2019. március 07. | 15:19

Valahol, mélyen legbelül a nők is autóimádók, hiszen ha az alábbi három közül egyet is meglátnak, rögtön kitör belőlük a: „Jajj de cuki, ilyet akarok!” vagy az „Ahw, álomautó!” kifejezés

Március 8. – minden évnek az a napja, amikor számos országban a hölgyeké a főszerep. A nemzetközi nőnap hagyományát a tisztelet és a megbecsülés jelképezi. Az utóbbi időben a férfiak valamiféle gesztussal, ajándék formájában igyekeznek kifejezni ilyesfajta érzelmeiket a nők irányába. Szívesen járnak a hölgyek kedvében akár egy kis bonbonnal, virággal, az elmúlt időszakokban viszont már az autóvásárlás is egyfajta kifejezési móddal azonosítható. Íme három igazán csajos autó, amelyek káprázatosabbá tehetik rohanós hétköznapjaidat!

Fiat 500

A Fiat Automobiles gyártotta olasz kisautó 1957-ben debütált és annak érdekében, hogy megkülönböztessék a szintúgy 500-as kódnevet viselő orrmotoros, vízhűtéses és négyhengeres Topolinótól, az üzemben Nuova 500-ként hívták. Nem sokkal később a feliratot motorháztetejére illesztve megkapta ezt végleges nevének. A jármű formavilágáért a többek közt Fiat 124 (Zsiguli) és a felemlegetett Topolino megalkotója, Dante Giacosa felelt.

A négyüléses miniautóból egy évvel később sportváltozatot készítettek (Nuova 500 Sport), mely már 21,5 lóerős maximális teljesítményt produkált és a 105 km/h-s sebesség elérése sem okozott gondot. Napvilágot látott a kombi változat is, ami viszont már bőséges helyet biztosított az utasok és csomagjaik számára.

A Fiat 500 - amit a Lidltől már lízingelni is lehet - előállítását jó időre felfüggesztették, a gyártó 2006 májusában jelentette be a teljesen új generáció érkezését. Csaknem 50 évvel a Bambino bemutatása után két- és háromajtós, négyüléses hatchback formátumban mutatkozott be a Fiat 500, orrmotorral, fronthajtással. Ezzel a típussal robbant be ismét a nemzetközi piacokra az autómárka, egyedi stílusjegyeivel sok nő szívét el is rabolta. Számos autóipari és formatervezési díjat bezsebelt és az értékesítésben is jól szerepel(t) a városi kisautó. A kínálat mostanra igencsak kibővült, a palettában jelenleg az 500, az 500C, 500 L, 500L Living, 500L Cross, 500X Urban Look és az 500X Cross Look kivitelek sorakoznak.

A Fiat 500-at belépő 1,2-es benzinmotorral, 69 lóerős teljesítménnyel és 163 km/h-s végsebességgel bruttó 3 570 000 Ft-ért kerítheted birtokodba. Az alapfelszereltség többek közt ABS-t, elektromos szervokormányt és külső visszapillantó tükröket foglal magában, bizonyos extrákért, mint például a Beats audiorendszer, vagy a bőr bevonatú multifunkciós kormány már felárat kell fizetned. Ha ennél belevalóbb csajszinak tartod magad és ennél is egyedibb géppel szeretnél a városban cruise-olni, érdemes az Abarth honlapján is szétnézned!

MINI Cooper

A MINI modellek is jelentőségteljes múltra tekintenek vissza, a 2000-es évek elején debütált első generációs, háromajtós MINI Hatch/MINI Cooper vagy MINI One széria tipikus csajos autónak minősült. Persze ezeket is lehetett ám férfiasabbra és agresszívebbre modifikálni, valamint készültek már alapból sportosabb, erőteljesebb változatok is, de ahhoz már nem árt, ha van egy jó kis kereseted.

Minden a prototípus 1957-es prezentálásával kezdődött, amely az „olcsóság”, az alacsony fogyasztás, valamint a praktikum jegyében született meg. Négy évvel később a motorsport világában otthonosan mozgó John Cooper lehetőséget látott a típusban, így nem sokkal azután a BMC (British Motor Corporation) igazgatóságának tagja lett. A közös munka eredménye az Austin és Morris Mini Cooper lett, amely az alapmodellénél erősebb rakéta lett, 34 helyett 54 lóerős motort kapott, emellett a váltó áttételein is rövidítettek. A videóhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy Wait for it!, vagyis Várd ki a végét!, hiszen ott jön képbe az imént emlegetett, az urak imádta tuning változat.

1994-ben a márka a BMW leányvállalata lett, vagyis amennyiben különlegesebbet szeretnél egy 1-es sorozatnál, érdemes volna a Cooper mellett voksolnod. Három- és ötajtós kivitelek közt válogathatsz, előbbi 6 200 000-ről indul, utóbbi 6 500 000 Ft-ba kerül.

A háromajtós Cooper alapfelszereltségének része: Start/stop rendszer, 15”-os könnyűfém felnik, multifunkciós kormány, Bluetooth, klíma, abroncsnyomás-figyelő, ABS, DTC, DSC és CBC. Az 1,5-ös 3 hengeres benzinmotor bőven elegendő, 136 lóerőt teljesít, mindezt hatfokozatú manuális váltóval párosították.

Smart Fortwo

A Smartnál a MINI-hez hasonló helyzet áll fenn, ugyanis az autómárka egy másik prémiumgyártó, a Mercedes-Benz tulajdonában áll lassacskán 21 éve. A vállalat felismerte a lehetőségeket, így első modelljük, a Smart City Coupé 1998-ban gördült le a gyártószalagról.

Igazi városi rohangálós, ha egyedül közlekedsz, még akad némi rakodó tered is. 1999-től dízelmotorral bővült a paletta, a teljes mértékben levetkőztetett Crossblade kivitel erőteljes benzinmotorját pedig a Mercedes tuningcége, a Brabus biztosította.

A jelenleg elérhető modellek közé a Smart Fortwo, a Fortwo Cabrio és a ForFour tartoznak. A kupé listaára 3 620 050 Ft, a teljesítmény képviselője egy 1,0 literes 3 hengeres szívó benzinmotor, 71 lóerővel. Az erőforrást ötgangos manuális váltóval hangolták össze. Amennyiben a nagyobb teljesítményű (90 le) turbósra vágyakoznál, tudd, hogy az ár 4 103 370 Ft-ról indul.