Mivel napjainkban már a köztudatba is beleivódott az „anti-dízel” habitus, így nem csoda, hogy nem kapkodják a Bentley első dízeles szabadidő-autóját, a Bentaygát.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Kezdetben bizonyára jó üzletnek tűnt a dízel kivitel bevezetése, ugyanis az csaknem 10 millió forinttal volt olcsóbb a W12-es benzines verziónál. A Bentayga 4,0 literes V8-as erőforrását a közös platformra épülő rokonától, az Audi SQ7-től kapta, így természetesen maradt a 435 ló és a 900 Nm nyomaték.

A Bentley SUV-ját egykor a világ leggyorsabb dízel szabadidő-autójaként tartották számon, és ha már itt tartunk, nem árt tudni, hogy ez a közel 2,5 tonnás elegáns külsőbe csomagolt óriás nulláról 4,8 másodperc alatt van százon, a végsebesség 270 km/h.

A Bentayga Diesel értékesítési adatai Európában jelentős csökkenést mutattak, így onnan, valamint az Egyesült Királyságban is behúzták a modelleket az eladósorból. A globális piacot nézve a Bentayga ennek ellenére tizenhárom piacon továbbra is jelen van, köztük Ausztráliában, Oroszországban és Dél-Afrikában.

A brit vállalat arra a döntésre jutott, hogy 2018 szeptemberétől csak és kizárólag benzines formátumban kínálja majd értékesítésre a Bentaygát, illetve ezentúl a villamosított modellek fejlesztésére fognak nagy mértékben összpontosítani.

A gyártó nem tette közzé a dízel Bentaygára vonatkozó értékesítési adatokat, azonban nem kell aggódni, a W12-es, a V8-as és a V6-os plug-in hibrid erőforrások továbbra is rendelkezésre állnak a luxusautó-szegmens kedvelőinek.

A dízeles Bentayga ára a két évvel ezelőtti bevezetéskor eredetileg 160 000 euróról, vagyis több, mint 50 millió forintról indult, mely még mindig jóval kedvezőbbnek volt mondható a W12-es benzines változatnál, amiért viszont egykor 10 millióval több pénzt kértek. A szintén MLB platformra épült Audi SQ7-ért ugyanakkor alaphangon mintegy 28 millió forintot kell ott hagyni a kereskedésekben.