Ha már másnak nem, a BMW-nek elhiszed, hogy kell a téli gumi?

Közzétéve:
2020-01-14, 13:23

Nyakig benne vagyunk a télben, ami azt jelenti, hogy egy ideje minden autósnak téli abronccsal kell közlekednie.

Nem érdemes sajnálni a pénzt a téli gumiszettre, még akkor sem, ha olyan területen élsz, ahol ritkán látsz fagyott darabkákat hullani az égből. Az idei évben a BMW is kiállt amellett, hogy a téli gumi használata elengedhetetlen. Hogy szemléltessék a különbséget, két M4 kupé teljesítményét hasonlították össze téli-nyári körülmények között. Az egyikre téli, másikra nyári gumiabroncsokat húztak.

BMW M4 kupé

Csavartak egyet a dolgon, ugyanis egy harmadik járművet is bevontak a buliba, amelyre extrém teljesítményhez gyártott, semi slick abroncsokat szereltek.

Az összehasonlító tesztről videót is készítettek. Azt mondják, a videó több, mint egy egyszerű üzenet, ami arról szól, hogy az autósok az időjárási viszonyokhoz megfelelő abroncsokat válasszanak. A BMW-nél nem sajnálták az időt arra, hogy tudatosan kifejtsék, egyes gumiabroncsok miért jobbak (vagy rosszabbak) különböző körülmények között. A videó sokkal inkább tekinthető oktató jellegűnek, mintsem csak egy felvételnek.

Az első tesztelésnél egy nyári körülmények között végrehajtott drag race zajlik a videóban. A semi slick abronccsal ellátott M4 kupé fut be elsőként, azt követi a nyári abroncsos, majd a téli abroncsos Bömbi. A téli abronccsal szerelt BMW lemaradása annak tudható be, hogy a magas profil, valamint a mély futófelület együttesen csökkentik a tapadást induláskor.

Második nekifutásra szlalomoznak a járművek. A verseny ismét tökéletesen szemlélteti a téli gumiabroncs gyengeségeit, nincs meg a kellő tapadás, az autó feneke szinte külön életet él a pályán.

A téli időjárási körülmények között történő tesztelést az Alpokban hajtották végre, ahol is a téli abroncsnak lehetősége nyílt felülírni az előzményeket. A nyári abroncsokkal történő drag race csaknem annyi ideig tart a téli viszonyok között, mint a téli abroncsnak a szlalom. A fékteszt során is sokkal rosszabbul teljesített a nyári abroncs, mint a téli abroncs nyári körülmények között.

BMW M4 kupé versenypályán

Végezetül, a konklúzió nem más, minthogy a téli gumiabronccsal való közlekedés forró nyári időben kevésbé veszélyes, mintha nyári abroncsokkal kelne útra valaki a zord téli időben. A legjobb, ha minden autós az évszaknak megfelelő gumiabroncsot választja, ezzel jelentős pénzmennyiséget is megtakarítva.

Forrás:

További autós hírek

A Pofátlan(tan)ítás egy extra epizódjaként tette közzé a baleset-megelőzés Facebook oldala ezt a videót. Sajnos mi is posztoltunk a napokban…

Egyszerűen azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Nem, valóban nem esik a hó, de a napok…

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Kapcsolódó írások

autógumi
2019. január 20.
3,1 millió darab gumiabroncsot adtak el a gyártói képvisletek
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. szeptember 24.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő gumiabroncs gyártó, a Kleber két legújabb, nyári gumiját tesztelhettem a Michelin franciaországi tesztpályáján. Ha az ár-érték arány számodra fontos szempont, akkor vess egy pillantást a Dynaxer termékcsaládra!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.