2020. július 28. | 17:00

Ezek az autók négyéves korukra valamiért sokkal jobban veszítenek az árukból, mint más típusok.

Amikor az ember autót vesz, egy dologra biztos, hogy gondol: „jajj nekem, sokba fog kerülni a fenntartása”. Főleg használt autónál jut ez eszünkbe. Egy idősebb autót általában jutányos áron meg lehet szerezni, de esetében a szerviz kerülhet fájóan sokba. Egy nullkilométeres új autónál nem szokott a szervizköltség kardinális kérdés lenne, hiszen elméletileg nem kell tartalékolni a váratlan kiadásokra.

Esetében az értékvesztés lesz a nagy kiadás, amivel azonban sokan elfelejtenek kalkulálni a költségek tervezésénél. Az értékvesztés nem más, mint a vásárlási ár és a majdani eladási ár közötti különbség. Egyes felmérések szerint az átlagautók átlagosan az áruk 40%-át elveszítik 3 éves koruk után, de van néhány modell, amelyik az átlagosnál jobban értéktelenedik. Lássuk a legrosszabb kilencet az amerikai iSeeCars felmérése alapján.

9. Audi A4

Az Audi A4 esetében valószínűleg abban keresendő az átlagostól nagyobb értékvesztés, hogy prémiumkategóriájú autó. Ennek megfelelően újonnan egyáltalán nem olcsó és mire 4 éves lesz, azok, akik használtan esetleg megvehetnék, elképzelhető, hogy inkább a nagyobb, árkülönbözetét már elveszítő Audi A6-os mellett döntenek.

  • Értékvesztés: 51 %

8. Infiniti QX60

Annak ellenére, hogy a szabadidő-autók nagyon kelendőek manapság, az Infiniti nagyobb SUV-ját nem igen keresik használtan. Valójában újonnan se nagyon keresik, ezért lehetséges, hogy kicsit nagyobb mértékben amortizálódik az értéke az évek során.

  • Értékvesztés: 51 %

 

7. BMW 4-es sorozat

A BMW 4-es sorozat kupé, kabrió és gran coupé kivitelekben érhető el. Talán ezek praktikuma jelentősen elmarad a hagyományosabb szedán, illetve a kombi autóktól, ezért feltehetően sokan döntenek úgy, hogy azokat választják használtan a szépséges 4-es kupé helyett. A kereslet csökkenés pedig árcsökkenést jelent ugyebár.

  • Értékvesztés: 51,7 %

6. Infiniti Q50

Szegény Infiniti, használtan nem kapkodnak a luxus-Nissanért. Talán érthető. Aki kényelmes, erős és gyors használt középkategóriás limuzinra vágyik, valószínűleg a Mercedes-BMW-Audi tengelyen nézelődik és eszébe sem jut beütni a keresőbe az Infiniti szót. Pedig az Infinitik jók ám, csak messze nincs akkora presztízsük, mint a német trió hasonló autóinak.

  • Értékvesztés: 51,8 %

5. Volvo S60

A Volvók jellemzően jól tartják az árukat, de ez alól sajnos az előző generációs S60 kivétel. Hogy miért? A válasz egyszerű, a 2018-ig gyártott második generációs modell az utolsó „régi vágású” Volvo. Akik a svéd márka modelljeit preferálják jó eséllyel fordulnak a kínai Geely felügyelete alatt készült újabb és sokkal szemrevalóbb modellek felé, ami miatt az egyébként remek autóra lecsökkent a kereslet használtan.

  • Értékvesztés: 53,2 %

4. BMW 3-as sorozat

A 3-as BMW-vel két baj van sajnos. Az egyik, hogy nagyon drága újonnan, tehát van miből leadni 4 éves korára. A másik pedig, hogy vannak a konstrukcióval problémák, már fiatal korában is jöhetnek a zsebbenyúlós javítások. Talán ezek miatt veszít jobban az értékéből.

  • Értékvesztés: 53,4 %

3. Ford Mondeo Hybrid

Míg a dízel (és az a néhány benzines) Mondeo jól tartja az árát fiatal korban, addig a hibrid verzió újkori árának bőven több, mint a felét elveszíti. Hogy miért? Először is ez is jó drága újonnan, másrészt nem szerepel az első helyen az emberek kívánságlistáján. Egy Mondeo legfontosabb erénye a hatalmas bendő, de nem a hibrid esetében, mert ott egy szép nagy falatot kiharap belőle az akkumulátor. Talán emiatt nem keresett annyira.

  • Értékvesztés: 54,9 %

2. Mercedes-Benz E-osztály

A németek nagyautója szinte luxusautó, ezt bizony tükrözi újkori ára is. Nem jelent különösebben nagy meglepetést tehát, hogy az E-osztály az átlagosnál nagyobb mértékben veszít az értékéből, hiszen sok pénzbe kerül, van miből lejjebb adnia. És mint tudjuk, minél drágább egy átlagos autó újonnan, várhatóan annál nagyobb lesz az amortizáció is.

  • Értékvesztés: 55,4%

1. Audi A6

Megint egy nagyautó, megint nagyautós értékvesztéssel. Nincs ebben semmi meglepő. De ha belegondolsz, hogy egy új dízel Audi A6-os belekerül akár 25 millió forintba is, rémisztően hangzik, hogy amikor betölti a 4. évét, már közel 14 milliót bukott rajta a tulajdonosa. Ez havi közel 390 ezres veszteség, amit mindenképpen bele kell kalkulálni a legalább ugyanilyen összegű hiteltörlesztő mellé, amikor valaki a várható költségekkel számol.

  • Értékvesztés: 55,8 %

Ha épp autó adásvétel előtt állsz, és szeretnél tudatosabb döntést hozni, akkor az ECDH járműelemzési szolgáltatását Neked találták ki. Válaszd ki a számodra megfelelő autó vizsgálati módot a könnyebb döntésért!