Mint arról már korábban olvashattad a 2019-es Genfi Autószalonról írt egyik összefoglalóban, nem volt eseménytelen a Honda idei standja. Kiállították a szemet gyönyörködtető NSX-et és ott volt még a nagyon morcosra vett Civic Type R is. Ami viszont a jövőre nézve fontosabb, bejelentették, hogy 2025-re már minden modell tartalmazni fog elektromos hajtásláncot is. Ez a bejelentés egy már korábbi kétharmados modell arányt tartalmazó célkitűzést múlt felül. Vajon tartani tudják majd a terveket és a cég globális stratégiáját azzal kapcsolatban, hogy 2030-ra teljesen az elektromos autók gyártásra állnak át?

A Honda mindig is fogékony volt az autógyártást érintő innovatív megoldásokra. Tom Gardner a Honda Motor Europe elnöke a Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy az elektromos autók felé vezető 2017-es első lépés óta technológia óriási ütemben fejlődik, köszönettel a vásárlói igényeknek és a környezetvédelmi irányoknak.

Genfben újra rivaldafényben volt a nagyon szerethető formavilággal rendelkező EV, már Honda e Prototype néven. Bár a kis városi verdával egyelőre csak kirakatba tették a terveket, én nagyon kíváncsian várom, mit tud majd a városi környezetben.  Az év elején bemutatott CR-V Hybrid mellett várhatóan a közeljövőben megjelenő modellek is kaphatóak lesznek elektromos hajtáslánccal.

Nem csak az elektromos autók gyártása a fontos, hanem a kiszolgáló környezet bevezetése is.

Talán a Honda villanyautókkal kapcsolatos elképzelései kicsit lépéshátrányban vannak a versenytárssakkal szemben, de a genfi sajtótájékoztatón elhangzottak más fontos dolgok is. Európában energiagazdálkodási üzletágat hoz létre, aminek célja az elektromos autókat üzemeltető cégek és magánszemélyeket problémáira megoldást nyújtani, különböző termékek és szolgáltatások széles választékával.

A kiszolgáló környezet fejlesztésének biztositéka a Honda legújabb partnereivel kötött megállapodás. A 2017-es Frankfurti Autószalonon bemutatott két irányú töltőegység a Power Manager fejlesztését az EVTEC vállalattal közösen fejleszti, de mellette két másik céggel is megállapodott.

Az egyik új partner a Moixa, az Egyesült királyság piacvezető okosakkumulátorokra szakosodott vállalata. Az akkumulátor gyártás területén igazi úttörőnek számító cég a GridShare szoftver segítségével a világ legnagyobbnak tartott virtuális erőművét kezeli, ami hatezer otthon 50 MWh kapacitású akkumulátorait foglalja magában. Az alkalmazás a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségekkel, képes teljes elektromosautó-flották áramtermelését és tarolását szabályozni, hogy a szolgáltatók könnyebben igazodjanak a piaci igényekhez.

Másik stratégia partnerük az Ubitricity, az elektromos autók töltésére specializálódott innovatív vállalat. A cég innovatív technikai megoldásai révén mindig megújuló energiaforrásból tölthetők az autó akkumulátorok. Töltéstechnikai fejlesztéseik olcsó, villanyoszlopokra szerelhető töltőegységek és mobil fogyasztásmérők piacra dobását alapozhatják meg.