2020. február 18. | 11:04

A Ferrari F355 az egyik legkedveltebb sportautó, amely kigurult Maranellóból az Enzo Ferrari utáni korszakban.

Az 1994 és 1999 között a Berlinetta és a Spider karosszéria stílusban épült közepes méretű motorral szerelt Ferrari az egyik legnépszerűbb modell lett, a több mint 11 000 eladott autóval. A Pininfarina által alkotott időtlen stílus minden bizonnyal segített ebben, akárcsak a teljesítmény, amely több mint két évtizedes távlatból is tiszteletet érdemel.

A 375 lóerős, 3,5 literes, szívó V8-as motorral szerelt F355 4,7 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet. 0-161-re 10,8 másodperc alatt katapultál, végsebessége pedig 295 km/óra.

Egy ilyen dizájn és teljesítmény mellett szégyen lenne, ha nem minden megmaradt F355 működne rendben. Szerencsére a londoni székhelyű H. R. Owen Ferrari Szervizközpont éppen ezt a példányt mentette meg a roncsteleptől.

Egy ügyfél kérte fel őket az elhanyagolt F355 Berlinetta újjáépítésére, amelyet a jelenlegi tulajdonos Makaóban talált, miközben egy Ferrari 512 TR-re vadászott, majd meg is találta, akárcsak a mellette lévő, csak egy ponyvával letakart F355-öt, amely majdnem 13 évet állt.

Közelebbről feltűnt neki, hogy az F355 a ritka Verde Silverstone fényezéssel, nyitott váltókulisszával és opcionális szénszálas versenyülésekkel rendelkezik. Miután tisztázták,

Ezután az Egyesült Királyságba szállította, hogy a londoni H. R. Owen Ferrari teljesen felújítsa. A szakembereknek sok munkát kellett elvégezniük, hogy az F355-et ismét tökéletesen legyen. Az autó 2007 óta csak porosodott, az órán megjelenő 10 000 km-t tehát 1995 és 2007 között tekerték bele.

A sok állás miatt az F355-nek rengeteg problémája volt. A rágcsálók megrágták az elektromos kábeleket, a kenőanyagok szinte megszilárdultak, míg a korrózió és a kopás befolyásolta az összes főbb mechanikai funkciót. A motort kivették, szétszerelték, alaposan megtisztították és számos kulcsfontosságú alkatrészét cserélték. A kuplungon és a lendkeréken is meglátszott az idő, ezután az üzemanyagtartályt és az üzemanyagvezetéket is cserélték, illetve új katalizátort kapott.

Az akkumulátor, a biztosítékok és egyéb mechanikus alkatrészek cseréje után az F355 több mint 10 év után végre ismét megmutathatta a hangját. A szerelők a légkondicionáló rendszert, a fékeket, az lengéscsillapítókat is kicserélték, persze az elhanyagolt Ferrari számára új kerekek és gumiabroncsok adtak.

Még nem kis munka vár még a szerelőkre, ugyanis a tulajdonos a fényezést is szeretné restauráltatni. Ezt követően az autó méltó lesz a Ferrari Classiche tanusítványra.