2019. november 27. | 13:04

Nem szeretne elektromos autót vezetni az angolok egy része, amikor villámlik, derült ki a Hyundai kutatásából, amit a The Sun publikált.

Fokozatosan nőnek az EV eladások a szigetország fővárosában, ami jó hír a városi légszennyezés szempontjából. A kormány azt tervezi, hogy 2040-re fokozatosan kivezeti a klasszikus belsőégésű járműveket az új autó eladások terén. Azonban ahogy ez minden új technológia bevezetésénél így volt a történelemben, az elektromos autóknál is akadnak félelmek a vevők oldaláról.

Az eredmények alapján kiderült, hogy a motorizált londoniak közel fele (46%) aggódik az elektromos autók hatótávolsága miatt. Ez az aggodalom talán nem is alaptalan és valószínűleg Magyarországon is sokan hasonlóan gondolkoznak. Hiszen az EV vásárlóknak kellően előrelátó döntést kell hozniuk leendő közlekedési eszközük korlátai miatt. A londoniak általában nem sokkal többet mennek napi 30 kilométernél, és a töltési hálózat is jó lefedettséggel bír városszerte. Ezt figyelembe véve, számukra logikus döntésnek tűnik egy zéró emissziós jármű választása.

Országosan 18 százalékuk, a fővárosban 29 százalékuk nem tartja biztonságosnak az elektromos autókkal való közlekedést, amikor villámlik az ég. Igaz, a gyártók szerint semmivel sem veszélyesebbek az EV-k ilyen szélsőséges időjárási körülmények között, mint egy belsőégésű motorral szerelt jármű, a válaszadók mégis inkább a klasszikus technika mellett döntenének.

A dízel vagy benzin üzemű autót használó brit válaszadók 22 százaléka nem tartja biztonságosnak az elektromos autók töltését. Ugyan a művelet nem sokkal nagyobb feladat, mint egy kenyérpirítót a konnektorba dugni, mégis, a háztartásokban esetenként előforduló elektromos tüzektől való félelem sok emberben kelthet rossz érzést az EV-k terén is.

Sajnos a kutatásból nem derült ki, hogy vajon mi okozza ezt a félelmet, de érdekes adat, hogy a válaszadók 12 százaléka nem igazán érzi megnyugtatónak a telefonja töltését egy elektromos hajtású autóban.

A szigetországi Hyundai képviselete úgy döntött, kampányt indít az alternatív meghajtású autók népszerűsítésére.