2020. január 08. | 11:37

Az idei évben is debütál néhány elég izmos négykerekű, ezeket vettem górcső alá.

December vége és január eleje mindig az összegzés, az áttekintés és a reménykedés időszaka. Nos, nincs ez másképp az autóiparban sem. Lássuk hát, hogy milyen király, nagyteljesítményű autókat tartogat 2020 a világnak.

Aston Martin Vantage Roadster

Már a korábban mutatott tesztmodell formavilága is tetszett, amelyen lényegében az ismerős, Astonos vonalak köszönnek vissza és, ami a legjobb, hogy vászontetővel érkezik ez a csodálatos Roadster. Várhatóan az AMG-től kapott 4,0 literes V8 dolgozik majd a motorterében, ez pedig 510 lóerőt szabadít a hajtott kerekekre. Alig várom a hivatalos debütálást, amire nem kell sokáig várni, hiszen tavasszal lehull a lepel...

BMW M3

A BMW egyik legnépszerűbb modellcsaládja, a kompakt és egyben sportos 3-as széria, amely nem véletlenül tudhat maga mögött annyi kivitelt és eladott példányt. A legújabb verzió pedig idén debütál, meglepően kevés konkrétumot tudni róla, ezzel szemben rengeteg pletyka kering a neten. Azt több portál is említi, hogy a motorháztető alatt valószínűleg a jelenlegi F80 3,0 literes ikerturbós sorhatos egység továbbfejlesztett változata dolgozik majd, amely több mint 500 lóerőt juttat mind a négy kerékre.

Maserati GranTurismo

Az első generáció 2007-ben mutatkozott be, azóta formavilágban szinte nem változott semmit, technikailag azonban más a helyzet. Első ránézésre megmondod, hogy ez beleprésel az ülésbe. Stílus és elegancia olasz módra, szinte egy örökkévalóság utána Maserati végre lecseréli a 4,7 literes, szívó V8-ast egy sokkal kisebb, 3,0 literes dupla turbós V6-ra. Ennek megfelelően leváltja a régi egy kuplungos snap-matic sebességváltót egy 8 sebességes ZF automatára.

Toyota GT86

A Toyota GT86 nagyon fontos helyet foglal el az autóipari hierarchiában, mivel rengeteg olyan tulajdonsággal rendelkezik, amely nagyon sok műértő szívét megdobogtatja és még az ára is elérhető magasságokban található. Viszont aki keresztbe akar menni vele, annak nem ártana egy kis power, hiszen a négyhengeres boxermotor 205 lóereje ehhez kicsit kevéske. A világ autó rajongói 2020-ban epedezve várnak egy turbós változatot.

Mercedes AMG GT73

A kupé-karosszéria a legtöbb autónak jól áll, ezt bizonyítja a négyajtós AMG GT is. A jelenlegi GT63-as legerősebb változata 639 lóerőt tud a biturbós V8-asnak köszönhetően, a GT73 pedig állítólag a hibrid rásegítéssel kiegészítve, 820 lóerő leadására lesz képes. Remélem idén tényleg gyártásba kerül!

Volkswagen Golf GTI és Golf R (Mk8)

A Golf egy kimondottan konzervatívnak tűnő autó, az Mk7 nem igazán nyerte el a tetszésemet. Bizakodtam benne, hogy az Mk8 valamivel szebb lesz, de úgy tűnik mégsem sikerült elkapni a sportos vonalat. Ha egy másik szemszögből vizsgálom a helyzetet, akkor a teljesítmény orientált változatok hozhatnak némi izgalmat, ugyanis manuális sebességváltóval is elérhetőek lesznek. Az átdolgozott turbós, 2,0 literes, négyhengeres erőforrás mild hibrid rendszerrel kiegészülve ígéretesnek hangzik.

Lamborghini Urus Performante

A Lamborghini Urusra sok minden mondható, csak az nem, hogy lusta. Ezzel szemben az olaszok egy még harapósabb, Performante verzión dolgoznak. Nem tudni, hogy megkapja-e a Huracán ALA névre keresztelt aerodinamikai rendszerét, és ha igen, mennyire lesz hatékony egy 2,2 tonnás monstrum esetében. Ennél is érdekesebb, hogy a 4,0 literes ikerturbós V8 700 lóerő körüli teljesítményt ad majd le.

