Hivatalos bejelentést tett a Honda, elkötelezi magát az elektromos autók irányába!

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-03-19, 13:05

2025-től minden Európai piacon forgalomba helyezett új Honda gyártmányú autó, képes lesz elektromos üzemmódban közlekedni

Mint arról már korábban olvashattad a 2019-es Genfi Autószalonról írt egyik összefoglalóban, nem volt eseménytelen a Honda idei standja. Kiállították a szemet gyönyörködtető NSX-et és ott volt még a nagyon morcosra vett Civic Type R is. Ami viszont a jövőre nézve fontosabb, bejelentették, hogy 2025-re már minden modell tartalmazni fog elektromos hajtásláncot is. Ez a bejelentés egy már korábbi kétharmados modell arányt tartalmazó célkitűzést múlt felül. Vajon tartani tudják majd a terveket és a cég globális stratégiáját azzal kapcsolatban, hogy 2030-ra teljesen az elektromos autók gyártásra állnak át?

A Honda e Prototype a 2019-es Genfi Autószalonon

A Honda mindig is fogékony volt az autógyártást érintő innovatív megoldásokra. Tom Gardner a Honda Motor Europe elnöke a Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy az elektromos autók felé vezető 2017-es első lépés óta technológia óriási ütemben fejlődik, köszönettel a vásárlói igényeknek és a környezetvédelmi irányoknak.

Genfben újra rivaldafényben volt a nagyon szerethető formavilággal rendelkező EV, már Honda e Prototype néven. Bár a kis városi verdával egyelőre csak kirakatba tették a terveket, én nagyon kíváncsian várom, mit tud majd a városi környezetben.  Az év elején bemutatott CR-V Hybrid mellett várhatóan a közeljövőben megjelenő modellek is kaphatóak lesznek elektromos hajtáslánccal.

Az új Honda CR-V hibrid rendszere

Nem csak az elektromos autók gyártása a fontos, hanem a kiszolgáló környezet bevezetése is.

Talán a Honda villanyautókkal kapcsolatos elképzelései kicsit lépéshátrányban vannak a versenytárssakkal szemben, de a genfi sajtótájékoztatón elhangzottak más fontos dolgok is. Európában energiagazdálkodási üzletágat hoz létre, aminek célja az elektromos autókat üzemeltető cégek és magánszemélyeket problémáira megoldást nyújtani, különböző termékek és szolgáltatások széles választékával.

Honda Power Manager töltőállomás

A kiszolgáló környezet fejlesztésének biztositéka a Honda legújabb partnereivel kötött megállapodás. A 2017-es Frankfurti Autószalonon bemutatott két irányú töltőegység a Power Manager fejlesztését az EVTEC vállalattal közösen fejleszti, de mellette két másik céggel is megállapodott.

Az egyik új partner a Moixa, az Egyesült királyság piacvezető okosakkumulátorokra szakosodott vállalata. Az akkumulátor gyártás területén igazi úttörőnek számító cég a GridShare szoftver segítségével a világ legnagyobbnak tartott virtuális erőművét kezeli, ami hatezer otthon 50 MWh kapacitású akkumulátorait foglalja magában. Az alkalmazás a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségekkel, képes teljes elektromosautó-flották áramtermelését és tarolását szabályozni, hogy a szolgáltatók könnyebben igazodjanak a piaci igényekhez.

Másik stratégia partnerük az Ubitricity, az elektromos autók töltésére specializálódott innovatív vállalat. A cég innovatív technikai megoldásai révén mindig megújuló energiaforrásból tölthetők az autó akkumulátorok. Töltéstechnikai fejlesztéseik olcsó, villanyoszlopokra szerelhető töltőegységek és mobil fogyasztásmérők piacra dobását alapozhatják meg.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Honda is önvezető rendszert fejleszt
2017. június 08.
A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen
Így válik az elhivatottság hivatássá
2018. május 05.
Ez a rövid cikk az elmúlt 6-7 évem kedvenc autó fotóit tartalmazza, nőként, fotósként, autófotósként, ez egy kicsit döcögős, de nem lehetetlen
Honda CR-V hibrid 2019
2018. november 16.
Kívül-belül teljesen újragondolták a Honda CR-V modellt, mely ezúttal a sportosabb, dinamikusabb megjelenés mellett továbbfejlesztett hibrid hajtáslánccal is kapható lesz.
Check Engine lámpa
2018. december 19.
Egy friss felmérésből kiderült, melyek a legkevésbé problémás autók