Az egykori bajnok ismét régi fényében tündököl – Alpine A110 1800 GR. IV

Közzétéve:
2020-10-03, 18:17

Az Alpine A110, ami megnyerte az 1973-as WRC-t hosszú évekig egy magyar roncstelepen pihent, szerencsére most jó kezekbe került.

Az Alpine A110-es már önmagában is egy csodálatos tárgy. Veterános körökben hatalmas presztízzsel rendelkezik a típus, ritkasága, szépsége és a motorsportokban elért sikerei miatt kultikus státuszba emelkedett a francia raligép. A képen látható konkrét példány pedig egyenesen történelmi jelentőséggel bír: ezzel nyerték meg az 1973-as WRC világbajnokságot. A 9846HL76 alvázszámú A110-es karrierje csúcsán megjárta Európa legkeményebb hegyi felfutóit és szakaszait, sőt, nyugdíjas éveiben sem tudott igazán megpihenni…

Alpine A110

Miután megnyerte 1973-ban a rali-világbajnokságot, privát versenyzők használták és adták kézről-kézre, akik mindig átalakítottak valamit rajta, hogy jobban megfeleljen személyes preferenciáknak. Aztán egyszer csak eltűnt az egykori sztár, mintha köddé vált volna. Akkoriban közel sem volt ilyen horribilis értéke, gyakori volt, hogy bezúzták a nyugdíjazott versenyautókat. Teltek-múltak az évek, mire az első pletyka felütötte a fejét: az a bizonyos A110 valószínűleg Németországban bujkál valahol. Egy ilyen aprócska információ is elég volt ahhoz, hogy Jürgen Clauss Alpine-specialista és az alpineLAB cég tulajdonosa a nyomába eredjen.

Alpine A110

Az 1985 óta Alpine modellek restaurálásával foglalkozó úriember tisztában volt azzal, hogy mekkora érték a világbajnok francia gépezet, így a kezdeti csalódások sem tántorították el. Imádta a típust minden hibájával együtt, elmondása szerint nem rendelkeztek az A110-esek olyan műszaki tartalommal, mint a kortárs Mercedesek és Porschék, de a különleges mérnöki „improvizálások”miatt a végeredmény egészen egyedülállóra sikeredett.

Alpine A110

Idővel a nyomok egy magyarországi roncstelepre vezettek, ahol végül megtalálták a szerencsétlent: a vártnál sokkal rosszabb állapot várta a csapatot. A temérdek átalakítás sem könnyítette meg a restaurálás folyamatát, így az Alpine-guru mondhatni „emberére talált”.

Alpine A110

Jürgen tanulmányozta a korabeli fotókat, hogy külseje a lehető legpontosabban hasonlítson az eredeti állapotra. Természetesen a németországi Alpine-közösség is megmozdult a legenda hallatán, támogatták a projektet, ahogyan csak tudták. Szerencsére az erőfeszítések nem voltak hiábavalók, az egykori világbajnok immáron titulusához méltó állapotban prezentálja a márka örökségét az utókornak. Kár lett volna az A110-es széria, és a ralitörténelem egyik legnagyobb sztárját egy roncstelepen pusztulni hagyni.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Lancia Stratos
2019. december 14.
A Stratos volt az első raliautó a világon, amit kimondottan ilyen célú versenyzésre építettek. A középmotoros olasz háromszor nyert világbajnokságot zsinórban!
 Mitsubishi raliautó
2018. október 12.
Egy ikonikus japán gyártó, a Toyota a 2017-es évben már visszatért a FIA Rally Világbajnokságra. Talán ez a mozzanat ösztönözte a Mitsubishit arra, hogy ismét a tettek mezejére lépjen!

További hírek