Szigorú japán sógun – Nissan Silvia S13

Közzétéve:
2019-04-25, 12:29

Tökéletes driftgép, ízlésesen átalakítva, hogy ne csak a pályán nyújtott teljesítményét csodáld

A Nissan Silvia S13 vitathatatlanul egy ikonikus autó. Még azokból az időkből, amikor nem fertőzte meg a márkát holmi francia együttműködés a Renault-val, amikor mindent japán mérnökök terveztek. Egy Nissan Silvia S13 ráadásul egy kihaló faj, többet már nem fognak belőle gyártani. De ahhoz is túl kevés van belőle, hogy hülyegyerek autónak használják és felcsavarodjanak valamelyik fára vele, ehhez már túlságosan is meredeken emelkedik az ára – ez valamikor még 10-15 évvel ezelőtti állapot lehetett. Ha ma valaki S13-ban gondolkodik, okkal teszi, olyan agyi becsípődése lehet, amit nem lehet mással orvosolni, csak azzal, hogy kielégíti egy S13 vásárlásával, ápolásával és karbantartásával.

Nissan Silvia S13 tuning

Abból fakadóan, hogy felépítése miatt kiválóan alkalmas driftelésre (hosszú tengelytáv, hátsókerék-hajtás), leginkább egy bizonyos szubkultúra vette igénybe az S13-akat. Emiatt még inkább lecsökkent a gyári állapotú S13-ak száma, így ha most kapnál kedvet egy ilyenre, ELÉGGÉ zsebbe nyúlós sztori lenne. Ha jó a tuningolt változat, akkor csak kicsit zsebbe nyúlós.

Nissan Silvia S13 japán tuning

És ha már tuningolt S13, itt van egy gyönyörű darab, egyenesen Japánból. Vörös. Nőkből is a vörösök a kedvenceim, ez pedig akár azt is mondhatná egy Trónok Harcás idézettel, amit úgyse értesz, ha nem láttad a legújabb részeket:

„Én nem a Vörös Asszony vagyok.”

Sugawa Masahiro, aki építette az autót Japán Yagamata prefektúrájában talán hasonló elv szerint alkotta a maga szájízére ezt az ikont. Masahiro-san nem az a fajta, aki a garázsban hagyja pihenni az autót, ő is arra használja, amire szinte rendeltetett az S13: driftre. A módosítások is a látvány mellett leginkább ezt a célt szolgálják. A karosszéria kapott egy Vertex Aero-csomagot, ami egyszerre agresszív, mégsem hivalkodó.

Nissan Silvia S13 tuning lökhárító

Az első lökhárító nem csak védi és takarja a motort, de ránézni is csodálatos, miközben hátulról is inkább az egyszerűség volt az optikai elgondolás, amit középen tör csak meg a csillagos embléma. Ezek az elölről kezdődő egyszerű vonalak hátul egy hátsó szárnyat kapnak csupán valódi plusz kiegészítésként, ami tökéletes összhangban van szerintem a hátsó lökhárítóval. Ez utóbbit is csupán a bal alján töri meg a dupla sportkipufogó.

Nissan Silvia S13 tuning sportkipufogó

Engem nagyon zavar, hogy minden autó az újabb és újabb generációváltások közben úgy fújódik fel, mint egy lufi. A legújabb 3-as BMW már nagyobb, mint egy E39-es 5-ös BMW. Tök jó, értem, erre van kereslet, de még 30-40 év autógyártás és kisbuszokkal fog járni még a középosztály is. Jaj bocsánat, hiszen elkezdődött, tombol a SUV-őrület, boldog-boldogtalan akkor is vesz, ha nem megy terepre (oké, a legtöbbjük nem is alkalmas rá), vagy ha a plusz centijeivel csak a dugót hosszabbítja meg és a parkolását nehezíti meg. És ami még szerintem még problematikusabb: a generációváltásokkal sokszor elvesznek az esztétikai értékek is.

A szépség mindig ízlés dolga, de szerintem a 90-es évek, maximum a 2000-es évek legeleje termelte ki a legautóbb formájú autókat. Gondolj csak a most újonnan megjelenő elektromos autókra, legtöbbjük olyan, mint egy életnagyságú műanyag játékautó – tisztelet a kivételnek. Egy Tesla gyorsulhat akármilyen jól, lehet akármennyire környezetkímélő, de nem látom benne a nagybetűs Lelket. Ez a Nissan Silvia S13 nem csak az alapformájában hordozza ezt, hanem a kiegészítésekkel még rá is erősít!

