Három évtizeddel ezelőtt, 1991 áprilisában készültek el az utolsó Trabantok és Wartburgok, ami azt jelenti, hogy a legfiatalabb ilyen márkájú autók is betöltötték már a harmincat. Magyarországhoz hasonlóan Németországban is ez az a kor, ami fölött egy autó oldtimer minősítést kaphat, ha az OT-vizsgán minden kritériumnak megfelel, írja az autopro.hu.

Fehér színű Wartburg
Kép forrása: Wikipédia

A szocializmus idején jó sok Trabant és Wartburg futkározott a magyar utakon, de a rendszerváltás után sem tűntek el teljesen itthonról, és léteznek különleges darabok is, az épített, 421 lóerős Trabi például még mindig eladó. Külön érdekesség, hogy Németországban jelenleg még mindig több Trabant van forgalomban, mint Tesla.

A németeknél folyamatosan növekszik a jó karban lévő Trabantok és Wartburgok ára, egy jobb állapotú Wartburg eladásával szép kis summára lehet szert tenni. A muzeális értékkel bíró, felújított és működőképes példányok Magyarországon is milliós értéket képviselnek. Az utolsó szériás darabok most még nem érnek sok pénzt, de 10-20 év múlva vélhetően más lesz a helyzet. A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint két évvel ezelőtt valamivel több, mint tízezer Trabant volt forgalomban idehaza, míg a Wartburgok száma elérte az ötezret hazánkban.