A RUF egy független, Porsche modelleket építő műhelyként indult, több mint 80 évvel ezelőtt, 1939-ben. Főként a javítás és restaurálás zajlott itt, majd később ezt váltotta a jellemzően 911-es modellek tuningja. 1987-ben ki is jött a legendás CTR Yellowbird, ami hatalmas érdeklődést váltott ki. De azt tudtad, hogy a cég más modellekkel is dolgozott? Íme, 5 csodálatos jármű a RUF-tól, amit nagy valószínűséggel nem ismertél ezelőtt.

RUF RT Roadster

Ezt az autót a RUF szintén a 911 alapjaira építette. Motorja egy nagyjából 650 hathengeres, ami pedig a kialakítását illeti, a cél az volt, hogy a korábbi 911 Targa jellemzőit tudják megvalósítani a modell megalkotásakor. A Targa esetén nem szabad elfelejteni, hogy a tető volt a legkiemelkedőbb jellegzetesség rajta, hiszen miután az 1960-as évek után egyes piacokon ellehetetlenítették a hagyományos vászontetős kabriók forgalmazását, muszáj volt módosításokat eszközölni a nyitott tetős járművek esetében. A Targa modellel erre építve találták ki 1967-ben ezt a különleges megoldást, amit egy kivehető ablakelemmel oldottak meg. Ezt vitte tovább a RUF is.

RUF RT Roadster, pályán, féloldalról

RUF 3400S

Mi történik akkor, ha egy Porsche 911-es Carrera motorját rakjuk egy Boxsterbe? A RUF ezt is kipróbálta, és egy jóval erősebb autót építettek. Az 1999-es Esseni Autószalonon ugyanis bemutatták a RUF 3400S modellt, amiben a Carrera 3,4 literes motorját installálták 310 lóerős teljesítménnyel. Később megcsinálták a 3600S modellt is, ami még erősebb volt, hiszen 345 lóerősre sikeredett.

RUF 3400S az úton, féloldalról

eRUF

A Porsche ma már gyárt elektromos autót, de tudtad, hogy a RUF már 2008-ban megcsinálta? A UQM Technologies segítségével fejlesztették ki, és egy nagy lépést jelentett a dolog, hiszen sokakat megelőzve érték el ezt, nem is gyenge teljesítménnyel. A nagyjából 200 lóerős elektromos motorral szerelt jármű akár 225 km/órára fel is tudott gyorsulni. Az eRUF hatótávolsága pedig körülbelül 250 km volt.

eRUF az úton, féloldalról

RUF Dakara

A RUF még 2009-ben mutatta be első SUV modelljét, amit a Porsche Cayanne modellre építettek. A Porsche 4,5 literes, V8-as motorja volt benne, ami 591 lóerőt jelentett a Dakara számára. A külsőt nézve a RUF eléggé érdekesen döntött, hiszen a 911-es fényszóróit rakták rá, és a karosszériát is kicsit érdekes módon oldották meg. A belső teret egyedi bőr kárpittal, valamint extra elektronikai eszközökkel tették különlegesebbé.

RUF Dakara hóban, féloldalról

RUF VW T4

A RUF nagyon ritkán Porsche modelleken kívül mást is tuningol. A német márka egyedi módon egyéb autókhoz is hozzányúl, ilyen például a Volkswagen is. A műhely egyik legérdekesebb terméke talán ez a T4 volt, amibe betették egy 993-as 3,6 literes motorját, amely 522 lóerőt tudott. Természetesen a karosszérián is módosítottak, továbbá lejjebb engedték a hasmagasságot, keményebb lengéscsillapítókat és rugókat kapott továbbá a Porsche modellektől vett fékeket. Az eredmény nem olyan lett, amit tőlük megszokhattunk. De hát ez már régen volt.

RUF VW T4 az úton, féloldalról