V8-as Camaro tuning – nem sajnálták sem a pénzt, sem az időt

Frissítve:
2018-11-09, 16:22

Az idei SEMA Show-n mutatták be a vasat, és nem volt olyan, aki ne állt volna mellette egy darabig

Amikor azt mondom Camaro tuning, akkor nem feltétlenül egy közel negyven éves Chevrolet jut az eszembe. Sokkal inkább a ma divatosnak mondható legújabb, vagy azelőtti generáció, melyek már a csapból is folynak. Éppen, amikor már kezdett kikopni az emlékeimből a klasszikus modell, akkor megláttam ezt a második generációs példányt, azóta pedig csak erre gondolok…

Roadster Shop Camaro tuning elölről

Az amerikai Roadster Shop nem először épít Camaro tuningot, több eszelős gép is kijött már a műhelyükből. A legutóbbi emlékezetes autójuk a 2014-ben épített, szintén második szériás izomautó volt. Igaz, az egy kicsit puritánabb kivitel, a belső kialakítása inkább hasonlított versenyautókéra, ám a megjelenése ehhez hasonlóan ütős volt. Most viszont egy olyan verzióval rukkoltak elő, melyet belül is aprólékosan kidolgoztak, légkondival, központi kijelzővel és hasonló finomságokkal.

A projekt neve Road Rage, amely elég találóan leírja a végeredményt. Ránézésre elég vadnak tűnik, a többszínű fényezés nagyon aprólékos kidolgozású. Nem felejtkeztek el a motortérről sem, ott is mindent a megfelelő színre fújtak. Teljes bodykitet kapott a kocsi, mélyre húzott első köténnyel, küszöbtoldatokkal és hátsó diffúzorral. Egyediek a hátsó lámpák is, a géptetőbe pedig egy jókora nyílást vágtak, hogy beférjen alá az erőmű.

Roadster Shop Camaro tuning oldalról

Roadster Shop Camaro tuning hátulról

Az autó Forgeline kerekeken gurul, melyek annyira szélesek, hogy a felfüggesztés geometriáját teljesen át kellett alakítani annak érdekében, hogy beférjenek a bódé alá. Ha már a felfüggesztés szóba jött, nagyon szép megoldás a motortérben és az ülések mögött is kibújó, rugókkal egybeépített gátlók beszerelése. A fékrendszert sem hagyták érintetlenül, az arany fényezésű felnik mögött egyforma méretű Baer fékeket látni. A kipufogót középre húzták, és három végen bújtatták ki az autó farán.

A motortérben sem maradt túl sok gyári alkatrész, egy Texas Speed 454ci LSX V8-at lógattak bele 750 lóerővel. A légbeszívást is egyedi módon oldották meg, ahol a hangsúly a stílusos szimmetrián volt az optimális működés mellett. Ezek alatt pedig kettős-független fojtószelepházakat látni, persze minden egyes alkatrész portiszta állapotban.

Roadster Shop Camaro tuning felni

 Roadster Shop Camaro tuning motortere

Ezek után érdemes ránézni az autó belterére, melyet a barna bőrözés dominál. Teljesen újak az ajtóburkolatok, a kilincsek és a légbeömlők is. Egy gyönyörű formájú, háromküllős bőrkormányt is kapott a Camaro, a középkonzolra pedig egy érintőképernyő került. A bukókeret is egészen látványos lett, ráadásul színben harmonizál a belsővel. Ha nem tudnám, hogy ez egy régi Chevrolet volt valamikor, nem is hinném el.

Roadster Shop Camaro tuning hátsó gátlók

Roadster Shop Camaro tuning beltere

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Playmouth Barracuda
2019. augusztus 10.
A Barracuda volt az első kompakt méretű izomautó a világon, a Mustang előtt debütált 1964-ben. Csupán 10 évig gyártották, mégis igazi kuriózummá vált!
E.C.D. Automotive Design Land Rover Defender tuning, oldalról
2018. október 11.
A Land Roverekre specializálódott amerikai cég megint kitett magáért ezzel a projekttel.

További hírek