2018. november 06. | 18:22

Az idei SEMA Show-n mutatták be a vasat, és nem volt olyan, aki ne állt volna mellette egy darabig

Amikor azt mondom Camaro tuning, akkor nem feltétlenül egy közel negyven éves Chevrolet jut az eszembe. Sokkal inkább a ma divatosnak mondható legújabb, vagy azelőtti generáció, melyek már a csapból is folynak. Éppen, amikor már kezdett kikopni az emlékeimből a klasszikus modell, akkor megláttam ezt a második generációs példányt, azóta pedig csak erre gondolok…

Az amerikai Roadster Shop nem először épít Camaro tuningot, több eszelős gép is kijött már a műhelyükből. A legutóbbi emlékezetes autójuk a 2014-ben épített, szintén második szériás izomautó volt. Igaz, az egy kicsit puritánabb kivitel, a belső kialakítása inkább hasonlított versenyautókéra, ám a megjelenése ehhez hasonlóan ütős volt. Most viszont egy olyan verzióval rukkoltak elő, melyet belül is aprólékosan kidolgoztak, légkondival, központi kijelzővel és hasonló finomságokkal.

A projekt neve Road Rage, amely elég találóan leírja a végeredményt. Ránézésre elég vadnak tűnik, a többszínű fényezés nagyon aprólékos kidolgozású. Nem felejtkeztek el a motortérről sem, ott is mindent a megfelelő színre fújtak. Teljes bodykitet kapott a kocsi, mélyre húzott első köténnyel, küszöbtoldatokkal és hátsó diffúzorral. Egyediek a hátsó lámpák is, a géptetőbe pedig egy jókora nyílást vágtak, hogy beférjen alá az erőmű.

Az autó Forgeline kerekeken gurul, melyek annyira szélesek, hogy a felfüggesztés geometriáját teljesen át kellett alakítani annak érdekében, hogy beférjenek a bódé alá. Ha már a felfüggesztés szóba jött, nagyon szép megoldás a motortérben és az ülések mögött is kibújó, rugókkal egybeépített gátlók beszerelése. A fékrendszert sem hagyták érintetlenül, az arany fényezésű felnik mögött egyforma méretű Baer fékeket látni. A kipufogót középre húzták, és három végen bújtatták ki az autó farán.

A motortérben sem maradt túl sok gyári alkatrész, egy Texas Speed 454ci LSX V8-at lógattak bele 750 lóerővel. A légbeszívást is egyedi módon oldották meg, ahol a hangsúly a stílusos szimmetrián volt az optimális működés mellett. Ezek alatt pedig kettős-független fojtószelepházakat látni, persze minden egyes alkatrész portiszta állapotban.

Ezek után érdemes ránézni az autó belterére, melyet a barna bőrözés dominál. Teljesen újak az ajtóburkolatok, a kilincsek és a légbeömlők is. Egy gyönyörű formájú, háromküllős bőrkormányt is kapott a Camaro, a középkonzolra pedig egy érintőképernyő került. A bukókeret is egészen látványos lett, ráadásul színben harmonizál a belsővel. Ha nem tudnám, hogy ez egy régi Chevrolet volt valamikor, nem is hinném el.