2020. augusztus 10. | 07:22

A legfontosabb infók, árak, amiket az új E-osztályról tudni érdemes.

Még ha csak néhány órára is, de Magyarországra látogatott a Mercedes-Benz E-osztály ráncfelvarrott verziója. A dízel-hibrid kombit volt szerencsém kipróbálni a rövid tesztút során, lássuk, milyen újítások várják a nagyközönséget!

Természetesen továbbra is elérhető lesz limuzin, kombi, a kombiból faragott All Terrain, kupé és kabrió kivitelekben a Mercedes legnépszerűbb modellje, melynek megjelenése számomra nem lett jóval karakteresebb az elődhöz képest. A báziskivitel megszűnt, és az ügyfelek igényeihez igazodva inkább a sportosabb irányba ment el a tervezés – jól látható, hogy a most már alapnak számító Avantgarde kivitel hűtőrácsa is függőleges pálcázást kaphat az AMG modellekhez hasonlóan, az álló Mercedes-jel helyett pedig két powerdome domborulat jelenik meg a motorháztetőn.

Eddig jól megkülönböztethetőek voltak a Mercedes limuzinjai, hiszen a C-osztály egy, az E-osztály kettő, a Sonderklasse pedig három LED-csíkot kapott az első fényszóróba - a frissítések során azonban egyre redukálódott le ez a szám az E-osztály esetében is. Az alap LED-es világítás helyett az Exclusive kivitel MultiBeam LED megoldással operál, melynek távfénye akár 645 méterre is képes elvilágítani, és itt már állócsillag veszi át a powerdome domborulatok helyét a motorháztetőn. A hátsó lámpák immáron a limuzinon is kétrészesek, belső szerkezetük a csillagporhatást felváltva különálló LED diódás kialakítást kapott.

A beltérben a legszembetűnőbb változást az új kormánykerék adja, amin az optikai érzékelőket kapacitív típusokra cserélték, így a söprögető ujjmozdulatokkal gördülékenyebben tudunk nézeteket váltani és böngészni az alapból 2x10,25 colos, felárért 12,3 colos kijelző kettősön, amin már az MBUX 6.0 rendszere fut. A kormánykoszorúba is kapacitív érzékelőket építettek, melyeket az asszisztens rendszerek használnak, így elég a kezünket finoman rajta tartani a kormányon, nem kell külön kormánymozdulatokat végezni, hogy érzékeltessük vele a jelenlétünket. A vezető bal kezénél található, a műszerfalra helyezett asszisztensvezérlő gombokat mostantól az MBUX-ből érhetjük el, a középkonzolról pedig eltűnt a forgótárcsás megoldás, így már csak touchpaddel találkozhatunk, amit én őszintén sajnáltam – a dizájn és letisztultság oltárán még több gombot veszített az E-osztály beltere, bár némi gyakorlással így is könnyedén kezelhető minden a multimédiás felületen.

Természetesen a vezetéstámogató asszisztensek is tovább finomodtak, kiegészültek még több fícsörrel: a merőleges és a párhuzamos parkolás mellett, ha van az autóban 360 fokos kamerarendszer, akkor az autó a felfestések alapján is meg tudja oldani a parkolást. Az útvonal alapján történő sebességszabályozás eddig navigációs alapon történt, most már a valós idejű forgalmi infókat is képes tanulmányozni az autó. Az aktív holttérfigyelő kiszállás-figyelmeztető funkcióval bír, sőt, az aktív fékasszisztens az átkelő gyalogosokra is tud reagálni az új E-osztályban.

A motorkínálatban történt változások terén talán a dízeles lágy hibrid (300d 4MATIC) hajtásláncot érdemes kiemelni, melyben a szíjhajtású indítómotor-generátort egy integrált változatra cserélték (ISG), sőt, már nem a motorhoz, hanem a váltóhoz kapcsolódik ez az egység. Ne lepődjünk meg azon, hogy az összes motorváltozat valamilyen elektromos támogatást kap a jövőben, vélhetően a 220d modell is hamarosan megkapja az EQ Boost lágy hibrid rásegítést. Benzines fronton a 300-as változat is ISG-t kap, így a négyhengeres, elektromos kompresszorral szerelt motor még rövidebb reakcióidővel kecsegtet. A plug-in hibridek közül a dízel és a benzines kivitelek is kérhetők immáron 4MATIC összkerékhajtással.

És ha már PHEV, pont egy ilyen E 300 de EQ Power 4MATIC T-modellben sikerült 1-2 órára helyet foglaljunk, ami a Mercedeshez méltó módon síri csendben utaztatott minket, köszönhetően az 50-60 kilométeres tisztán elektromos hatótávnak. A soros, négyhengeres dízelmotor morajlása sem zavart bele a képbe, amikor éppen bekapcsolt a Dobogókő felé vezető szerpentineken. A futómű sem riadt vissza a tempósabb kanyaroktól, de egyértelműen éreztem, hogy továbbra is egy családi kombiról van szó, hiába az adaptív futómű. Fontos megjegyezni, hogy a limuzin és a kombi kivitel padlólemeze sem lett átdolgozva, így a PHEV modellek csomagterében továbbra is megtalálható az a bizonyos lépcső, ami az akkucsomagot rejti. Az méltóságteljes zöld közlekedést azonban nem adják ingyen, a plug-in hibrird kombi listaára 22 123 000 forinttól indul, a legolcsóbb, 200-as kombit 18 047 000 forinttól viheted haza, az E 53 AMG pedig 30 065 000 forinttól indul.

Az E-osztály különböző modelljeinek árát sajnos nem tudom mind felsorolni, így most a legolcsóbb, közepes és legdrágább változatokat fogod látni alább.

Mercedes-Benz E-osztály W213 limuzin

  • E 200 EQ Boost: 16 772 000,-
  • E 300 de 4MATIC EQ Power: 22 260 000,-
  • Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ EQ Boost: 28 716 000,-

Mercedes-Benz E-osztály C 238 Coupé

  • E 200 Coupé EQ Boost: 15 347 000,-
  • E 400 d 4MATIC Coupé: 20 585 000,-
  • Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé EQ Boost: 26 147 000,-

Mercedes-Benz E-osztály A 238 Cabrio

  • E 200 Cabrio EQ Boost: 17 152 000,-
  • E 350 d Cabrio: 20 218 000,-
  • Mercedes-AMG E53 4MATIC+ Cabrio EQ Boost: 28 053 000,-

További információkat majd részletes tesztünkben találhatsz!