2022. február 02. | 09:08

Súlyos következménye lehet a száguldozásnak.

Szász-Anhalt tartomány rendőrsége továbbította az ügyészségnek azokat az iratokat, amelyekben részletezve van Radim Passer ügye. Ő az a cseh milliárdos, aki videót készített arról, ahogyan az Autobahn sebességkorlátozástól mentes szakaszán az általa vezetett Bugatti Chiron befurakodik a 417 km/órás sebességtartományba.

Az interneten szélvészgyorsan terjedő videón látható, hogy a sofőr elérte a 259 mérföld/órás (417 km/órás) sebességet, ami mindössze 3 kilométer/órával maradt el a sportautó elektronikusan korlátozott végsebességétől. A The Sun úgy tudja, hogy a hatóság a tiltott autóversenyzés lehetőségét is vizsgálja. Ez a vétség akár két évig terjedő börtönbüntetéssel is sújtható Németországban, tehát súlyos következménye lehet a száguldozásnak.

Passer azt állítja, hogy a száguldás során nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra, az volt a legfőbb szempont, hogy senki ne sérüljön meg. Emiatt olyan útszakaszt választott, amely egyrészt háromsávos volt, másrészt pedig 10 kilométeren keresztül egyenesen haladt, így a látási viszonyok tökéletesek voltak.

Ez nem különösebben hatotta meg a politikusokat, a német közlekedési minisztérium nyilvánosan elítélte a Bugatti-tulajdonost a mutatványért azzal az indoklással, hogy „elutasít minden olyan magatartást a közúti közlekedésben, amely a közlekedők veszélyeztetéséhez vezet vagy vezethet.”

Mindenkinek be kell tartania a közúti közlekedés szabályait, szögezte le a minisztérium. A kormány szerint csak azért, mert az Autobahn bizonyos szakaszain nincs kihelyezett sebességkorlátozás, még nem jogosítja fel a sofőröket arra, hogy azt tegyenek, amit akarnak. A német autópálya-szabályzat egyik pontja egyébként valóban kimondja, hogy a járművezetők nem léphetik át azt a sebességet, ami fölött már irányíthatatlanná válhat az autó.

Lydia Hüskens, az FDP tartományi elnöke szerint nagyon komoly kétségek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy ez utóbbi szabály betartása Passer esetében megtörtént-e. A nyilvánosság előtt zajló ügy miatt újra fellángolt a vita arról, hogy nem kellene-e általános sebességkorlátozást bevezetni az Autobahn teljes egészén. Korábban Sebastian Vettel úgy nyilatkozott, a tempólimit bevezetésével kicsit biztonságosabbá lehetne tenni az utakat.