2020. október 22. | 13:01

A motorgyártó mellett a Bugatti és a Lamborghini is hamarosan gazdát cserélhet.

A Volkswagen a jövőben minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az elektomobilitásra. Éppen ezért a következő öt évre vonatkozó üzleti stratégiájának tervezése során a cégcsoport a Ducati, a Lamborghini és a Bugatti márkák jövőjét is górcső alá veszi. Rögtön fel is röppentek a hírek, hogy a német vállalat komolyan fontolgatja, megválik a három fent nevezett márkától. Ráadásul iparági források szerint a konszern már el is kezdte az előkészítő tárgyalásokat az olasz motorkerékpár-gyártó potenciális vevőivel. 

A Reuters értesülései szerint a VW a három cég jövőjével kapcsolatban minden szóba jöhető lehetőséget megvizsgál: egy külső, technológiai partner bevonásától kezdve az átszervezésen, a leválasztáson és a nyilvános tőzsdei bevezetésen keresztül egészen az esetleges értékesítéssel bezárólag. 2019-ben Bugattiból összesen 82 darabot, Lamborghiniből 4554 példányt, míg Ducatiból pedig 53 ezret értékesítettek. Ám a három márka esetében a presztízsérték jóval magasabb, mint az eladásokból ténylegesen befolyt haszon.

A jövővel kapcsolatos tervekről legkorábban a Volkswagen novemberi igazgatósági ülésén születhet döntés. Ekkor fogják megvitatni a stratégiai lépéseket a befektetőkkel együtt. 

Mindezek ismeretében egyelőre erősen kérdéses, hogy pont kerüljön az olasz motorkerékpár-gyártó sorsának kérdésre, illetve, hogy a németek konkrét lépéseket tegyenek a Ducati esetleges eladásával kapcsolatosan. Különösen a novemberi igazgatósági ülést megelőzően. Sokkal inkább arról van itt szó, hogy a VW igyekszik megvizsgálni a lehetőségeket, felmérni, vannak-e konkrét érdeklődők a márka iránt, és ha igen, mennyit lennének hajlandóak fizetni az olasz cégért.

Ám a Ducatihoz közelálló bennfentesek szerint valami már elkezdődött. Két másik forrás is arról számolt be, hogy a Volkswagen minden valószínűség szerint már 2021 legelején elindítja a cég eladásának folyamatát. Ugyanakkor a VW-csoport részéről egyelőre senki sem kívánt állást foglalni a kérdésben. Nem zörög a haraszt, szokták mondani…

Igaz, nem ez lenne az első alkalom, hogy a Volkswagen megpróbálna túladni a Ducatin. 

2017-ben olyan vállalatok, mint az indiai Bajai Auto, az amerikai Polaris, valamint a Bain, a PAI és az Investindustrial magánbefektetői-csoportok is komoly érdeklődést mutattak a Ducati megvásárlása iránt. Ám a motorkerékpár-gyártó eladásával kapcsolatos tervek végül dugába dőltek, mivel a VW felügyelőbizottsága végül megvétózta az üzletet. 

A Ducati jelen pillanatban az Automobili Lamborghini tulajdonába tartozik azt követően, hogy 2012. július 19-én a bolognai sportautó-gyártó mintegy 747 millió euróért felvásárolta a cég összes részvényét. A Lamborghini pedig ugyebár a Volkswagen tulajdonában van, leányvállalatán, az Audin keresztül. 

Ami a Lambót és a Bugattit illeti, a két vállalat jövőjét továbbra is igen komoly homály fedi és sok a megválaszolásra váró kérdés. Ugyanakkor arról is pletykálnak, hogy a VW-csoporttól a Rimac veheti át a Bugatti irányítását egy komolyabb részvénycsomagért cserébe. Míg a Lamborgini esetében a nyilvános tőzsdei bevezetésről szólnak a hírek. Akárhogy is, a novemberi igazgatósági ülés előtt valószínűleg nem kapunk választ a felmerült kérdésekre.

Amennyiben érdekel a Bugatti márka, nézd meg ezt az életnagyságú LEGO Chiron bemutatót. Ha a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.