A Mercedes-Benz oldtimereket elsősorban nem a brutális teljesítményükért, hanem az igencsak impozáns dizájnjukért, technikájukért és a kiváló komfortérzetükért szoktuk szeretni. Az alábbi képeken látható 1968-as W108 azonban egy egészen más kávéház, hiszen a hajtásláncot és az utasteret egy 2019-es Mercedes-AMG C63S W205-től kölcsönzi!

Mercedes-Benz W108 Restomod

A rendkívül szokatlan restomod az ausztráliai Brisbane-ben található, és kívülről meg nem mondanánk, hogy valójában mire képes az autó. A tulajdonos megtartotta az eredeti, feketére festett karosszériát, rengeteg krómmal a hűtőrácson, a lökhárítókon, a fényszórók körül és az ablakvonalon. Mondjuk a modern, 19 colos, ötküllős kerekek (no és a hatalmas AMG fékek) már sejtetik, hogy itt nem egy átlagos W108-assal van dolgunk.

Mercedes-Benz W108 Restomod

Mercedes-Benz W108 Restomod

Az utastér is nagy átalakuláson ment át, a volán mögé beszállva máris egy jobbkormányos W205-ösben érezheti magát az ember. Az Alcantara-csomagolású kormánykerék, a modern műszerfal és az infotainment képernyő furcsán elüt a retró hangulatot árasztó külső dizájntól.

Mercedes-Benz W108 Restomod

A közutakon közlekedve vagy a pályán driftelve ez a Mercedes zavarba hozza a bámészkodókat, hiszen egy W108-tól senki sem várná el ezt a teljesítményszintet. Elvégre a gyárból érkező legerősebb változat a 280 SEL volt, amelynek a 4,5 literes, V8-as motorja 198 lóerőt produkált.

V8-as motor

Bár a ’70-es években a 200 lóerő nagy szó volt, ez az erő messze elmarad az AMG modern, 4,0 literes biturbós V8-asától, amely 510 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le a széria C63S-ekben. Ezek a modern gépek 4 másodperc alatt gyorsulnak fel 0-ról 100 km/órára, a végsebességük pedig 290 km/óra. A speciális W108-ban még erősebb a motor, köszönhetően a továbbfejlesztett leömlőnek és az egyedi beállításoknak. Az átalakítást a Deluxe Boy Werx végezte el, a motormunka a Maranello Auto Services tevékenységét dicséri, a végső simításokat pedig az eTuners hajtotta végre ezen az álomverdán.