2020. március 28. | 10:00

Íme 15 autó, amik megérdemlik a legendás jelzőt!  

BMW E46 M3

Valószínűleg nem a legjobb M-es BMW, de jelenleg még a legelérhetőbb, hiszen rohamosan nő ezeknek az ára is. Az utolsó autó, ami szívó sorhatos motorral készült, a 3,2 literes motor hangja minden kételyt eloszlat, nem beszélve a kiválóan súlyozott és merev kasztniról.

E46 Touring villámtesztünkben két modellvariánssal is találkozhattok:

Renault 5 Turbo 2

A középmotoros, meglehetősen feltűnő Renault 5 egy igazi legenda. Bár egyesek szerint kisebb csalódás volt vezetni: nem volt megrengetően gyors az 1.4 literes motorral és a hátulját is nagyon könnyen eldobta nedves felületen. Na de épp ezért kéne kipróbálni, hogy megküzdhess vele!

Audi Quattro

Nehéz elmagyarázni, hogy milyen benyomásokat keltett megjelenésekor ez a jármű: először is furcsa volt, hogy az Audi rukkolt vele elő, egy gyártó, aminek előtte nem voltak pályacsúcsokat felállító versenyautói. A civil verzió a kor legmodernebb összkerékhajtását és a 200 lóerős öthengeres motort kapta, ezzel a ’80-as évek legemlékezetesebb vezetési élményét nyújtotta.

Alfa Romeo GTA

Mindössze 500 darab készült ebből a homológ versenyautóból: duplagyújtásos, dupla vezérműtengelyes, 1,6 literes motor, alumínium kasztni, így jött össze a 750 kg-os önsúly. Korában egyértelműen a versenypályák királya volt. Talán a legjobb Alfa Romeo, ami a második világháború után készült.

Ford Focus RS (Mk1)

Az eredeti Focus RS tökéletes elegye volt a praktikumnak, erőnek és kezelhetőségnek. Az átlagos boyracerek is ki tudták autózni a benne rejlő teljesítményt, és ne feledjük, még mindig ár-érték arányban egy remek autó, amennyiben találsz belőle nem lerúgott példányt.

Lexus LS400

A Toyota megcsinálta, amire senki sem számított: egy potens luxusautó, amiről ki lehet jelenteni, hogy megbízhatóbb, mint bármelyik német prémium vetélytárs. Csendes, öblös benzines erőforrás, japán precizitás, időtállóság.

Honda Integra Type R

Ez az autó kiérdemelte, hogy kultikussá váljon. A korabeli mérnöki teljesítmény csúcsa, hiszen az egyik legjobban vezethető Hondáról van szó. Sokak szerint ez minden idők legjobb elsőkerekes autója.

Porsche Cayman GT4

Igen, bármelyik generációt érdemes kipróbálni, de most az elsőről lesz szó. A GT3 félelmetes erejét tudja kompenzálni a jobb súlyelosztás és az alacsonyabb össztömeg, a Cayman GT4 egy kimagasló élményautó a 911-es árának töredékéért.

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen

Szégyen, hogy azok az autók már kimentek a divatból, melyek valódi legendákat faragtak sofőrjeikből – a pilóta és az autó neve összeforrt. Az egyensúly és az agilitás megtestesítője, a WRC győztes Evo, mely mind közül a legjobb.

Mercedes-Benz S-osztály (W140)

Az S-osztályok S-osztálya. A legtartósabb Sonderklasse, ami egy olyan időből származott, amikor a Mercedes direkt túltervezte autóit az örökkévalóságnak. Természetesen a V8-as S500 volt a csúcs, a maga módján példás vezethetőséggel.

Mazda MX-5

30 éve van jelen a Mazda szeretnivaló, apró roadstere, és pont ennyi ideje várunk arra, hogy valaki csináljon ennél jobb terméket kategóriájában. Vannak próbálkozások, de sikertelenül, vezess egyet és megtudod miért!

Dodge Charger 440R/T

Nyomós oka van annak, hogy miért ezt a Chargert választották a Hazárd megye lordjai sorozatba a ’80-as években, ugyanis tökéletesen szimbolizálja az amerikai izomautók értékeit. Talán az 1968-as autó néz ki a legjobban a félelmetes 440 köbinch-es motorral.

Lotus Elise

Az autó, ami megmentette a céget. A gyártó visszatért a gyökerekhez és épített egy előremutató, egyszerű, gyors és megfizethető járművet: a Lotus ezzel megtalálta helyét a piacon. Egy igazi mérföldkő a márka életében.

McLaren 720S

Lehetne itt akármilyen szám a McLaren után, de a 720S a legméltóbb erre a címre: csendes, kényelmes, igazi hosszútávfutó – de könnyen igazi kanyarvadász lesz belőle, egy igazán sokoldalú szupersportautó.

1954 Citroën DS

Ennek a terméknek helye van a listán, hiszen megjelenésében és technológiai fejlettségben megelőzte a korát. Bárcsak a vezethetőségre is hozta volna a kimagasló szintet. Ezt se hagyd ki, ha teheted!