Porsche 992 Turbo és GT3

Jelenlegi 992-es szériás 911 csak 385 lóerős Carrera vagy 450 lóerős Carrera S változatban érhető el. 2020-ban azonban érkezik a legújabb Turbo és GT3 verzió is. Tavaly év végén azt lehetett olvasni, hogy a legnépszerűbb Turbo S változat kb. 641 lóerős lesz, köszönhetően a 991-es 3,8 literes, ikerturbós hathengeres blokk átalakított változatának. A Turbo verzió megközelítőleg 20 lóerővel lesz gyengébb. A GT3 pontos teljesítményéről nincs exakt adat, annyi viszont biztosnak tűnik, hogy egy 4,0 literes erőművet és egy hatsebességes, manuális váltót kap.

Mercedes AMG GT Black Series

A Mercedes AMG GT szerencsére már egy ideje a piacon van és megmutatta, hogy igenis számolni kell vele. A gyártó évek óta ígérgeti a jelenleginél is izmosabb változat, a Black Series bemutatását. Úgy tűnik, hogy 2020-ban végre ez a modell is a világ elé állhat. Az AMG GT jelenlegi leggyorsabb változata a GT R Pro, amelyben egy 4,0 literes, biturbós V8-as erőforrás dolgozik és 585 lóerőt ad le. Az AMG GT63 S-ben ugyanez a motor már 639 lóerőt tud. A Black Seriest közvetlenül a Porsche 991 GT2 RS ellenfelének szánja a Merci, ahhoz, hogy labdába tudjon rúgni legalább 700 lóerőt kéne kipréselni a technikából.

McLaren 750LT

A 720S az első pillanatban elnyerte a világ újságíróinak elismerését gyorsulásával és dinamikájával, később azonban joggal merültek fel megbízhatósági kérdések a McLaren modelljeivel kapcsolatban. A gyártónak ezért vissza kell nyernie az ügyfelek és a közvélemény bizalmát, ennek érdekében egyre több modell megkapja az LT plakettet, amely a legendás Long-Tail becenevet takarja. Mostanában ezt a gyártó könnyebb és ezzel párhuzamosan erősebb modelljei kapják. A nevéből jogosan következtethetsz arra, hogy 750 lóerős lesz, ez azonban korántsem biztos, hogy igaz is. Mivel a jelenlegi 720S-ben található 4,0 literes duplaturbós V8-as került az Elvába is, ahol már 815 lóerőt hoztak ki belőle, a teljesítmény nem lesz gond, a túlmelegedés és kigyulladás annál inkább.

Tesla Roadster

A Tesla Cybertruck bemutatója elég emlékezetesre sikerült, és úgy fest az idei évre is tartogat valamit Elon Musk, mégpedig a már régebben beharangozott Roadster végre gyártásba kerülhet. Szinte semmit nem tudni az autó paramétereiről, csupán ígéreteket tett a gyártó, miszerint mindenben jobb lesz az eddigi autóknál. Ezek után szinte az egész világ várja a Los Angeles-i Autószalont, ahol valószínűsíthetően zajlik majd a debütálás.

Gordon Murray T.50

Gordon Murray szuperautójának adatai szinte már földöntúlinak számítanak. A motorháztető alatt egy 3,9 literes Cosworth V12-es szívómotor található, amely 12 000-es fordulatig húzatható és 650 lóerőt állít elő. Ezt egy 6 sebességes manuális sebességváltó juttatja a hátsó kerekekre. Ehhez egy olyan turbina kapcsolódik, amelyet Murray eredetileg a Formula 1 számára tervezett, de végül betiltották, mert túl veszélyesnek ítélték. Ha ezektől még nem esett le az állad, akkor elárulom, hogy 1000 kg-nál is könnyebb lesz az autó. Ezeknek fényében nem meglepő, hogy Murray a T.50-et tartja a McLaren F1 valódi utódjának.

Tudomásom szerint ezek a teljesítmény orientált autók várhatók 2020-ban. Elég érdekes modellek szerepelnek köztük. Kíváncsian várom, hogy mindegyik piacra kerül-e.