2020. július 09. | 12:34

A koronavírus-járvány bevitt egy balhorgot a bajoroknak.

A világon végigsöprő COVID-19 miatt a BMW eladásai negyedével csökkentek éves szinten az idei második negyedévben, a német márka Európában és Amerikában különösen rossz eladási számokat produkált április eleje és június vége között. Viszont Ázsiában, különösképpen Kínában sikerült növelnie értékesítését a bajor cégnek.

A BMW a minap elárulta, hogy április és június között összesen 485 701 autót sikerült eladnia globális szinten. A számokat látva nagyon elszomorodtak a németek, Európában éves összehasonlításban 45,6 százalékkal, Amerikában pedig 41,1 százalékkal csökkent az eladott autóik száma. A csoport márkái közül a Rolls-Royce-nál volt a legnagyobb a visszaesés a június végével lezárult második negyedévben, ott majdnem a felére zuhant vissza az értékesítés. A Rolls-Royce mellett a MINI és a BMW is pocsék hónapokon van túl.

A BMW legalább annak örülhet, hogy Ázsiában sikerült 253 533 autót eladnia 2020 második negyedévében, ez 7,5 százalékos növekedést jelent. A roppant fontos kínai piacon 17,1 százalékkal növelte eladását a német járműgyártó, amely májusban jelentette be, hogy egy évvel elhalasztja a debreceni BMW-gyár építését.

Néhány hete pedig arról értesült a Reuters, hogy a BMW legalább 10 000 szerződéses munkavállalót akar kirúgni annak érdekében, hogy csökkentse a kapacitást és enyhíteni tudja a növekvő költségeket. Mint látható, a koronavírus-járvány nagyon betett a prémiumgyártónak.