2019. június 04. | 16:50

Az új Land Rover Defender sikeresen teljesítette a Tusk Trust éles gyakorlati tesztjét, ahol a Kenyai oroszlánok védelme volt a feladat.

Keserű hír volt a rajongók számára a Land Rover Defender gyártásának megszűnés 2016-ban, azonban 2019-ben nagy fordulatot vett a történet, mert a cég egy teljesen új Defender fejlesztését jelentette be. Az eredmény tekintetében némi bizakodásra adhat okot, hogy a cég álláspontja szerint, a terepjáró fogalmának egyik európai megtestesítőjeként nyugdíjba ment Defender új szériájával, tovább emelnék hírnevüket. A márka történelmének klasszikus terepjáróját 1948-tól 2016-ig gyártották Birmingham mellett, a solihulli üzemben, ahol több mint 2 millió példány készült. A Land Rover a tervezést és a motor gyártását továbbra is Nagy-Britanniában tartja, de az autó az új szlovákiai Nyitrában készül majd el. Az új Defender bemutatása várhatóan az idei Frankfurti autószalonon történik meg, tesztelése már javában zajlik és most egy fontos mérföldkőhöz érkezett.

A Land Rover már korábban is adott ízelítőt a várhatóan 2019. szeptemberében debütáló új Defenderről. Most viszont valóban természetes környezetében van megörökítve, oroszlánok között. Az újjászületett brit klasszikus a Tusk Trusk 14 000 hektáros rezervátumában teljesítette jótékonysági munkáját. A Tusk Trusk vadvilág védelmével kapcsolatos munkái során kimerítően tesztelték a prototípusok technikájának megbízhatóságát.

2019-ben a Tusk kihirdette az Oroszlán Évét, amivel a vadon élő oroszlánok drasztikus számának csökkenésére szeretné felhívni a figyelmet. A Land Rover már 15 éve a Tusk elkötelezett partnere a vadon élő állatok védelmében, így a tesztelt autók feladata az oroszlánok követése a rezervátum úttalan útjain. A teszt helyszínéül szolgáló Borana természetvédelmi területen tesztelhették a sziklás hegyi utak, homokos földutak, sáros folyópartok és sűrű erdők között is az autót. A cég által Protendernek nevezett tesztautó környezetbe illő külsőt kapott, hogy könnyebben nyomon követhessék az oroszlánokat, valamint egy integrált snorkelt is kapott, a mélyebb vizes árkok át búvárkodásához.

A kerekeket elnézve jogosan gondolhatnád, hogy a hétvégére jósolt szakadó esőben a parkolóig sem jutna el a BABOD OFF ROAD FESZTIVÁL-on, de Kenyában hozta a szintet. Tusk Trust önkénteseinek munkája során begyűjtött adatkból a Land Rover teljesebb képet kap az autó valós körülmények között történő működéséről. Az autó, hol nehéz rakománnyal megterhelt utánfutót vontatott gázlókon és sziklás utakon, hol pedig az elromlott adóvevővel kóborló hím oroszlánhoz szállította a csapatot.

Videós összefoglaló az afrikai tesztről:

A Defender tesztautói 1.2 millió kilómétert tettek meg a kezdetek óta és a technika a várakozásoknak megfelelően hozza a szintet. Ezért a gyártó lelkes a tömeggyártás megkezdését illetőn az új szlovákiai üzemben.

„Jelenleg előrehaladott állapotban van az új Defender tesztelési és fejlesztési szakasza. A kenyai Tusk partnereinkkel történő együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy értékes adatokat gyűjtsünk az autóról használat közben. A Borana természetvédelmi terület számos kihívást jelentő környezetet kínál, ezért tökéletes helyszín az új Defender tulajdonságainak tesztelésére.”  - nyilatkozta Nick Collins a Land Rover modellcsalád igazgatója.

Nem olyan régen látott napvilágot az új Defenderről Canadában készült kémvideó, ahol szélsőséges hideg körülmények között tesztelték az autót.

Az új Land Rover Defendert már több helyen is látták, nem maradt ki Nürburgring sem, ahol az új futóművet tesztelték. Nem meglepő módon sokkal kevésbé tűnt rátermettnek az aszfaltcsíkon, mint az afrikai terepen.