2019. július 16. | 15:43

Minden veteránautó-rajongó kiélhette gyermekkori álmait ezen a hétvégén!

Az elmúlt hétvégén az autózás hőskorába nyerhettek bepillantást a youngtimer- és veteránautó-rajongók a 2019-es Hungaroring Classicon, amit második alkalommal rendeztek meg a mogyoródi pályán. Az egyik legtöbb impulzussal járó autós rendezvény volt ez ebben az évben, hiszen kortól és nemtől függetlenül mindenki jól érezhette magát, testközelből lehetett megcsodálni a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évek versenyautóit, bepillanthattunk a paddockban bújó motorterekbe, a pálya szélén figyelhettük meg akció közben a mesés hangú legendákat. Zenészek, ínyenc illatokat árasztó street foodos bódék, körhinta, dodgem, egyszóval minden adott volt a tökéletes fesztiválhangulathoz. Sokan a korszellemet tükröző ruhákba bújtak, vagy épp korhű frizurát vágattak az arra kialakított, mobil fodrászatokban.

A szombati nap eleinte borúsan és némi esővel indult, de délutánra kivirult az ég, így kényelmes sétát tehettem a kiállított veteránok között, amik több helyszínen, csoportosan helyezkedtek el a pálya körül. Egytől egyig patika járművekkel találkoztam, sokuk már az AMTS vagy épp a Parkoló Parádé soraiból ismerős volt a számomra. Az ámuldozás közben a Classic Endurance kvalifikációi mentek, ahol az 1966 és 1981 között rendezett, klasszikus megbízhatósági versenyek autói indultak. Ennél szebb zenei aláfestés nem is járhatott volna ehhez a naphoz, hiszen többek között a Porsche 354/5, Lancia Beta Montecarlo Turbo vagy épp a BMW M1 duruzsolt a háttérben.

A MINI 60. jubileumi születésnapját ünnepelte a rendezvényen, a MINI Club Hungary jóvoltából pedig a MINIK evolúcióit és különböző karosszériaváltozatait lehetett megcsodálni. Tovább haladva, a 11-12-es kanyar környékén kaptam el a Heritage Touring Cup résztvevőit, akik a túraautó Európa-bajnokság 1966-1984-es korszakát idézték, többek között Ford Escorotok, Caprik, a BMW 3.0 CSL-ek, 635 CSi-k koptatták a gumikat a kvalifikáció során. Jézus atyám, az ördögi sorhatos hangjától folytonos remegésbe kezdett a lábam, bár sejthető volt, hogy ezekre a nagyöregekre a hideg fog rázni. Nem egy Formula-E volt, az egyszer biztos!

Vérre menő küzdelmekről nem lehetett beszélni a futamok kapcsán, vigyáztak egymásra a versenyzők. A veterán autók látványa, a technika hangja vitte el a showt. A szombati napot számomra a Sixties Endurance verseny zárta, ahol az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtt gyártott GT-autók alkották a mezőnyt többek között Ferrari 250 GT, Lotus 15, Jaguar E-Type és a mezőnyből kimagasló AC Cobrák. A legnagyobbat James Cottingham mente az 1964-es Shelby Cobra 289-cel.

Az említett kategóriákon kívül az 1982-1994 között, Le Mans 24-órásra készült Group C, az 1966 előtti sport- és GT-autókkal teli The Greatest’s Trophy sorozat autói (Alfa Romeo, Abarth, Bizzarini, Iso, Lancia) indultak, a 2.0L Cup-ban pedig a rövid kasztnis Porsche 911-es versenyeztek.

Nem kell aggódni, ha lemaradtál volna, a promóterrel ugyanis sikerült megegyezni a folytatásról a Szalay Balázs irányítása alatt működő szervező brigádnak, így a hatéves szerződés jóvoltából minden második évben megrendezik a Hungaroring Classicot, a Le Mans Classiccal váltásban.