket kérünk tőlük, továbbá lehetőség van csak optikai tuningot kérni, vagy csak motor izmosítást, illetve a kettőt egyszerre. Kár, hogy nekem nincsenek ilyen problémáim, hogy ezen közül kelljen választanom.