Hanem miért állnál meg ott, hogy csak kívülről csodáld meg? Kinyitod az ajtót és azt látod: lehet, hogy kívülről gusztusos, de belülről olyannyira célorientált, amennyire csak lehet. Hátsó üléssor? Felesleges ballaszt! Bukókeret viszont van, hiszen milyen valamirevaló driftautó lenne nélküle? Ha kívül vörös, akkor belül legyen fekete, de hogy a külső-belső harmonizáljon, itt is megjelenik a vörös apró részletekben.

Nissan Silvia S13 beltér

A gyári kormány ki lett dobva, kapott helyette egy Nardi fekete bőrkormányt, persze vörös cérnával varrva, de a kézifék is vörös gombbal lett ellátva. Hogy a vezető a drift során fellépő G-erőknek ellenállva se csúszkáljon az ülésben, arról a Bride által gyártott sportülés gondoskodik. A motorházfedelet felcsapva a régi és az új fúzióját láthatod. Az autó koráról az eredeti, fekete motor árulkodik, de körülveszi a többi fényes alkatrész és merevítés. Az S13 kora 3 évtized, ami a motoron meglátszik, de ha nem is 3 évtized, a legutóbbi pár év féltő és szerető gondoskodása is tetten érhető.

Nissan Silvia S13 tuning motor

A külsőre visszatérve, az egyetlen igazán feltűnő dolgot direkt nem említettem, mégpedig a sárvédőket és a kerekeket. Merthogy a sárvédők alaposan át lettek dolgozva, ki lettek szélesítve, hogy beférjenek a Meister M1-es kerekek, amik úgy illeszkednek a sárvédő alá, hogy bajosan tudnád akárcsak a legkisebb ujjad is bedugni a kerék felső része és a sárvédő közé. Mint láthatod, a kerékdőlés szöge is… a hagyományostól eltérő, és akkor még finoman fogalmaztam. De mi más kéne még egy jó kis csúszkáláshoz?

Nissan Silvia S13 tuning kerék

Masahiro nem tervez újabb átalakításokat az S13-hoz, elmondása szerint, amit lehetett, azt már a saját ízlése szerint át lett alakítva. De a tuning egy olyan elmebaj, hogy bármikor jöhet egy újabb kattanás és akkor időt és pénztárcát nem kímélve, jön az újabb módosítás. Bár így is tetszik ez az S13, az oldalán enyhén felfelé ívelő fényszóróival is olyan… ázsiai formája van. Mint egy szigorú sógun, akinek a kegyétől függsz, hogy a legnagyobb élvezetben részesít, vagy könyörtelenül megbosszulja a hibáid, amiket a pályán ejtesz.

Nissan Silvia S13 drift

Rajta látszik, hogy nemigen vétettek még hibát vele.

Forrás:

További autós hírek

Tovább csökkentené a tartományi kormány az átmenő teherforgalmat Burgenland útjain. Ennek érdekében két magyar és egy szlovén határátkelőn megtiltják a nehéz tehergépkocsik belépését...

Egy 46 éves férfi bélflórájában annyira elszaporodott a sörélesztő, hogy gyakorlatilag képes sört főzni az emésztőrendszerében – írja a furcsa felfedezésről a New Scientist...

Az Encsi Rendőrkapitányság járőrei 2019. október 17-én közúti ellenőrzést tartottak, amikor Alsóvadászon ellenőrzés alá vontak egy személygépkocsit és annak vezetőjét. Az intézkedés során...

A brit rendőrök utólag büntettek meg egy youtuber autós újságírót, aki arról töltött fel videót a Facebookra, hogy egy Audi R8-cal a sebességhatárnál...

Ideiglenes megállási tilalom lép életbe október 21-e, hétfő estétől 23-a, szerda reggelig a Bem József tér környékén, 22-e, kedd 0 órától 23-a, szerda...

Kapcsolódó írások

Kialakult ízlés, vegyített stílusok – Ryan Richey 2002-es Subaru Impreza WRX-e
2017. november 15.
Ryan első próbálkozása tuning terén nem igazán sikerült, de másodjára már kialakult a számára legkedvesebb stílus, ami kimondottan egy egyveleg irányvonal lett
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!