2018. december 06. | 17:51

2018-ban a Tivolival nem tudtak kitűnni az indulók közül, így 2019-ben a Rextonnal próbálkoznak.

A Ssangyong számára nem ismeretlen terep a Dakar, idén a Tivoli alapjaira épült modellel indultak a dűnék közé, de a 32. hellyel nem voltak megelégedve, nem kerültek a figyelem középpontjába. Az idei, 40. verseny 2019. január 6-án rajtol Limában, és január 17-ig tart, Peruban zajlik, homokos, dűnés, emberpróbáló pályákon. Az össztáv 5000 kilométer, ebből a mért szakaszok hossza 3000 km, aminek 70 százaléka vezet át dűnéken. Valószínűleg ez lesz az utolsó az utolsó dél-amerikai verseny. Ahogy a viadal szlogenje is mutatja: 100% Dakar, 100% Peru, kizárólag itt fog zajlani.

Ezen a ralin ezúttal egy Rexton DKR-rel próbálkoznak az eredményes szerepléssel, az autó elég erősnek, gyorsnak és könnyűnek tűnik ahhoz, hogy legyőzze a sivatagot. Az erős SUV váz és ez a kialakítás még jobban ezt mutatja. Ez a profi terepralira épített versenyautó, egyáltalán nem emlékeztet az utcai modellre. Az orrának egy minimális része, a hűtőrács, a fényszórók és a jelvény mutat némi hasonlóságot.

A Rexton DKR a T1-3 kategóriában indul, amelyben a kétkerék meghajtású, benzinmotoros járművek indulnak, a Ssangyong új gépe pedig hátsókerék-hajtású. Arról nem szólnak a hírek, hogy milyen gyártmányú motor lesz benne. Annyi viszont bizonyos, hogy a a fülke mögött helyezték el, amely a súlyelosztás miatt ideális. A V8-as 450 lóerős motor 4 másodperc alatt repíti az 1 900 kg-os könnyített, acél csővázas kasztnit 100 km/h-ás sebességre. A vége pedig 195 km/h, ami terepen azért nem annyira rossz, sőt bőven elég. Emellett van még programozható MoTeC elektronika, villámgyors szekvenciális manuális hat-sebességes váltó, három tárcsás kerámia kuplung és Torsen önzáró differenciálmű.

A cseppet sem utcai autó 17 colos Yokohama Geolandar M/T G003 37X12.50R17 abroncsokon gurul majd, ezekhez Raceline 17x7 könnyűfém felnik tartoznak majd.

Az autót a spanyol Óscar Fuertes vezeti és Diego Vallejo navigál majd neki, ez ugyanaz a csapat, amely sikeresen teljesítette a 39. Dakar ralit. Van, amit nem bíz a véletlenre a gyártó.