TOP 5 elfeledett RUF modell

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-08-31, 10:33

A RUF az a tuningműhely, amely évről évre még rátesz egy lapáttal az előző alakításához képest, mi pedig nem hiszünk a szemünknek. Nézzünk pár elfeledett remekművet korábbról.

A RUF egy független, Porsche modelleket építő műhelyként indult, több mint 80 évvel ezelőtt, 1939-ben. Főként a javítás és restaurálás zajlott itt, majd később ezt váltotta a jellemzően 911-es modellek tuningja. 1987-ben ki is jött a legendás CTR Yellowbird, ami hatalmas érdeklődést váltott ki. De azt tudtad, hogy a cég más modellekkel is dolgozott? Íme, 5 csodálatos jármű a RUF-tól, amit nagy valószínűséggel nem ismertél ezelőtt.

RUF RT Roadster

Ezt az autót a RUF szintén a 911 alapjaira építette. Motorja egy nagyjából 650 hathengeres, ami pedig a kialakítását illeti, a cél az volt, hogy a korábbi 911 Targa jellemzőit tudják megvalósítani a modell megalkotásakor. A Targa esetén nem szabad elfelejteni, hogy a tető volt a legkiemelkedőbb jellegzetesség rajta, hiszen miután az 1960-as évek után egyes piacokon ellehetetlenítették a hagyományos vászontetős kabriók forgalmazását, muszáj volt módosításokat eszközölni a nyitott tetős járművek esetében. A Targa modellel erre építve találták ki 1967-ben ezt a különleges megoldást, amit egy kivehető ablakelemmel oldottak meg. Ezt vitte tovább a RUF is.

RUF RT Roadster, pályán, féloldalról

RUF 3400S

Mi történik akkor, ha egy Porsche 911-es Carrera motorját rakjuk egy Boxsterbe? A RUF ezt is kipróbálta, és egy jóval erősebb autót építettek. Az 1999-es Esseni Autószalonon ugyanis bemutatták a RUF 3400S modellt, amiben a Carrera 3,4 literes motorját installálták 310 lóerős teljesítménnyel. Később megcsinálták a 3600S modellt is, ami még erősebb volt, hiszen 345 lóerősre sikeredett.

RUF 3400S az úton, féloldalról

eRUF

A Porsche ma már gyárt elektromos autót, de tudtad, hogy a RUF már 2008-ban megcsinálta? A UQM Technologies segítségével fejlesztették ki, és egy nagy lépést jelentett a dolog, hiszen sokakat megelőzve érték el ezt, nem is gyenge teljesítménnyel. A nagyjából 200 lóerős elektromos motorral szerelt jármű akár 225 km/órára fel is tudott gyorsulni. Az eRUF hatótávolsága pedig körülbelül 250 km volt.

eRUF az úton, féloldalról

RUF Dakara

A RUF még 2009-ben mutatta be első SUV modelljét, amit a Porsche Cayanne modellre építettek. A Porsche 4,5 literes, V8-as motorja volt benne, ami 591 lóerőt jelentett a Dakara számára. A külsőt nézve a RUF eléggé érdekesen döntött, hiszen a 911-es fényszóróit rakták rá, és a karosszériát is kicsit érdekes módon oldották meg. A belső teret egyedi bőr kárpittal, valamint extra elektronikai eszközökkel tették különlegesebbé.

RUF Dakara hóban, féloldalról

RUF VW T4

A RUF nagyon ritkán Porsche modelleken kívül mást is tuningol. A német márka egyedi módon egyéb autókhoz is hozzányúl, ilyen például a Volkswagen is. A műhely egyik legérdekesebb terméke talán ez a T4 volt, amibe betették egy 993-as 3,6 literes motorját, amely 522 lóerőt tudott. Természetesen a karosszérián is módosítottak, továbbá lejjebb engedték a hasmagasságot, keményebb lengéscsillapítókat és rugókat kapott továbbá a Porsche modellektől vett fékeket. Az eredmény nem olyan lett, amit tőlük megszokhattunk. De hát ez már régen volt.

RUF VW T4 az úton, féloldalról

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.
Manhart TR850 tuning egy parkolóban, féloldalról
2020. szeptember 07.
A német tuningcég 270 lóerővel pumpálta fel a 991.2-es Turbo S kivitelt.

További hírek