2019. március 05. | 21:31

A 2019 Genfi Autószalonon ismét a japán gyártókat vettem górcső alá, azt kell mondjam a jövő tényleg a hibridben van

Először csak egy kis rövid bevezetővel kezdeném. Fogalmam sem volt mit várjak az idei Genfi Autószalontól, hiszen számomra releváns sportautók nem igen érkeztek, azért mégis csak találtam nézni valót. Egyértelművé vált számomra, hogy a japán gyártók mostmár többségében az alternatív forrásokkal hajtott irányba mozdultak el. És a jövőt már nem belsőégésű járművekkel képzelik el. Sorra is venném, miket láttam idén japán vonalon.

Toyota és Lexus

Talán a Toyota és a Lexus egymás mellett elhelyezett standja az idei év legnagyobbja. Bődületes igényesség és sok-sok autó van kiállítva. Külön rész alakult a Toyota GazooRacing részlegének, ahol a GR Toyota Supra volt kiállítva, melyet a GT3-ba szán a japán csapat. Természetesen nem maradhatott el végre az utcai Supra verzió sem. Beleültem, megfogdostam. Jó, jó de nem varázsolt el annyira mint vártam. Arról nem szólván, hogy rettentően furán fest az utcai verzió.

Feltehetően az is közrejátszik mérsékelt lelkesedésemben, hogy nem tudok túllépni az új Supra BMW mivoltán. Tovább nézelődve természetesen tömegével álltak az Aygók, CH-R-ek, Aurisok valamint meg lehetett vizsgálni az új Corollát és a Toyota szinte minden modelljéből kínál már hibridet. Ezeken felül egy nagyon érdekes modellel is volt szerencsém találkozni, az új Mirai-jal, ami ugye hidrogénhajtású.

Lexus oldalon az új LC500H convertible és az RC-F trackedition volt, ami megdobbantotta a szíevemet. Ezek a japán prémium izomdarabjai, bármikor elfogadnám bármelyiket. Különösképpen az RC-F tetszett, sajnálom, hogy beleülni sajnos nem lehetett. Megtapiztam volna milyen szívesen. Az LC500H „fedélknélküli” kiadásától annyira nem estem hasra, pontosan tudom milyen csúcs az az autó coupénak, nekem nem hiányzott a hajlobogtatás belőle.

Honda

Ahogy tavaly már URBAN EV néven bemutattak egy koncepciót egy teljesen elektromos járgányra, úgy ennek szoros folyományaként idén már egy prototípus volt kiállítva Hondáék háza táján. A név változott, e Prototypera módsult az URBAN EV. Egyébirént tavaly láttunk egy SPORT EV koncepciót is, kicsit sajnálom, hogy az nem köszönt vissza 2019-ben.

Más egyéb hírekkel is szolgált a Honda a közönségnek. Elhangzott, hogy 2025-re már minden modell tartalmazni fog elektromos komponenseket a hajtásláncban. Szó esett arról, hogy a Honda energiagazdálkodási vállalatot létesít Európában, valamint, hogy közös együttműködésbe kezdenek a Moixával és az Ubitricityvel. Előbbi energiaforrás generátorokkal, utóbbi pedig töltési és tárolási technológiákkal foglalkozik.

Nem tudtam csukott szemmel elmenni az új NSX és a Civic új Type-R kiadásai mellett sem. Az új Type-R mindig izgalmas, az NSX-et pedig már ülném. Sajnos még nem volt szerencsém kipróbálni, de már itt lenne az ideje.

Mazda

A Mazda standjához nagy izgalommal léptem oda, hiszen tudtam, hogy számíthatok egy évfordulós MX-5-re és az új hármas mindkét kivitelére is. Nem is csalódtam, hiszen minda a 3-as mind az MX-5 gyönyörű, olyan technológiákkal megszórva amire nem lehet rosszat mondani. A 3-asról bővebben is ejtettem néhány szót élőben, a videót a linken megtalálod.

Érkezett továbbá egy új SUV, a CX30. A KODO designelv remekül érvényesül a gyártó legkisebb és legnagyobb modelljein is. Csak emelni tudom képzeletbeli kalapom a designerek előtt. Egyszerre tud sportos, elegáns, vad és visszafogott lenni.

Nissan

Nissanéknál annyira nem csaptak bele a lecsóba, de azért volt mit aprítani. Végre láttam élőben a GT-R 50-et amitől a szemeim könnybe lábadtak, még akkor is ha sokan nem szívlelik az Italdesign és a Nissan közös gyerekét.

A szokásos döntött falakon ismét a Formula-E járgány volt az egyik szereplő, a másikon viszont egy Nismo Leaf helyezkedett el. Bődület mennyire jól néz ki ez a kocsi pályaautúnak átöltöztetve. És hát természetesen a teljesítmény sem lesz piskóta. Az átszámolt 326 lóerő és a 450 Nm azért nem rossz na, egy elektromostól meg főleg nem.