Ha a gyári M Pakettet vagy az alap teljesítményt kevésnek ítéli a kedves ügyfél, akkor az AC Schnitzernél tárt karokkal várják, hogy kicsit feldobják az autóját. A cég BMW-khez, Minikhez, Jaguarokhoz és Land Roverekhez kínál optikai tuningot és teljesítménynövelést 1987 óta. A BMW X5 esetében a beavatkozás lehet pusztán külsőt érintő, de kérésre módosítanak a futóművön, a kipufogórendszeren vagy a fékeken és a motorból is nagyobb teljesítményt csalogatnak elő.

AC Schnitzer BMW X5 elölről

Az aktuális BMW X5 (G05) esetében a 30d illetve az M50i verziókhoz kínálnak majd különböző tuningot, de részleteket egyelőre nem árult el a cég, miután még javában folynak a fejlesztések. A dízelmotor gyári teljesítménye 265 LE/620 Nm, míg a benzines M50i 530 LE/750 Nm-t tud. Hogy ezek az adatok mennyiben módosulnak, még nem tudni, de már önmagukban impozáns számok. Egyelőre marad tehát az optikai átalakítás, mely egy igazi nehézbombázót farag a bajor szabadidő-autóból.

AC Schnitzer BMW X5 oldalról

A légrugózás nélküli X5-ösökhöz ültetőrugó szettet kínálnak, melyekkel elöl és hátul is 25 mm-rel kerül közelebb az aszfalthoz a terepjáró. A nyomtávszélesítők összesen 24 mm-t adnak hozzá a gyári értékekhez, így sokkal stabilabb marad az autó forszírozott haladáskor is. Az átalakítás után bármely gyári felni visszarakható a kocsira, de ha a vevő igényli, akkor a jellegzetes mintázatú és akár 22 colos AC Schnitzer felnikkel is felszerelhetik a tengelyekre.

AC Schnitzer BMW X5 hátulról

A külső beavatkozások részeként kap egy tetőspoilert a BMW, extra szellőzőnyílásokat a motorháztetőre és kopoltyúkat az első tengely mögé. Természetesen a jobb aerodinamika miatt a kötényeket is lejjebb húzták, mellyel a kinézetén is sokat javítottak az autónak. Az alkatrészek külön is megvásárolhatók, így mindenki saját ízlése szerint összelegózhatja a verdáját. A beavatkozás menetteljesítményeket érintő részével még adós az AC Schnitzer.

A BMW szabadidő-autói tuning nélkül is megállják a helyüket. Az alábbi videóban Márk a BMW X3 20d-vel kapcsolatos tapasztalatait osztja meg: