2021. október 11. | 11:49

A német pilóta szerint be kell vezetni az általános sebességlimitet, ha attól tisztábbá válik a levegő.

Jól ismert tény, hogy az Autobahn egyes szakaszain jelenleg nincs érvényben sebességkorlátozás, ám ez a jövőben változhat, ha a zöldek a már lezárult német választások után megszerzik maguknak a közlekedési minisztériumot. Ebben az esetben az új német kormány minden bizonnyal bevezeti az általános, 130 km/órás sebességkorlátozást az autópályákon. A téma kapcsán szakmai és társadalmi szinten is kialakultak az egyes vitakörök, a disputába most Sebastian Vettel is beszállt.

Az Aston Martin F1-es csapatánál versenyző négyszeres világbajnok pilóta szakmájából fakadóan imádja a gyors autókat és a száguldást, ugyanakkor képes több szemszögből is megközelíteni egy adott szituációt. Amikor a német autópályákra vonatkozó általános sebességkorlátozás bevezetéséről kérdezték, akkor nem a versenyző, hanem a környezetért aggódó magánember énje válaszolt.

Vettel úgy véli, hogy Németország egy erős ország, amely segíthet példát mutatni a világ más országainak. Véleménye miatt vélhetően kapni fog hideget-meleget, egyesek szemében úgy tűnhet, hogy Michael Schumacher egyik legnagyobb rajongója beállt a zöldek mögé.

„Ez nem a személyes érzelmekről szól, azokat most félre kell tenni és józanul kell gondolkodnunk. Fontos, hogy az összképet tartsuk a szemünk előtt. A sebességkorlátozással közel kétmillió tonna CO2-kibocsátást lehetne megtakarítani. És egy kicsit biztonságosabbá lehetne tenni az utakat. Németországban vannak olyan balesetek, amelyek csak azért következnek be, mert nincs érvényben a sztrádákon az általános sebességkorlátozás. Ha csak egyetlen ember életét mentjük meg ezzel a lépéssel, akkor élnünk kell vele, ez számomra nem is lehet kérdés” – nyilatkozta Kimi Räikkönen jóbarátja az Auto Motor Sportnak adott interjújában.

Németország tele van jó versenypályákkal, és sok közülük turistabarát. Ezek a helyszínek még fontosabbá válnak, ha bevezetik az Autobahnon az általános, 130 km/órás sebességlimitet. Ahogy haladunk egy olyan világ felé, amely egyre keményebben dolgozik a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésén, a szabályozatlan autópályák egyre gyorsabban közelednek a végnapjaikhoz – a belső égésű motorokhoz hasonlóan.