Tavaly novemberben a német kormány arról beszélt, hogy 2030-ra legalább 15 millió tisztán elektromos járművet szeretnének az utakon látni. Volker Wissing, közlekedési miniszter, a szabaddemokrata párt képviselője hétfőn némileg pontosította ezt a célkitűzést, hozzátéve, hogy az elérni kívánt mennyiségbe a hibrid járműveket is beleszámítják.

A hibrid autókat sokan csak átmeneti terméknek tartják, amíg az erre szakosodott vállalatok, valamint az országok kormányai kiépítik a megfelelő infrastruktúrát az elektromos járművek számára. A hibrideket környezetvédő csoportok is élesen kritizálták, mondván, hogy az akkumulátorok többletsúlya miatt több üzemanyagot is fogyasztanak, ezáltal legalább annyira károsak, mint a kizárólag belső égésű motorral működő társaik.

hibrid autó

Németországban jelenleg közel 1 millió alternatív meghajtású jármű van forgalomban, ezek között 50-50% a hibridek és a villanyautók aránya. A Zöldek azonban nem elégednének meg ezzel a helyzettel.

„A koalíciós megállapodásban egyértelműen szerepelt, hogy 2030-ra legalább 15 millió tisztán elektromos autó lesz Németországban. Bízom benne, hogy Wissing miniszter úr világos és gyors előrelépést tud majd elérni ebben a kérdésben” – fogalmazott Stefan Gelbhaar, a Zöldek közlekedési szakértője.

A német közlekedési miniszter a Handelsblatt című német napilapnak adott nyilatkozatában nem zárta ki, hogy az elektromos átállás mellett a belső égésű motorral felszerelt járművek szintetikus üzemanyagokkal történő meghajtása is megoldást jelenthet. Ezt a törekvést a Wissing pártja támogatja, a koalíció többi tagja viszont ellenzi. A tavalyi év elején a Porsche, majd novemberben a Toyota is a fenntartható üzemanyagok felhasználása mellett érvelt, szerintük ugyanis az autóipar nem támaszkodhat kizárólagosan a tisztán elektromos meghajtásra.