A Ferrari 9 ikonikus versenyautóval ünnepelt Pebble Beach-en

Közzétéve:
2019-08-27, 10:04

A Scuderia Ferrari 2019-ben ünnepelte a 90. évfordulóját, amelyet számos helyen méltóképp megünnepeltek.

A Ferrari két évvel ezelőtt ünnepelte Maranellóban a 70. születésnapját. Azonban jóval az utcai autók előtt még maga Enzo Ferrari is versenyzett majd az Alfa Romeo versenytevékenységét menedzselte. Ennek fényében 2019-ben a Scuderia Ferrari a 90. jubileumát ünnepli. Ahol lehet, ott megemlékezik az olasz gyártó a jeles alkalomról. Nem volt ez másképp a nagy múltú Pebble Beach-i Concours d'Elegance rendezvényen sem.

A Ferrari kilenc ikonikus versenyautóját vitte ki, amelyek nagyon jól mutattak a festői helyszínen. 

Ferrari 333 SP (1999)

1994-ben a Ferrari ezzel a modellel tért vissza 20 év kihagyás után a prototípus kategóriába. A maranellói alakulatnak a Dallara segített a 333 SP megépítésében, a Sportautó Világbajnokságban és az IMSA GT bajnokságban is sikerrel versenyzett. Többek közt az 1995-ös és az 1997-es Sebringi 12 órás versenyen is győzni tudott. Ez nem véletlen, hiszen a Ferrari 641 F1 4 literes ,V12-es, 650 lóerős motorját kapta, amely nagyon megbízható volt. A kiállított 027-es példányt egy osztrák gyűjtő vásárolta meg és csak pályanapokon körözött vele. 

A Ferrari 333 SP elölről negyvenöt fokban fotózva

Ferrari 166 Spyder Corsa (1948)

A 166 Spyder Corsa lényegében az első Ferrari modell, a 125 S második generációja volt. A kiállított 04C számozású 1948-as autó valószínűleg a negyedik Spyder Corsa volt. Ezen belül is kettő volt csupán amely az eredeti karosszériát kapta, és ez az egyik. A 125 S motorját fejlesztették tovább, így került egy 2 literes, V12-es az utódba. Ezt a példányt a jelenlegi tulajdonos apja vezette az 1950-es években, azóta a családi örökség részét képezi.  

A Ferrari 166 Spyder Corsa még 1948-ból 

Ferrari 275 GTB/C (1966)

Az olasz gyártó 12 versenyautót épített, amelyhez a 275 GTB utcai változatot alakították át. Szinte a karosszéria összes elemét alumíniumra cserélték a súlycsökkentés miatt és számos módosítást hajtottak még végre, hogy megállja a helyét a versenypályán. A meghajtásról egy 3,2 literes V12-es erőforrás gondoskodott, amely 320 lóerőt produkált. A híres Scuderia Filipinetti csapata volt az első, aki használta az autót. 1967-ben a Le Mans-i 24 óráson a 11. helyet szerezték meg. 

Az 1966-os Ferrari 275 GTB/C-ből csupán egy tucat készült 

Ferrari 512 M (1971)

Aki követte a Le Mans-i 24 órás versenyt a 70-es években, az emlékezhet az 512 M-re, amely a Porsche 917-es fő ellenfele volt a pályán. Ezt a teljesen új prototípust 1970-ben készítették a Porschék ellen, ez sikerült is, hiszen Sebringben nyert egy másik 512. Ezalatt átdolgozták a karosszériát, majd egy évvel később eladták a híres Ferrari importőr, Luigi Chinetti csapatának a N.A.R.T.-nak.

