2019. július 10. | 17:12

Az elektromos autók fejlesztési versenye újabb összeborulást hozott, pontosabban a VW megengedi, hogy a Ford használja a MEB platformjukat.

Már korábban híre ment, hogy a Ford és a VW valami féle közösködésről tárgyal az EV fejlesztés tekintetében, ami tulajdonképpen arról szól, hogy a Ford elektromos autóin használhassa a német autógyártó moduláris platformját. Ez a MEB platform, amit a VW kifejezetten az elektromos autókhoz fejlesztett. Eddig az üzleti partnerség csak elméleti lehetőségnek tűnt, közel sem volt semmi konkrétum. Azonban a Reuters tűz közeli forrásaira hivatkozva arról számolt be, a megbeszélések jó úton haladnak és valóban létre jön a dolog.

Elsőre talán furcsán hangzik, hogy a német autógyártó a konkurense számára elérhetővé tesz egy ilyen komoly fejlesztést. Azonban a legkönnyebb módja olcsóbbá tenni a saját termékpalettáját az EV vonalon az, hogy értékesíti a platformot a kisebb autómárkák számára.

Persze nem csak a fejlesztésbe locsolt pénz kompenzálására jó a platform értékesítése. Ha sikerül minél több cégnek eladni, egységesítheti a piacot ami óriási előnyt jelenthet, hiszen olyan új szabványrendszerek bevezetését eredményezi, ami az általa készített platformra lesz alakítva. Történt már ilyen a történelemben, példának okáért a JVC által fejlesztett VHS kazetta szemben a Sony Betamax rendszerével, vagy a PC-k hajnalán a Windows az Apple-el szemben volt sikeres.

A Volkswagennél sem első alkalom, hogy megosztják másokkal a sajátfejlesztésű alvázat. Legismertebb példa erre a VW bogár alapjaira épülő Meyers Manx buggy volt a 1960-as években. Nem összekeverendő a Magyar tenger mellett furikázó Coca Cola homokfutóival a 90-es évek végén, igaz ezeknek is a bogár volt az alapja.

Talán nem véletlen, hogy a VW pont ezt az ikonikus homokfutót választotta a MEB platform bemutatására. A különbség most csak annyi, hogy ez egy átméretezhető alváz ami akkupakkot és elektormotort fogad a léghűtéses erőforrás helyett.

A Reuters említést teszt arról is, hogy a Ford önvezető technológiája valamivel fejletteb mint a Volkswagené így a német gyártó is profitálhatna vásárlója technikai előnyéből. Igaz egyelőre erről nincs konkrétum, ellentétben az EV platform megosztásával.

Annyi egészen biztos, hogy ha létre jön az üzlet a Ford nagyban hozzájárul a Volkswagen elektromos autók piacán megerősödő pozíciójához.