2019. április 29. | 19:35

Immáron negyedik alkalommal rendezték meg a Kakucs Ringen az Opelesek hagyománnyá avanzsáló találkozóját a Hungarian Blitz Ring-et

A találkozót senki sem szerette volna a rossz idő miatt kihagyni, ezért a rendezvény előtti napokban mindenki egy emberként szorongatta a telefonját az időjárás előrejelzést szuggerálva. Végül a beígért rossz idő ugyan megérkezett, de szerencsére esőt nem hozott, így lehetett bátran csapatni a pályán. Az összejövetel egyik különlegessége, hogy bárki, aki kedvet érez magában és elég erőt az autójában felmehet a pályára és biztonságos, ellenőrzött körülmények között a padlóhoz tapaszthatja a gázpedált a Kakucs Ringen.

Mi az a Kakucs Ring?

A Budapest szélétől körülbelül 30 kilométerre fekvő Kakucs Ring 2007 óta tárt kapukkal várja az autózás és a motorsportok szerelmeseit Kakucsnál az M5 autópálya mellett. A vonalvezetése elsősorban gokartversenyzésre teszi alkalmassá a pályát, de 1050 méter hosszú aszfaltcsíkjával és kellő szélességével alkalmas arra is, hogy autókkal körözzenek rajta.

Milyen rendezvény ez és ki szervezi?

A negyedszerre megrendezett program szervezője a 16 éves Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete. Ők nem csak egy Facebook csoport, hanem egy valódi klub, egy független szervezet, aminek célja a hazai Opeles közönség összefogása, színvonalas rendezvények szervezése és a márka hírnevének öregbítése. Mindezen felül igyekszik szakmai segítséget nyújtani a klubtagok számára és mindent megtesz annak érdekében, hogy pozitív irányba befolyásolja a vezetési ismereteket, így javítva az utakon uralkodó vezetési morált. De tesz még valamit, közösséget épít, a tagok között igazi barátságok szövődnek.

A kapuk 9 órakor nyíltak és egy gyors regisztrációt követően be is juthattak a látogatók a pálya körüli belső területre, a depóba. Természetesen csak azok hajthattak be, akik Opellel érkeztek, minden más járgány a külső parkolóban maradt. Egyazon típushoz tartozók igyekeztek egymás mellé felsorakozni és bemutatni a szebbnél szebb és jobbnál jobb állapotú, sokszor különleges autóikat.

Szépen lassan megjelentek a Corsások, a Vectrások, az OPC-sek, a kabriósok és így tovább. Kora délután már szinte minden típus képviseltette magát és külön öröm, hogy olyan különleges autók is eljöttek, mint a szépen restaurált, illetve gyári állapotukban megőrzött veterán autók, vagy a homologizációs célból készült utcai versenyautók.

Az egésznapos rendezvény alapvetően a pályázásról szólt, így bárki felmehetett néhány körre és kipróbálhatta magát. A rendezők profi módon, a biztonságot végig szem előtt tartva bonyolították a futamokat, melyek körülbelül 10 perc hosszúágúak voltak. Nem verseny volt ez, inkább csak körözgetés, de a tapasztalatok alapján minden pályára kihajtó igyekezett a maximumot kihozni magából és a technikából is, akár alapmotoros F Astrával, akár OPC Corsával ment fel.

Akik nem kívántak róni a köröket vagy nem követték nyomon a pályán történő eseményeket, azok is jól szórakozhattak. A program számukra is kínált elfoglaltságot, úgy mint a szépségverseny autóknak és hölgyeknek egyaránt, a klubfelvonulásokat, amikor csak a Corsások, csak az OPC és így tovább hajtottak a pályára egy közös körözgetés és fotó céljából.

Ahogy több látogatóval is sikerült beszélgetésbe elegyednem, örömmel tapasztaltam, hogy kivétel nélkül mindenki jól szórakozik és mindenkinek egy kicsit többről szól egy ilyen találkozó, mint az autózásról: ez inkább az emberekről szól, egy közös program a barátokkal, családdal és egy jó beszélgetés a márkatársakkal. Egy ilyen esemény közelebb hozza egymáshoz az embereket, és megmutatja, milyen jól érzheted magad hasonló érdeklődési körrel rendelkezők társaságában. Csak legyen zene, pia és sok szép autó…

A rendezvényről készült fotókat a galériában nézheted meg. Alább – a teljesség igénye nélkül – megmutatok néhány érdekesebb autót a rendezvényről.

