2021. január 26. | 17:39

Az a mondás, hogy az autó teszi a felnit, ezen Porsche esetében szó szerinti értelmet nyert.

Ha Porsche, akkor arról bármikor szívesen írok. Most azonban elvonatkoztatok a mindenkori kedvenc 911-től, és bemutatom Kevin Siemering 1991-es évjáratú 944-esét.

Valóban helytálló az a dolog, hogy egy felni ugyanúgy fel tudja dobni egy autó megjelenését, mint ahogy el is tudja rontani azt. Amikor autóépítésre kerül sor, bizony ez az egyik legnehezebb választás, hiszen az egész megjelenést befolyásolja. A kerekek elmesélhetnek egy történetet, megjeleníthetnek egy stílust vagy egyensúlyt teremthetnek. Egy szép felni megválasztása gyakran a leginkább meghatározó része annak, hogyan néz ki az autó, és hogy a tulajdonos hogyan akarja érzékeltetni a büszkeségét és a stílusát. Elvégre a kerék szinte mindig az első dolog, amit észreveszünk egy autón, és az első benyomás bizony nagyon is számít. Kevin esetében a Fikse FM 10-es felnik tették fel az i-re a pontot. 

Kevin régóta rajongott már a 944-esek formavilágáért. Valójában annyira, hogy nem ez volt az első ilyen példány a tulajdonában. Egy 2,5 literes, 8 szelepes változat volt az, ami megerősítette a modell iránti szeretetét, de annak a teljesítményével sajnos nem volt megelégedve. Az év elején azonban egy 3,0 literes, 16 szelepes S2-es változat került fel az internetre eladásra, éppen megfelelő áron. Izgalmas alkudozásokat követően Kevin megvásárolta az autót, így került a tulajdonába ez, az elődjénél több mint 40 lóerővel erősebb változat.

Az autó átalakítása így hát egész szerényen kezdődött, állítható gólyalábakat kapott, valamint Kevin egy saját gyártású lökhárítóval érte el, hogy az autó eleje még közelebb kerüljön a Földanyához. Kicsit felfrissítette a fényszórókat, aztán a figyelmét a kerekekre fordította, egészen pontosan a Fikse FM10-esekre. Kevin tudta, hogy 17 colos felniket szeretne, és amikor egy olcsó FM10 szettet talált meghirdetve, egy másodpercig sem vesztegette az idejét, hogy kapcsolatba lépjen az eladóval, aki megerősítette, hogy milyen módosításokra lesz szükség: egyszerű, gyors és megoldható. Aztán sajnos később kiderült, hogy az eladó nem volt jól informált, és a kerekek egy 911 RSR-ről származtak, így ezekkel a kis kiegészítésekkel már nem is tud kompatibilis lenni a kerék. Upsz, lehet, hogy ennél a pontnál sokaknak az lett volna az első gondolata, hogy eladják a felnit, Kevin azonban nem így tett, és teljes mellszélességgel vállalta, hogy valahogy beilleszti a felniket az autó alá. 

A 924 Carrera GT-ben látta a megoldás kulcsát, jóval nagyobb sárvédőiveinek és szélesebb karosszériavonalainak köszönhetően. A ‘70-es évek végén, a group 4-es homologizációs különlegességeként bemutatott Carrera GT volt a 944 elődjének versenyzésre szánt változata. Noha a két autó vonalai rendkívül hasonlóak, mégsem egészen egyformák, és nem kevés munka szükséges annak érdekében, hogy ez a Carrera GT szett Kevin autójához illeszkedjen.

Ahogy ez elkészült, az autó máris teljesen átalakult. Az önmagában is csodaszép 944-es most már széles csípővel és mutatós felnikkel villant, már-már versenyautó benyomását keltve. Az autót egy Boss színezéssel spékelték meg, ami szintén az eredeti 924 Carrera GTR dizájnja volt. Attól függően, hogy esik rá a fény, az autó óvatosan változik a kifinomultról az enyhén eltúlzottig, ezzel egy kettős személyiséget adva neki. Ezt ki-ki döntse el maga, tetszik-e, vagy sem. 

A 968 Turbo S-től kölcsönzött állítható hátsó szárny és a 944 Turbo hátsó diffúzor még agresszívebbé tette az autó általános megjelenését, ezzel méginkább kiegészítve a karosszéria szélesítése általi megjelenést. 

A megosztottság az autó belterében is visszaköszön: a Luisi fakormány és a valódi bőr Recaro ülések megtartják azt a komfortérzetet, amit az ember egy 944-es belsejétől elvár, azonban a hegesztett bukókeret emlékeztet a versenyzés gyökereire. 

A motorháztető alatt Kevin nem végzett módosításokat, mindent gyári állapotában kívánt tartani. Még az előző 944-esével töltött évek során szeretett bele az autó menetdinamikájába és vezethetőségébe, a futómű mostani módosításaival és a kerekekkel pedig a Porsche egyértelműen függőséget okoz számára. A tennivalók listáján pár apró dolog szerepel már csak, de én úgy gondolom, ez az autó már így is befejezettnek tekinthető. 

Te mit gondolsz erről a 944-ről? Írd meg nekünk kommentben!