2019. május 17. | 11:46

A Faxi nevű innovatív brit telekocsi startupban lát üzleti sikert a Toyota, ezért döntéshozói szerepbe vásárolta magát a cégnél.

A telekocsi fogalma itthon sem ismeretlen, megismerhetted az Alapjárat oldalain még 2018-ban a legnagyobbakat. A Faxi egy kicsit más irányból közelíti meg a témát és a jelek szerint nagy sikert arat az Egyesült Királyságban.

Városszerte tapasztalható a dugó, de ha valaki mondjuk az M1/M7 bevezetőn autózik hétköznap reggelente, egészen szürreális látvány fogadja a 3 sávon araszoló autó folyam miatt. Engem a hideg kiráz, amikor a közös autópálya szakasz kivezetőjének első VÉDÁ-ja alá ereszkedve meglátom az elképesztő tömeget. Mármint attól ráz ki a hideg, hogy belegondolok, mennyire megőrülnék, ha ott kellene ülnöm a dugóban, nem pedig az ellentétes irányba tovasuhannom.

A hömpölygő autótömegek felett langyos kipufogógázban vibráló horizont egyértelműen mutatja, hogy jelentős légszennyezést okoz a városba igyekvő tömeg. Ennek sokszorosát is tapasztalhatták a londoni székhelyű Faxi cég megalapítói, akik egyedi megoldással igyekeznek megreformálni a telekocsizás világát. A koncepció lényege, hogy különféle ösztönzőkkel támogatnák a felhasználókat. Az egyelőre egyedülálló alkalmazást és a hozzátartozó szoftveres platformot szeretnék elterjeszteni ahhoz, hogy mérsékeljék a nagyvárosi dugókat, ezzel párhuzamosan a forgalom miatt levegőbe jutó károsanyagokat.

A Faxi rendszerének működése lévén a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy kapcsolatot teremtsenek azokkal a munkatársaikkal, akik napi munkaingázás közben azonos útvonalon és ugyan abban az időben közlekednek. Ugyanakkor a Faxi telekocsi rendszere nem csak az utazók és sofőrjeik közötti kapcsolatot kezeli, hanem a munkaadó számára is rálátást ad a folyamatra. A dolog különlegessége pedig éppen ebben rejlik, hiszen így lehetősége van jutalmazni azokat, akik a telekocsi szolgáltatást kihasználva járnak munkába. Az angliai tapasztalatok alapján a Faxi egyik ügyfelénél alig fél év leforgása alatt a 20-szorosára nőtt a telekocsi szolgáltatást igénybe vevő munkavállalók száma.

A Toyota és a Faxi kapcsolatának kezdete még 2018-ban volt, ekkor döntött az autógyártó arról, hogy a Faxival fogja fejleszteni azt az egész Európában elérhető Toyota márkájú telekocsi platformot, amivel megoldható, hogy ösztönzőkkel támogassák a telekocsizást. Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján a Toyota úgy döntött, a Faxiban történő többségi tulajdon megszerzése lesz következő lépés.

Te mit gondolsz, a telekocsizás jelentősen csökkentené a városi forgalmat? Téged befolyásolnának a munkahelyedtől kapott ösztönzők, hogy a telekocsizást válaszd?