2020. február 04. | 14:06

Pörögtek az autóreklámok a Super Bowl alatt.

Magyar idő szerint hétfő hajnalban játszották az amerikaifutball-bajnokság (NFL) nagydöntőjét, a Super Bowlt. Az Egyesült Államokban ez a sportesemény kisebbfajta ünnepnek számít, minden évben milliók követik nyomon a finálé eseményeit a televízióban. A nagy nézettség miatt sok cég reklámoz a Super Bowl alatt dollármilliókért, rendre így tesznek az autógyártók is. Idén sem volt ez másképpen, lássuk, hogy kivel és mivel rukkoltak elő az egyes márkák marketingesei.

Genesis

A Hyundai-Kia konszern prémiummárkája, a Genesis nem bízott semmit a véletlenre, hiszen John Legenddel és Chrissy Teigennel reklámozta a luxusterepjárónak szánt GV80-at, amely egy 3 literes, 278 lóerős hathengeres dízelmotorral mutatkozott be Dél-Koreában. Később aztán kétféle turbós benzinmotorral bővül majd a kínálat (egy 2,5 literes négyhengeres, illetve egy 3,5 literes V6-os erőforrásról van szó, ezt a pontosság kedvéért illik rögzíteni).

Audi

A német prémiummárka fogta magát, és a Trónok harca című sorozat egyik sztárját, Maisie Williamst beültette az e-tron sportosabb verziójába, az e-tron Sportback-be. A brit híresség a villanyautóban ücsörögve még dalra is fakad, a Jégvarázs című film betétdalát énekli el (vagy csak tátog lelkesen, én ezt az opciót sem zárnám ki). Az e-tron Sportback-ről a Los Angeles-i Autószalonon hullt le a lepel, a terepkupé megmozgatásáról két elektromotor gondoskodik (a beígért 402 lóerő és 664 Nm maximális forgatónyomaték elég impresszívnek hangzik).

Porsche

Ebben a mezőnyben a Porsche elvinné a legakciódúsabb reklámnak járó díjat. A 2:30 másodperc hosszú videó a Porsche első teljesen elektromos járművére, a Taycanra fókuszál, amit a cég stuttgarti múzeumából fúj meg egy fiatal tolvaj. Az őrök aztán a nyomába erednek a leghíresebb Porsche-modellek segítségével, még egy 911 GT3 is felbukkan a reklámban.

GMC

A General Motors is elszánta magát a villanyosításra, 2020. május 20-án mutatják majd be azt az elektromos pickupot, amely a Hummer nevet viseli majd. A modell gyártása 2021 végén kezdődhet meg a tervek szerint, a vállalat állítólag 83 milliárd forintnak megfelelő összeget fordított a kifejlesztésére.

Kia

A Kia a Seltosnak csinált egy kis hírverést, ami a Sportage váltótársa lehet majd a tengerentúlon. A Kia egy NFL-es sztárt is megszerzett magának, a Seltos reklámozásában a Las Vegas Raiders remek futója, Josh Jacobs segédkezett. A modell motorkínálatát egy 2 literes, 150 lóerős szívó, egy 1,6 literes, 177 lóerős turbós benzines motor, valamint egy 1,6 literes, 136 lóerős dízelmotor alkotja.

Hyundai

A Hyundai sem spórolt a pénzzel, legalábbis sokba kerülhetett Chris Evans és John Krasinski megszerzése, előbbi sokunknak ismerős lehet, hiszen ő játszotta Amerika Kapitányt a Marvel-filmekben. Evansék a Sonatát reklámozták, amely sikerrel beállt egy szűk helyre az okos parkolásnak (Smart Park) elnevezett funkció segítségével.

Jeep

Nem akárkivel reklámozta a Jeep a Gladiatort, Bill Murray (Idétlen időkig, Szellemirtók) neve nem csak az USA-ban, hanem Európában is nagyon ismert. A Gladiator takarékos motorokkal is elérhető lesz, az európai piacokon a 3 literes, 260 lóerős, V6-os Eco-dízel erőforrással is választható.

Toyota

A legnagyobb japán autógyártó a 2020-as Highlander reklámozására Cobie Smulderst kérte fel (ő az Így jártam anyátokkal című sorozatból, illetve a Marvel-filmekből lehet ismerős sok embernek). A reklám szerint egy olyan járműről van szó, amely bármitől képes megóvni az utasait, még egy biológiai katasztrófa sem kottyanhat meg neki.