A Ferrari 512 M elölről fotózva 

Ferrari 365 GTB/4 Competizione (1972)

A fenti 275 GTB / C-hez hasonlóan a 365 GTB / 4 Competizione is először utcai autónak építették, majd súlycsökkentés és átalakítás után elkészült a versenypályára szánt változat is. Ebből végül három széria készült, ez a legutolsóba tartozik, ami lényegében szélesebb sárvédőíveket, nagyobb kereket és még több súlycsökkentést kapott. A kiállított autót eredetileg a N.A.R.T. versenyeztette a 73-as Daytonai és a 74-es Le Mans-i versenyen nem sok szerencsével, ugyanis mindkettőn összetörték. 75-ben viszont Daytonában megnyerte a kategóriáját. 

A Ferrari 365 GTB/4 Competizione elölről fotózva 

Ferrari 288 GTO Evoluzione (1986)

Hallottál már a 288 GTO-ról, de nem tudod mi ez? Lényegében a későbbi F40 porototípusa. Összesen hat darab épült ebből a B csoportos autóból, később megszüntették a kategóriát biztonsági előírások miatt. A 2,9 literes, 650 lóerős, ikerturbós V8-as szinte repítette a széles és könnyű kasztnit, amely több eleme is visszaköszön az évfordulós F40-en. 

A Ferrari 288 GTO Evoluzione hátulról fotózva, amely a későbbi F40-et is megihlette

Ferrari 348 Challenge (1992)

A Ferrari 348 Challenge széria volt a márka első kísérlete a gentleman driverek számára, ahol gazdag, amatőr sofőrök küzdöttek egymással. A versenyeket Európában tartották, az autók pedig lényegében a 348 TB utcai modell húzott változatai voltak. Ez 20 lóerővel tudott többet, módosított kipufogót, nagyobb légbeömlőket és fékeket, valamint bukókeretet kapott. 1995-ig futott a széria, utána az F355-ös Challenge váltotta. A képen látható autót promóciós célokra építették és 97-ig a Ferrari tulajdonában volt. Legutóbb pedig a 70. évfordulós ünnepségen tartott aukción értékesítette az RM Sotheby's. 

A Ferrari 348 Challenge elölről fotózva

Ferrari F50 GT (1996)

A limitált F50 alapjaira épült az F50 GT, amelyet a GT1 osztály szabályainak megfelelően épített, hogy harcba szálljon a McLaren F1 GTR és a Jaguar XJ220 ellen. Sajnos a Ferrari vezetése nem értett egyet a sorozat nézeteivel így nem élt meg nagy sikereket ez a projekt. Ennek fényében összesen három F50 GT-t építettek, a képen látható a 001-es. Állítólag hat darab készült, de az utolsó hármat annyira kiélezték, hogy össze is törtek. 

A legendás Ferrari F50 GT változata, melyből pár darabot készítettek

Ferrari F310-B (1997)

A korábbi F310-es továbbfejlesztett ez az F310-B, amely a Ferrari első Formula 1 autója, amelyet új mérnök Rory Byrne bevonásával terveztek, aki hat világbajnoki címhez segítette a Ferrarit. Ezzel teljesítették az 1996-os és 1997-es szezont, Michael Schumacherrel és Eddie Irvine-nal. A B változat könnyebb volt elődjénél és nagyobb üzemanyagtankot kapott. Nem mellesleg pedig egy 3 literes, V10-es, 730 lóerős erőforrással büszkélkedhetett. 

A Ferrari F310-B 1997-ben versenyzett a Forma-1-ben

A Ferrarinak nagyon sok úgymond ikonikus modellje van, és mindig előkerül egy-egy, amely a vizsgált aspektusból különlegesnek számít. Ezek közül nekem az F50 GT viszi a prímet. Neked melyik a kedvenced?

Ha érdekelnek más hírek is az autós világból, nézd meg az Alapjárat legfrissebb hírműsorát!

Kapcsolódó írások

DeLorean DMC 12, fémszínű, nyitott ajtók, elölnézet, oldalnézet, balról döntve, alulról fotózva
2014. április 04.
Képes vagy felismerni mind a 8 veterán járművet?
1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt.

További hírek