2020. január 24. | 13:21

A Ford európai weboldalán közzétett alkatrész katalógus szerint az Mk5-ös modell crossover-ihletésű és hibrid lesz.

A Ford 2021 elején dob piacra egy teljesen új Mondeót, amelyet az európai weboldalán megjelenő alkatrész- szerszám katalógus megerősít. A dokumentumban megtalálhatók azok a speciális szerszámok, amelyekkel a kereskedők és márkaszervizek a közelgő modelleket gyorsan és hatékonyan tudják javítani, karbantartani. Ebben található a 2022-es modellévben megjelenő Mondeo CD542 hátsó tengelyének szerszáma.

A CD542 modellkód eredetileg a Fusion, vagyis a Mondeo észak-amerikai változatához tartozott. Majd a Ford úgy döntött, hogy nem helyettesíti közvetlenül a modellt. Úgy tűnik, hogy a Mondeo név tovább él, az eszköz kiadásának dátuma azt jelzi, hogy az új modell a következő év második felében kerül a piacra.

A katalógusban talán az a legérdekesebb, hogy a Mondeo-specifikus szerszám a hátsó laprugó eltávolítására szolgál. Jelenleg egyetlen európai Ford személygépkocsi sem használ laprugókat, mivel a korábbi négy generációnál a tekercsrugó volt tipikus. Ez azt sugallja, hogy az új Mondeo keresztirányú laprugóval szerelt hátsó tengelyt kap, hasonlóan a Volvo XC90-hez.

Ezzel valószínűleg helyet akarnak biztosítani egy akku pakknak, amely egy hagyományos vagy plug-in hibrid erőforráshoz kapcsolódik. A jelenlegi Mondeo Hybrid csomagtartója meglehetősen kicsi, mivel az akkumulátort a csomagtartó padlója alá rakták.

Az egyik elképzelhető erőforrás az új Kuga PHEV SUV-ban található 2,5 literes.

Atkinson féle benzinmotor, kiegészítve egy 10,3 kW teljesítményű akkumulátorral és egy elektromotorral, amelyek együttesen 225 lóerőt állítanak elő és 55 km megtételére képes tisztán elektromos hajtással.

Az új Mondeo várhatóan átveszi a crossoveres stílusjegyeket, bár valószínűleg nem minősítik SUV-nak. A Fordhoz közeli források azt sugallják, hogy a korszerű tervezési befolyás ellenére továbbra is elérhető a hatchback és kombi változat is. Ezt támasztja alá a kémfelvételeken látható  megnövelt tengelytávval rendelkező Focus Active Estate-en alapuló prototípus.

A teszt példány számos nyilvánvaló tulajdonsággal rendelkezik, amelyek a Mondeo radikális változtatásaira utalnak. Például a felfüggesztést jelentősen megemelték a SUV-szerűbb megjelenés érdekében, miközben a szélesebb nyomvonal nagyobb belső teret sugall. Az is feltűnő, hogy B-oszlop mögött meghosszabbították a kasztnit, hogy illeszkedjen az új modell platformjához.

Noha a Fusion nevet kivezették az Egyesült Államok piacáról, a következő Mondeót Észak-Amerikában és azon túl is forgalmazzák a Ford személyre európai modelljeivel ellentétben. Az Egyesült Államokban a modellt a Subaru Outback-hez hasonlítják leginkább, amely egy nagyon népszerű és nagy teherbírású kombi. Úgy gondolják, hogy az S-Max és a Galaxy közvetett pótlására is használná a gyártó, de nem világos, hogy a Ford hétülésesnek tervezi-e.

Mire az új modell megjelenik, a Ford négy MPV modellsorozatot szüntet meg, mivel ez a szegmens elég sokat vesztett régi fényéből. Emiatt a Ford nemrég fejezte be a B-Max, C-Max és Grand C-Max gyártását.

A B-Maxot valójában a Puma kompakt SUV váltotta fel, és a Ford törekszik arra, hogy a C-Max ügyfeleit átcsábítsa az új Kuga SUV-ra. A Mondeo és az S-Max vásárlóit az új modell fogja megcélozni, a Galaxy felhasználói pedig a kisebb, hétüléses Transit Edge felé orientálódhatnak.

2018-ban Jim Farley, a Ford új üzleti, technológiai és stratégiai elnöke utalt arra, hogy a hagyományos autók elmozdulnak az úgynevezett „utlility” karosszéria stílusok felé. Azt mondta, hogy a közepes méretű crossoverekre való átállás mögött az áll, hogy az ügyfelek hasznos tereket kapnak kevesebb fogyasztás mellett.

Nem is olyan régen volt egy érdekes próbálkozása a szerkesztőségnek, amely alanya szintén egy Mondeo volt.