V8-as Camaro tuning – nem sajnálták sem a pénzt, sem az időt

Frissítve:
2018-11-09, 16:22

Az idei SEMA Show-n mutatták be a vasat, és nem volt olyan, aki ne állt volna mellette egy darabig

Amikor azt mondom Camaro tuning, akkor nem feltétlenül egy közel negyven éves Chevrolet jut az eszembe. Sokkal inkább a ma divatosnak mondható legújabb, vagy azelőtti generáció, melyek már a csapból is folynak. Éppen, amikor már kezdett kikopni az emlékeimből a klasszikus modell, akkor megláttam ezt a második generációs példányt, azóta pedig csak erre gondolok…

Roadster Shop Camaro tuning elölről

Az amerikai Roadster Shop nem először épít Camaro tuningot, több eszelős gép is kijött már a műhelyükből. A legutóbbi emlékezetes autójuk a 2014-ben épített, szintén második szériás izomautó volt. Igaz, az egy kicsit puritánabb kivitel, a belső kialakítása inkább hasonlított versenyautókéra, ám a megjelenése ehhez hasonlóan ütős volt. Most viszont egy olyan verzióval rukkoltak elő, melyet belül is aprólékosan kidolgoztak, légkondival, központi kijelzővel és hasonló finomságokkal.

A projekt neve Road Rage, amely elég találóan leírja a végeredményt. Ránézésre elég vadnak tűnik, a többszínű fényezés nagyon aprólékos kidolgozású. Nem felejtkeztek el a motortérről sem, ott is mindent a megfelelő színre fújtak. Teljes bodykitet kapott a kocsi, mélyre húzott első köténnyel, küszöbtoldatokkal és hátsó diffúzorral. Egyediek a hátsó lámpák is, a géptetőbe pedig egy jókora nyílást vágtak, hogy beférjen alá az erőmű.

Roadster Shop Camaro tuning oldalról

Roadster Shop Camaro tuning hátulról

Az autó Forgeline kerekeken gurul, melyek annyira szélesek, hogy a felfüggesztés geometriáját teljesen át kellett alakítani annak érdekében, hogy beférjenek a bódé alá. Ha már a felfüggesztés szóba jött, nagyon szép megoldás a motortérben és az ülések mögött is kibújó, rugókkal egybeépített gátlók beszerelése. A fékrendszert sem hagyták érintetlenül, az arany fényezésű felnik mögött egyforma méretű Baer fékeket látni. A kipufogót középre húzták, és három végen bújtatták ki az autó farán.

A motortérben sem maradt túl sok gyári alkatrész, egy Texas Speed 454ci LSX V8-at lógattak bele 750 lóerővel. A légbeszívást is egyedi módon oldották meg, ahol a hangsúly a stílusos szimmetrián volt az optimális működés mellett. Ezek alatt pedig kettős-független fojtószelepházakat látni, persze minden egyes alkatrész portiszta állapotban.

Roadster Shop Camaro tuning felni

 Roadster Shop Camaro tuning motortere

Ezek után érdemes ránézni az autó belterére, melyet a barna bőrözés dominál. Teljesen újak az ajtóburkolatok, a kilincsek és a légbeömlők is. Egy gyönyörű formájú, háromküllős bőrkormányt is kapott a Camaro, a középkonzolra pedig egy érintőképernyő került. A bukókeret is egészen látványos lett, ráadásul színben harmonizál a belsővel. Ha nem tudnám, hogy ez egy régi Chevrolet volt valamikor, nem is hinném el.

Roadster Shop Camaro tuning hátsó gátlók

Roadster Shop Camaro tuning beltere

Forrás:

Kapcsolódó írások

E.C.D. Automotive Design Land Rover Defender tuning, oldalról
2018. október 11.
A Land Roverekre specializálódott amerikai cég megint kitett magáért ezzel a projekttel.
Lamborghini Urus Manhart
2019. január 31.
Joggal érezheted úgy, hogy a Lamborghini Urusnak már nem igazán kell több power. A Manhart tuningcég viszont nem elégedett meg a 650 lóerővel
1970-es Pontiac Trans Am tuning elölről
2018. november 30.
Ez az 1970-es Trans Am már csak nyomokban hasonlít arra, ahogy a gyártósorról legurult
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!