Globálisan zajlik az olyasfajta töltési megoldások kifejlesztése és tesztelése, amelyek nagyban megkönnyíthetik a felhasználók életét.
A folyamatnak hála, a későbbiekben nem csak az autósok, hanem maga az energiahálózat is köszönetet mondhat. Utóbbi számára ugyanis kevésbé megterhelővé teheti az akkumulátorok feltöltésének folyamatát.
A technológiai fejlődésben az öreg kontinensnek is szerepe lesz: hivatalosan is elindult az úgynevezett INCIT-EV projekt, melynek vezetését a Renault-Csoport bonyolítja, és az Európai Bizottság társfinanszírozza. A projekt hét különböző töltési megoldás tesztelését indítja el Európa-szerte. A francia autógyártóhoz Észtországból, Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Hollandiából, Szlovéniából, Spanyolországból, és Törökországból összesen 32 partner csatlakozott, köztük elektronikai vállalatok, egyetemek, intézetek, valamint települési önkormányzatok.
A projekt 2023 decemberéig, vagyis 48 hónapig fog tartani, és két fő szakaszban valósul meg: először a felhasználói adatok kiértékelésére kerül sor, azaz az előre kiválasztott helyszíneken töltő villanyautósok szükségleteit és elvárásait összegzik a partnerek, majd pedig áprilistól megkezdődik a töltőberendezések letelepítése és rendszerbe integrálása. A második szakasz ezután indul, 2022 közepétől összesen hét európai helyszínen startol el az innovatív töltési megoldások demonstrációja. Ezek pedig a következők lesznek:
- a, Dinamikus indukciós városi töltés Párizsban;
- b, magasfeszültségű töltőrendszerek Tallin külvárosában;
- c, optimalizált kétirányú okostöltés Amszterdamban és Utrechtben;
- d, dinamikus indukciós városszéli/távolsági töltés Versailles környékén;
- e, autómegosztó parkolójában létrehozott töltőpark Torinóban;
- f, alacsony teljesítményű kétirányú töltés (elektromos motorkerékpárok számára egyaránt) és statikus vezeték nélküli töltés a repülőtér taxisávjaiban és a főpályaudvaron Zaragozában – írja a villanyautosok.hu
Az INCIT-EV projektet a Horizon 2020 kutatási és innovációs programból támogatja az Európai Unió, a megvalósításhoz szükséges konzorciumot pedig a Renault-Csoport hozta létre és koordinálja, így a műszaki fejlesztésért, a költségvetésért, és az ütemtervért egyaránt a franciák felelnek.