A Trónok harca színésznőjével promózták az Audi sportos villanyautóját

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2020-02-04, 13:06

Pörögtek az autóreklámok a Super Bowl alatt.

Magyar idő szerint hétfő hajnalban játszották az amerikaifutball-bajnokság (NFL) nagydöntőjét, a Super Bowlt. Az Egyesült Államokban ez a sportesemény kisebbfajta ünnepnek számít, minden évben milliók követik nyomon a finálé eseményeit a televízióban. A nagy nézettség miatt sok cég reklámoz a Super Bowl alatt dollármilliókért, rendre így tesznek az autógyártók is. Idén sem volt ez másképpen, lássuk, hogy kivel és mivel rukkoltak elő az egyes márkák marketingesei.

Genesis

A Hyundai-Kia konszern prémiummárkája, a Genesis nem bízott semmit a véletlenre, hiszen John Legenddel és Chrissy Teigennel reklámozta a luxusterepjárónak szánt GV80-at, amely egy 3 literes, 278 lóerős hathengeres dízelmotorral mutatkozott be Dél-Koreában. Később aztán kétféle turbós benzinmotorral bővül majd a kínálat (egy 2,5 literes négyhengeres, illetve egy 3,5 literes V6-os erőforrásról van szó, ezt a pontosság kedvéért illik rögzíteni).

Audi

A német prémiummárka fogta magát, és a Trónok harca című sorozat egyik sztárját, Maisie Williamst beültette az e-tron sportosabb verziójába, az e-tron Sportback-be. A brit híresség a villanyautóban ücsörögve még dalra is fakad, a Jégvarázs című film betétdalát énekli el (vagy csak tátog lelkesen, én ezt az opciót sem zárnám ki). Az e-tron Sportback-ről a Los Angeles-i Autószalonon hullt le a lepel, a terepkupé megmozgatásáról két elektromotor gondoskodik (a beígért 402 lóerő és 664 Nm maximális forgatónyomaték elég impresszívnek hangzik).

Maisie Williams az Audi e-tron Sportback volánja mögött

Porsche

Ebben a mezőnyben a Porsche elvinné a legakciódúsabb reklámnak járó díjat. A 2:30 másodperc hosszú videó a Porsche első teljesen elektromos járművére, a Taycanra fókuszál, amit a cég stuttgarti múzeumából fúj meg egy fiatal tolvaj. Az őrök aztán a nyomába erednek a leghíresebb Porsche-modellek segítségével, még egy 911 GT3 is felbukkan a reklámban.

GMC

A General Motors is elszánta magát a villanyosításra, 2020. május 20-án mutatják majd be azt az elektromos pickupot, amely a Hummer nevet viseli majd. A modell gyártása 2021 végén kezdődhet meg a tervek szerint, a vállalat állítólag 83 milliárd forintnak megfelelő összeget fordított a kifejlesztésére.

Kia

A Kia a Seltosnak csinált egy kis hírverést, ami a Sportage váltótársa lehet majd a tengerentúlon. A Kia egy NFL-es sztárt is megszerzett magának, a Seltos reklámozásában a Las Vegas Raiders remek futója, Josh Jacobs segédkezett. A modell motorkínálatát egy 2 literes, 150 lóerős szívó, egy 1,6 literes, 177 lóerős turbós benzines motor, valamint egy 1,6 literes, 136 lóerős dízelmotor alkotja.

Hyundai

A Hyundai sem spórolt a pénzzel, legalábbis sokba kerülhetett Chris Evans és John Krasinski megszerzése, előbbi sokunknak ismerős lehet, hiszen ő játszotta Amerika Kapitányt a Marvel-filmekben. Evansék a Sonatát reklámozták, amely sikerrel beállt egy szűk helyre az okos parkolásnak (Smart Park) elnevezett funkció segítségével.

Jeep

Nem akárkivel reklámozta a Jeep a Gladiatort, Bill Murray (Idétlen időkig, Szellemirtók) neve nem csak az USA-ban, hanem Európában is nagyon ismert. A Gladiator takarékos motorokkal is elérhető lesz, az európai piacokon a 3 literes, 260 lóerős, V6-os Eco-dízel erőforrással is választható.

Toyota

A legnagyobb japán autógyártó a 2020-as Highlander reklámozására Cobie Smulderst kérte fel (ő az Így jártam anyátokkal című sorozatból, illetve a Marvel-filmekből lehet ismerős sok embernek). A reklám szerint egy olyan járműről van szó, amely bármitől képes megóvni az utasait, még egy biológiai katasztrófa sem kottyanhat meg neki.

Kapcsolódó írások

Check Engine lámpa
2018. december 19.
Egy friss felmérésből kiderült, melyek a legkevésbé problémás autók
Az 1963-as Jeep Wagoneer elölről fotózva
2020. január 03.
Lassan 6 évtizedre tekint vissza a luxus SUV-ok története.

További hírek