A Ssangyong egy különleges Rextonnal készül a Dakarra

Közzétéve:
2018-12-06, 16:51

2018-ban a Tivolival nem tudtak kitűnni az indulók közül, így 2019-ben a Rextonnal próbálkoznak.

A Ssangyong számára nem ismeretlen terep a Dakar, idén a Tivoli alapjaira épült modellel indultak a dűnék közé, de a 32. hellyel nem voltak megelégedve, nem kerültek a figyelem középpontjába. Az idei, 40. verseny 2019. január 6-án rajtol Limában, és január 17-ig tart, Peruban zajlik, homokos, dűnés, emberpróbáló pályákon. Az össztáv 5000 kilométer, ebből a mért szakaszok hossza 3000 km, aminek 70 százaléka vezet át dűnéken. Valószínűleg ez lesz az utolsó az utolsó dél-amerikai verseny. Ahogy a viadal szlogenje is mutatja: 100% Dakar, 100% Peru, kizárólag itt fog zajlani.

Ssangyong Rexton DKR terepen, szemből fotózva

Ezen a ralin ezúttal egy Rexton DKR-rel próbálkoznak az eredményes szerepléssel, az autó elég erősnek, gyorsnak és könnyűnek tűnik ahhoz, hogy legyőzze a sivatagot. Az erős SUV váz és ez a kialakítás még jobban ezt mutatja. Ez a profi terepralira épített versenyautó, egyáltalán nem emlékeztet az utcai modellre. Az orrának egy minimális része, a hűtőrács, a fényszórók és a jelvény mutat némi hasonlóságot.

A Rexton DKR a T1-3 kategóriában indul, amelyben a kétkerék meghajtású, benzinmotoros járművek indulnak, a Ssangyong új gépe pedig hátsókerék-hajtású. Arról nem szólnak a hírek, hogy milyen gyártmányú motor lesz benne. Annyi viszont bizonyos, hogy a a fülke mögött helyezték el, amely a súlyelosztás miatt ideális. A V8-as 450 lóerős motor 4 másodperc alatt repíti az 1 900 kg-os könnyített, acél csővázas kasztnit 100 km/h-ás sebességre. A vége pedig 195 km/h, ami terepen azért nem annyira rossz, sőt bőven elég. Emellett van még programozható MoTeC elektronika, villámgyors szekvenciális manuális hat-sebességes váltó, három tárcsás kerámia kuplung és Torsen önzáró differenciálmű.

A cseppet sem utcai autó 17 colos Yokohama Geolandar M/T G003 37X12.50R17 abroncsokon gurul majd, ezekhez Raceline 17x7 könnyűfém felnik tartoznak majd.

Az összeszokott pilóta páros a Rexton DKR mellett

Az autót a spanyol Óscar Fuertes vezeti és Diego Vallejo navigál majd neki, ez ugyanaz a csapat, amely sikeresen teljesítette a 39. Dakar ralit. Van, amit nem bíz a véletlenre a gyártó.

További autós hírek

Olvasónk, Nándi az ötödik autóig bírta, aztán dudálni és káromkodni kezdett autóstársainak, hogy ugyan engedjék már el az átkelni szándékozó gyalogost a gyalogátkelőn....

Kemény képsorokat kaptunk olvasónktól. A baleset ma, 2019.10.18-án, fél 6 előtt történt, a 13. kerületben, a Róbert Károly körúton Tanulságosnak gondoljuk az esetet...

Egy vonatsínen ragadt autóból az utolsó pillanatban rángatta ki a sofőrt egy rendőr Utahban szerdán írja a hvg.hu Ruben Correa rendőrjárőr kapott arról...

38 autót ellenőriztek a rendőrök Düsseldorf környékén. Az ellenőrzés során találtak egy arany színű fóliával burkolt BMW X5-öst is. Hát…ízlések és pofonok, de…...

A paksi rendőrök a 6-os főút 87-es kilométerszelvényénél ellenőrizték a pótkocsis gépkocsikat és néhány óra alatt több túlsúlyos járműszerelvény vezetőjével szemben is intézkedtek....

Kapcsolódó írások

A HunGarian Baja pénteki napja képekben
2018. augusztus 13.
Az Alapjárat a MAMS Tereprali Szakágának online médiapartnereként segíti a sportág népszerűbbé tételét. Ennek az együttműködésnek a részeként a tereprali világkupa magyar fordulóján, vagyis a jubileumi, 15. HunGarian Baján kiemelt szerepet kapott a website.
Fernando Alonso a Toyota Hilux volánja mögött a teszten
2019. augusztus 21.
Fernando Alonso a Formula-1-ben és a WEC-ben elért sikerek után valami újra vágyik.
Az Opel Dakar Team párosa
2018. november 09.
A Margitszigeti Casinót egy estére ellepték az autók és minden a sivatagi versenyzés körül forgott!
2019. január 13.
Sűrű ködben szállt versenybe Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team versenyzőinek korántsem volt könnyű dolga!