2021. szeptember 03. | 14:43

Az autó kétféle motorral lesz elérhető a megjelenésekor.

A Dacia tavaly úgy döntött, hogy megszünteti a Lodgy furgon gyártását, így a kínálatában körülbelül egy évig nem lesz hétüléses modell. A román márka most bemutatta a Joggert, mint termékpalettája „negyedik pillérét” a Spring, a Sandero/Logan és a Duster mellett.

A vadonatúj modell öt- és hétüléses kivitelben lesz kapható, és „a legjobb ár/élhetőség arányt” kínálja majd az európai piacon. A Jogger név a Dacia magyarázata szerint a „sportra, a természetre és a pozitív energiára” utal, és a Dacia modellekre jellemző tulajdonságokat - praktikum, robusztusság és megfizethetőség - tükrözi.

A szabadidő-autókra hajazó dizájnnal és a kombikra jellemző mérettel rendelkező jármű egy családi egyterű belsejét rejti magában. A Jogger orra pontosan úgy néz ki, mint a Sandero Stepway modellé. A 4,55 méteres hosszával a Jogger a Dacia jelenlegi modellpalettájának leghosszabb járműve, és ötüléses konfigurációban 708 literes csomagtérrel rendelkezik, ami a második üléssort lehajtva 1819 literesre bővíthető. Ezenkívül 24 liternyi tárolóhely áll rendelkezésre az utastérben.

Aki ült már valaha egy modern Daciában, annak a Jogger belső dizájnja nem fog meglepetést okozni. Az elrendezés nagyon ismerős lesz, a középkonzol tetején egy táblagépszerű infotainment képernyő terpeszkedik el, alatta pedig a klímavezérlő kapott helyet. Az alapváltozatban az érintőképernyő helyére egy telefontartó kerül, amely navigációs rendszerré alakítja át az okostelefonunkat. Az automatikus fényszórók és ablaktörlők, illetve a kormánykerékre szerelt vezérlőgombok mellett még a sebességkorlátozó is az alapfelszereltség részét képezi.

Megjelenésekor a Dacia Jogger (az új Sanderóhoz, Sandero Stepwayhez és Loganhoz hasonlóan) kizárólag benzines és LPG motorokkal lesz kapható. Dízel opció nincs a kínálatban, a vásárlók egy új, 1,0 literes, háromhengeres, 110 lóerős benzinmotort választhatnak, amely - legalábbis egyelőre - a legerősebb motornak számít a kínálatban. Ehhez hatfokozatú kézi sebességváltó társul, amely az első kerekek felé továbbítja a hajtást.

Az az ECO-G 100 jelű motor hatótávolsága körülbelül 1000 kilométer, köszönhetően a 40 literes LPG-tartálynak és egy másik 50 literes gáztartálynak. Egyelőre nincs szó opcionális automata sebességváltóról, de azt már bejelentette a gyártó, hogy a kínálat 2023-ban egy hibrid motorral bővül. A Dacia ígérete szerint a Jogger lesz a legkönnyebben elérhető 7 üléses hibrid a piacon.

A megrendelések a tervek szerint 2021 novemberében indulnak mintegy 30 országban, elsősorban Európában, de Törökországban és Izraelben is elérhető lesz a modell. A Jogger a hírek szerint 2022 februárjában érkezik a márkakereskedésekbe, közölte a Dacia.