2019. július 01. | 18:28

Egy csinos, Kecskeméten készülő kombival bővül a Mercedes-Benz modellpalettája.

Megérkezett a második generációs CLA Shooting Brake, mely szintén a márka kecskeméti gyárában gördül le a futószalagról. Ezzel 3 tagúvá válik a magyarországi üzemben készülő autók sora (A-osztály, CLA négyajtós kupé, CLA Shooting Brake). A Mercedesnél nagyon érzik mire vágynak az emberek: a városi terepjárókon felül kupésított kombikra. Ezt a formát takarja a Shooting Brake kifejezés. A kompakt modell egy viszonylag légüres térbe érkezik, nemigen van más márkánál hasonló méretű „kombikupé”. Egyedül a Kia ProCeedet lehetne említeni, de az meg ugye nem prémium termék.

Az új A-osztály platformjára építkező modell megőrizte a 2015 – 2019 között gyártott első generációs Mercedes-Benz CLA Shooting Brake főbb vonásait, de modernebb, ütősebb dizájnjával még nagyobb népszerűségre számíthat. A szemre sokkal vagányabb forma elsősorban a fiatalabb vásárolók között arathat osztatlan sikert, miután az arányai teljesen megváltoztak az autónak: a hossza közel 5 cm-rel nőtt, szélessége 5,3 cm-rel gyarapodott, míg a magassága 2 mm-rel csökkent. Ennek köszönhetően még sportosabbá vált a megjelenése, az előd kissé furcsa tömzsisége a múlté.

A szemrevaló autó egyúttal praktikusabb is lett az elődjénél, mert immáron 505 liternyi tér áll a poggyászok rendelkezésére, ami egy évtizeddel ezelőtt még az alsó-középkategóriás kombik megszokott térfogata volt. Az utasok rendelkezésére álló hely ugyanakkor nem változott, annak ellenére sem, hogy a tengelytáv 3 cm-rel nagyobb lett. Belülről a már ismert látványvilág fogad, az új Mercedes-Benz CLA Shooting Brake is megkapja a szélesvásznú műszerfalat a már ismert MBUX multimédiás rendszerrel együtt.

A lejtős tetővonalnak köszönhetően, a fejtér továbbra is szűkös, főleg a hátsó sorban, de akik nagyobb autóra vágynak, úgyis találnak tágasabb kombikat a márkánál. A korábbi CLA-nak mindkét verziójából (kupé és kombi) több, mint 750 000 darabot adtak el világszerte és a vásárlók átlagéletkora 10 évvel volt alacsonyabb (gyermektelen fiatalok) a márka szokásos vásárlóközönségénél. Így a szűkös beltér aligha lesz visszatartó erő az autó melletti voks elhelyezésében. A modell természetesen a legmodernebb aktív és passzív biztonsági felszerelésekkel érkezik, sőt olyan funkciók is elérhetők lesznek, amelyek eddig kizárólag a Mercedes S-osztály privilégiumai voltak. A most megindult gyártással az első modellek várhatóan 2019 őszén kerülnek a szalonokba.

Az Alapjárat készített egy átfogó tesztet az új A-osztály 1,33-as benzines automataváltós kiviteléről, itt tekintheted meg: