2019. szeptember 10. | 17:24

Akinek kevés lenne az 577 lovas G63, itt a Brabus G V12 900 lóerővel.

Miután a Mercedes V12-es motorjai, meg úgy általában a V12-es motorok ideje lassan lejár, a tizenkét henger szerelmeseinek alternatív megoldások felé kell fordulni. Alternatív megoldások pedig akadnak, mert egy szűk réteg számára továbbra is nagyon sok pénzt megér a luxusba csomagolt motortérbe zárt vadállat.

A Mercedes G500 2019-es új generációja már járt nálunk. A 4,0 literes V8-as 420 lóerő mellett 610 Nm nyomatékkal indítja meg a 2,3 tonnás terepjárót. A videón meghallgathatjátok, hogyan duruzsol a V8 és milyen is egy ilyen autót úton tartani.

A Mercedes gyártósorról frissen legördült, teljesítmény orientált típusainak motor tuningjára szakosodott Brabus jelen esetben nem kért a gyári erőforrásból. A beszédes nevű G V12 900 megalkotásához egy Mercedes S600-at választottak szívdonornak. Az 523 lóerős 6,0 literes V12-es aggregátot önmagában kevésnek érezték, ezért miután 6300 köbcentire növelték a lökettérfogatot és masszívabb alkatrészekkel fűzték össze, nem feledkeztek meg a nagyobb turbókról sem.

Ezzel a kis átalakítással a luxus limuzin motorja 900 lóerőt teljesít 1500 Nm-es forgatónyomaték mellett, de a G-osztályban „csak” 1200 Nm-t engednek az aszfalt felszaggatására. Az ikonikus gyufásdobozban eredetileg a V8-as erőforrás volt a legnagyobb, de azért Brabuséknál nem okozott gondot a 12 hengerest a motortérbe tuszkolni.

A G V12 900 3.8 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet. Az aerodinamikai faéket egészen 286 km/h-ig félelmet nem ismerő - vagy inkább őrült – tulajdonosa. Az autó érdekessége, hogy korábban ezeket a V12-eseket a régi 5 sebességes, vagy a modernebb 7 sebességes váltóval hangolták össze, mivel a teljesítményt ezek bírták elviselni. Azonban ebben az autóban a Mercedes legmodernebb 9 sebességes automatája felel a nyomatékátvitelért.

Ahhoz, hogy maximális élvezetet nyújtson az autó, a kapcsolható rozsdamentes kipufogóval állítgathatja a „lopakodó” és a „háborús övezeti” módok között a rendszert a tulajdonos. A Brabus „Widestar” bodykit 1016 mm-t szélesít a karosszérián, így kényelmesen elférnek a 23” vagy akár 24” kerekek is alatta. A felfüggesztést a Mercedes „Dynamic Select” rendszerével könnyen kalibrálhatod az épp számodra optimális beállításokra.

Az autó technikai paraméterei hozzák az indokolatlanul magas szintet, mivel azonban ez nem egy puritán sport autó, hanem a fényűzés magasiskolája, ezért az utastér felszereltsége sem szenved hiányt a minőségi anyagok terén. A széria limitált, a Brabus összesen 10 darab V12-es példány készít, ehhez az exkluzivitáshoz pedig 605 055 Eurós kezdő ár tartozik. Nem valószínű, hogy Magyarországra kerül ebből a státusszimbólummá varázsolt klasszikusból, pedig egyszer meghallgatnám élőben.