Opel Manta

Voltak, akik széria autókkal érkeztek, s voltak, akik nagyon nem. Közéjük tartozott az alább látható úriember, aki egy igazi versenygéppel látogatott ki a pályára. A piros Mantája orrában a Volvo T6-os 3,0 literes hathengeres turbómotorja található, 400 lóerő körüli teljesítménnyel. Ennek tükrében nem volt meglepő, hogy a nap egyik leggyorsabb autója volt. Az egyenesekben iszonyatosan húzott, a kanyarokban pedig – a közönség szórakoztatására – szép íveket ment kilinccsel előre.

Opel Calibra 2.0 16V

A jobb sorsra érdemes Calibrákból egyre kevesebbet látni az utakon, nagyrészük a karbantartás, illetve a megfelelő anyagi ráfordítás hiányában már rég elporladt. De nem így az az autó, amelynek a teljes felújítását a hölgy tulajdonosa vezényelte és felügyelte, sőt, ő maga is elvégzi a szükséges javításokat, ha kell. Az alább látható 1996-os autó egy igazi ritkaság, ezzel a motorral szerelt Cliff Motorsport verzióból mindössze néhány száz készült összesen. Plakett szerint a 259. a sorban és megkapta azt a törődést, amit megérdemel: a karosszériája teljesen ki lett lakatolva és a 2,0 literes motor is teljes felújításon esett át. Órája nemrég hagyta el a 300 ezredik kilométert, de ma már csak ritkán kerül elő, főleg Opel rendezvényekre látogatnak el vele. Az autó kívül-belül gyönyörű állapotnak örvend, joggal büszke rá tulajdonosa.

Opel Omega B2 2.5DTI

Az Omegások közül kevesen képviselték magukat a rendezvényen, de szerencsére tulajdonosa elhozta ezt a nagyon megvigyázott, Németországból származó B2-es kombit. Az autó teljesen gyári állapotnak örvend, orrában a kevésbé problémás 2.5 DTI motorral és különleges felszereltséggel. 150 lóereje még automata váltón keresztül is kellemesen mozgatja a nagy bálnát, mely meglepően jól viselkedett a szűk kanyarokkal tűzdelt ringen is.

Opel Astra G OPC

Régi ismerős az Arden kék OPC G Astra, melyet tulajdonosa ismét elhozott a rendezvényre. Az autó kapott tavaly óta új gumikat, melyek felkerültek a különleges BBS felnikre és némi csinosítást is hátul. Tudni kell, hogy motorja gyárilag 160 lóerőt tud, de némi elektronikai módosítással és a maximális fordulatszám megemelésével 1 másodperccel hamarabb éri el a 100 km/h-át és német autópályán erejéből elvileg a 250 km/h-ás sebesség elérésére is futná.

Opel Rekord E

A képen látható Opel Rekord egy igazi meglepetés volt a versenypályán. A recept egyszerű: ültesd le, pakolj alá semi slick gumikat, és legyen benne egy jobb motor. Jelen esetben az A Omega 116 lóerős 8 szelepes motorja igazi vadállatot faragott az autóból. Olyan mérgesen szólt magas fordulaton a „kis” kétliteres, olyan vehemenciával körözött a tulajdonosa a járgánnyal, hogy a gyári OPC Opelek sem tudták tartani vele a lépést. Persze ehhez vezetői tudás is kellett, de a Rekord odatette magát.


Opel Senator 3.0

Ha egy szűk, gokartoknak épített pályán kell gyorsan végigmenni, akkor biztos, hogy nem egy Opel Senator a megfelelő választás. Mégis amit ez az autó és – szerintem profi autóversenyző – sofőrje mutatott, a hihetetlen kategóriát súrolta. Az autó szinte minden második menetben a pályán volt, és a feltételezhetően gyári technika csak bírta és bírta. Pedig a gáz végig a padlón volt és a hangokból ítélve a fordulatszám végig az 5 000 fölötti régióban lehetett. Nem semmi.