2020. január 16. | 15:09

Hivatalos információk alapján, a városi kisautó alapjaira épül egy magasított kivitel is.

Egészen pontosan arról van szó, hogy az univerzális TNGA-B platformra építkező 2020-as Toyota Yaris osztozni fog a padlólemezén egy kisméretű városi crossoverrel. Tehát nem a Toyota Yarisnak lesz magasított kivitele, és főleg nem a Yaris alakul át városi szabadidő-autóvá, ahogyan az például a Ford Pumával történt nemrégiben. A kisautó marad a jól bevált kialakításnál, mindenki nyugodjon meg.

Nyilván a Toyotánál is tudják, hogy a városlakó népeknek (is) magasított autó kell, nem maradhatnak talpon elérhető árú, városi közlekedésre is ideális crossover nélkül. Az új Yarisszal közös alapok korántsem jelentik azt, hogy a teljesen új modell annak csupán magasított, robosztusabb változata lenne, ugyanis ezt a padlólemezt szinte az összes Toyotában használják, legyen szó a kisautóról vagy a nagy Camryről.

A méretekről tehát szabadon dönthetett a japán gyártó mégis úgy találták, hogy az egyébként nagyon jól teljesítő Toyota C-HR alá kell pozícionálni az autót, tehát mind árban, mind méretben kisebb lesz annál. Hivatalos képek hiányában csupán elképzelni tudjuk, milyen lesz a bemutatkozó corssover, melyről várhatóan 2020 folyamán rántják majd le a leplet és talán még idén be is indulhat a gyártás is a franciaországi Onnaingban, ahol a kis Yaris is készül. A japánok semmit nem sietnek el, egyelőre még a nevét sem tudják az autónak.

Semmilyen műszaki tartalomra vonatkozó információt nem árultak még el a Toyotánál, de úgy gondolom nagyot nem tévedhetünk, ha feltételezzük, hogy a kisautó technikája köszön majd vissza benne. Ez azt jelentené, hogy kapható lesz az 1,0 literes 72 lóerős, 1,5 literes 111 lóerős benzinmotorokkal, illetve a 100 LE kombinált teljesítményű hibrid rendszerrel. A váltó, motoronként eltérően lehet 5 vagy 6 sebességes kézi, illetve fokozatmentes CVT.